Opheffen tramhaltes

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Opheffen tramhaltes

Berichtdoor Admin » 18 jan 2012 15:07

Ik kwam er gisteren achter, bij toeval, dat de tramhalte Stuyvesantstraat (lijn 2) op de nominatie staat opgeheven te worden. De reden die men noemt is dat de halte aangepast moet worden voor de RR wagens en dat daar geen ruimte voor is.

Klinkklare onzin natuurlijk: de halte wordt al tijden gebruikt met RR wagens bij omleidingen, daarvoor is het hele stuk tussen Ternoot en het station Laa nu juist aangepast, jaren geleden al als eerste voor de rest van lijn 2 geschikt werd gemaakt. Daarnaast gaat men voorbij aan het feit dat de halte een groot dekkingsgebied beslaat dat anders buiten de wettelijke norm zou komen te vallen. En dat in de directe nabijheid van deze halte een medische zorgverlener is gevestigd (chiropractor, IIRC) waardoor bezoekers die toch al slecht ter been zijn nóg meer moeite zullen hebben hier te komen. En dan hebben we het nog niet over de ouderen die in die wijk zelf wonen en de omliggende horeca! (glaasje op? Met de tram naar huis kan niet meer, dus dan maar gewoon weer met de auto...)

Ik weet wel waarom de halte opgeheven wordt: de RR wagens zijn te langzaam, halteren kost extra tijd en daarom komt de dienstregeling in gevaar. Door deze halte op te heffen kun je die "op volle snelheid" :roll: voorbij sjezen. Om vervolgens bij het eerstvolgende stoplicht (zeker ri CS) vast komen te staan door fout opgestelde auto's... :roll: Maar ach, wat kun je anders verwachten van een verkeerswethouder die eigenlijk alleen een autowethouder is (gezien z'n acties elders in de stad) :evil: :evil:


Foute actie hr Smit, U scoort:
[0/10] [0/10] [0/10]
Admin
Site Admin
 
Berichten: 744
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Opheffen tramhaltes

Berichtdoor Hageneis » 25 jan 2012 11:21

Ik meen me te herinneren dat het voorstel was om inderdaad de halte Stuyvesantstraat op te heffen , maar dat ook de halte bij het station verplaatst zou gaan worden tussen het het spoorviaduct en de Schenkkade in. Dan zou de calamiteitenlus om Sociale Zaken heen beter benut kunnen worden.
Hageneis
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 31 okt 2011 11:41


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten