Charles schreef:Jij bent niet de enige hoor.mibia schreef:ik hoop dat er een GTL-8 aan het HOVM geschonken wordt door de HTM, voordat het te laat is.
Maar dan komt wel de vraag: waar komt ie dan te staan? Het HOVM heeft zelf geen ruimte daarvoor...
Tenzij het Haags Busmuseum naar elders zou gaan, maar dan is het geen HOVM meer maar alleen een trammuseum.
Jeronimo117 schreef:Hoe is de 3051 eigenlijk aan z'n einde dienst gekomen?
robert55 schreef:Schijnen Brusselse sloopdraaistellen te zijn [stond op HTM foto], ze zijn i.i.g zo te zien vrij kaal. Bijv. de railremmen ontbreken.
wmbaak schreef:Jammer maar helaas. Ik weet ook nog best dat de eerste per trein aankwamen. Ik heb de foto's bekeken en heb twee vragen:
1. Welke sloperij is dit? In Den Haag?
2. Ik zie volgens mij in de diverse bakken nog bruikbare onderdelen. Een digitaal display? Of zie ik het verkeerd?
1982. Dit is het laatste jaar voor de serie 1200. In de oorspronkelijke plannen, waarbij een deel van de serie op reserve zou worden gesteld, komt begin 1982 verandering. Omdat gebleken is dat nieuwbouw op oude draaistellen en met oude motoren goedkoper is dan de ombouw van 1300'en en 2100'en tot gelede trams, vraagt de HTM toestemming om vijfendertig extra GTL's meer te mogen bestellen. De minister geeft toestemming, en zo zullen de 1200'en gesloopt worden, waarbij de draaistellen onder de serie 1300 gaan. De draaistellen van de 1300'en en van de 2100'en (die volgens deze plannen ook gesloopt worden) zullen vervolgens gebruikt worden als basis voor de onderstellen van de 3066-3100. Op 8 februari 1982 wordt de 1213 als eerste van de serie 1200 gesloopt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten