iljitsch schreef:En van lege kilometers gesproken: ik zag iets voor 12 uur een GTL buiten dienst iets voorbij station Ypenburg afslaan richting Delft...
YC52000 schreef:Zouden ze niet beter tram 1 laten rijden naar TU delft en 19 naar Abtswoudsepark
iljitsch schreef:
Is het huidige eindpunt lijn 19 in Delft ook bruikbaar in de andere richting? Dan heb je ruimte voor spitsversterking en ook natuurlijk prettig om gelijk in een gereedstaande tram te stappen in plaats van te moeten wachten op het perron.
Dat ligt er maar net aan hoe lang en wanneer dat korttraject voertuig op dat derde perron staat. Als in de dienstregeling blijkt dat ie pas aankomt als de tram uit Leidschendam voorbij is heb je dit probleem niet.wattman schreef:Die mogelijkheid om ook vanuit de TU wijk aan Delft Station te keren is natuurlijk theoretisch mooi, maar dat betekent dat als er op de verbinding Delft Station - TU Wijk ook nog trams via het 'hoofdspoor' passeren, zeg maar de reguliere lijn 19 uit Leidschendam, er twee perrons zijn waarop trams naar de TU vertrekken. Eenmaal ingestapt in de 'versterking' loop je de kans dat je ingehaald wordt door de reguliere lijn 19. Als er dan ook nog bussen die kant op blijven rijden - die vertrekken van het busstation- wordt het wel erg complex. Ik laat het beeld van studenten en andere passagiers die tussen de diverse perrons en opstappunten gaan rondhollen aan het voorstellingsvermogen van de lezer over.
Naar analogie van de bekende NS omroepberichten kun je wel stellen "plan je reis in de app", en laat die uitzoeken wat de eerste gelegenheid is die richting de TU gaat vertrekken, en waar vandaan, maar het illustreert wel het hierboven door busschauffeur gemaakte punt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten