Pagina 11 van 12

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 02 dec 2016 01:56
door trambestuurder
buschauffeur schreef:Zonder halte Stevinstraat.


maar met nieuwe halte CircusTheater.
Deze is verlegd naar de Berkenbosch Blokstraat

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 21 jan 2017 20:51
door willem
Vandaag even iets over de tijdelijke lijn 59 aan een trambestuurder gevraagd, maar die man wist er niets van. Hij zei alleen dat hij die lijn nooit rijdt. Misschien toch even je eigen personeel op de hoogte brengen? :roll:

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 21 jan 2017 20:54
door iljitsch
Roland schreef:Als het wissel op de Korte Voorhout verwijderd wordt dan zal er een week lang een alternatief gezocht moeten worden. Gezien lijn 9 al van de lus bij Madurodam gebruik maakt en er daar maar 1 spoor beschikbaar is

1 spoor door de lus + een keerspoor. Kan dus wel.

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 22 jan 2017 11:54
door tjitte21
Ik reisde een keer met de p&r dagkaart en een HTMbuschauffeur keek ernaar of hij water zag branden. Ook lekkere communicatie.

willem schreef:Vandaag even iets over de tijdelijke lijn 59 aan een trambestuurder gevraagd, maar die man wist er niets van. Hij zei alleen dat hij die lijn nooit rijdt. Misschien toch even je eigen personeel op de hoogte brengen? :roll:

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 29 jan 2017 15:32
door WeKra
Ah, ook wel iets interessants om te vermelden: Tailtrack Madurodam is vanaf morgen 30 januari in gebruik. In principe alleen om bij te sturen, maar in elk geval bruikbaar!

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 29 jan 2017 21:43
door xCookiesolax
Morgen gaat de Avenio op de gehele route van tramlijn 9 rijden. Als ik zo de tijden van de laatste ritten bekijk kan ik eruit opmaken dat alle wagens vanuit remise Zichtenburg zullen worden geëxploiteerd. Is het idee om een aantal Avenio's in remise Scheveningen te stallen los gelaten?

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 29 jan 2017 22:00
door grizzler
Dat zou toch sowieso op dit moment niet mogelijk zijn vanwege de Harstenhoekstraat?

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 10:49
door Roland
Op zich kunnen de Avenio's wel in remise Scheveningen komen, maar zal de buurt dat niet zo prettig vinden. Hier zal eerst een oplossing voor moeten komen.

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 15:25
door Tiktak
Roland schreef:Op zich kunnen de Avenio's wel in remise Scheveningen komen, maar zal de buurt dat niet zo prettig vinden. Hier zal eerst een oplossing voor moeten komen.


Er rijden nu toch ook al tramvoertuigen af en aan. :?:

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 30 jan 2017 21:51
door xCookiesolax
Tiktak schreef:
Roland schreef:Op zich kunnen de Avenio's wel in remise Scheveningen komen, maar zal de buurt dat niet zo prettig vinden. Hier zal eerst een oplossing voor moeten komen.


Er rijden nu toch ook al tramvoertuigen af en aan. :?:

Misschien heeft het iets te maken met de ondergrond? De Haagse Avenio heeft een massa van ongeveer 50 ton.

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 07:45
door iljitsch
GTL 37 of 38 ton.

Wat mij wel verbaast is dat er bij remise Scheveningen de hele dag trams in en uit rijden. Dat zou efficiënter kunnen, zou je zeggen, met een bestuurderswissel op het zwarte pad ofzo.

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 31 jan 2017 08:05
door Roland
Heeft voornamelijk met trillingen te maken, daar heeft de Avenio meer last van. De GTL is lichter en soepeler dan de Avenio. Gezien men nu al last heeft van de GTL is de verwachting dat het met de Avenio niet beter wordt. Het spoor licht daar ook gewoon los op het duinzand. Dit zorgt niet echt voor demping. Naar verwachting zal hier iets aan gedaan moeten worden.

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 01 feb 2017 10:18
door Charles
Dat zal dan gaan betekenen dat daar het spoor opgebroken moet worden en er een betonfundering gelegd moet gaan worden. Volgens mij iets wat onvermijdelijk zal zijn vanwege de nieuwe tramvoertuigen.

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 01 feb 2017 22:16
door WeKra
Charles schreef:Volgens mij iets wat onvermijdelijk zal zijn


Nee hoor. De Avenio gewoon niet naar Scheveningen laten rijden. :lol:

Overigens is het juist dat de Avenio te zwaar is. Ook staat er een mast te dichtbij het spoor, maar die is zo verplaatst. De grond in de Harstenhoekstraat is duin-/zandgrond en zal door de Avenio binnen mum van tijd verzakt zijn, met (nóg meer) ontsporingen op het remiseterrein tot gevolg, dunkt me.

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 01 feb 2017 23:52
door Admin
De vraag is of die verbouwing nog wel gaat plaats vinden. HTM wil af van SCH en de grond is miljoenen waard. Nieuwbouw op dezelfde plek gaat niet gebeuren, er is geen ruimte voor uitbreiding en de Avenio is nu eenmaal flink langer dan de Tweeramers waar men in 1904 mee begon.

Overigens is de geschiedenis zich aan het herhalen: de remises Scheveningen, Lijsterbes en Frans Hals waren gebouwd aan de rand van of zelfs buiten de toenmalige bebouwde kom, Ruim 30 jaar terug werd de FH vervangen door Zichtenburg, eveneens randje bebouwde kom. Ook de Buitenlijn remises ('s Gravenmade en Maaldrift) lagen buiten de bebouwing, HTM liet er huizen bouwen voor het personeel (die er nog altijd staan, maar niet meer direct gerelateerd aan HTM-ers). Zuiderweg is ook rand v/d bebouwing, dus een vervanging voor Scheveningen en/of de Lijsterbes zal ook wel ruimhartig worden aangelegd, buiten de bebouwing ;)

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 02 feb 2017 14:27
door willem
Nu het in de regio zo vol gebouwd is wordt het wel lastig om een goede plek buiten de bebouwde kom te vinden. De Zuiderweg ligt dat wel maar meer dan de lijnen 1 en 19 kun je daar vanwege de excentrische locatie niet stallen.

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 02 feb 2017 14:41
door Edwin
willem schreef:Nu het in de regio zo vol gebouwd is wordt het wel lastig om een goede plek buiten de bebouwde kom te vinden. De Zuiderweg ligt dat wel maar meer dan de lijnen 1 en 19 kun je daar vanwege de excentrische locatie niet stallen.


Dan ook lijn 15 en, als de verbinding tussen RR en lijn 19 bij Leidsenveen een feit is, ook een aantal wagens van die lijnen.

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 02 feb 2017 18:59
door Admin
Dat zou dan het einde zijn voor de Javalaan als opstellocatie. Ik vraag me wel af hoe die verbinding er dan uit moet gaan zien, want er is met de bebouwing geen rekening mee gehouden. De aanwezigheid v/h NS emplacement beperkt de mogelijkheden nogal.

Exploitatief zal HTM wel een remise in Scheveningen willen houden, en dan kom je al snel uit bij het Zwarte Pad als alternatieve locatie. Het kan, als het bouwwerk wordt verborgen in het duin zelf. De draagkracht v/d zandgrond kan worden verbeterd met lange heipalen en een betonnen fundering. Tegelijkertijd kan deze locatie een uitstekende oplossing bieden voor het parkeerprobleem, door bovenop de remise een parkeerrobot te bouwen (een geautomatiseerde parkeergarage zoals bv ook op de Apeldoornselaan is aangelegd, maar dan bovengronds). Heb ik eens over nagedacht, 10 sporen, 220m lang geeft ruimte voor 70 trams (gemiddeld 30m lang, zoals GTL) of 60 trams bij een gemiddelde lengte van 35m. De hal zou dan 50m breed worden, plus nog eens 10m voor zaken als techniek, administratie, personeel, etc. Bij een totale breedte van 60m kun je dan 3 parallel parkeerrobots installeren. Per voertuig een box van 3x5x2.5 (b-l-h) en 5 lagen hoog met de nodige marge maakt zo'n 2000 plekken. Als de HTM per plek gemiddeld 1 euro per uur vangt is dat 48k per dag, ofwel 17,5 miljoen op jaarbasis. Zeg dat de totale kosten voor aanleg 80 miljoen zijn (lijkt me realistisch) dan is het hele complex in 5 jaar afbetaald. :geek:

[perfect]

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 02 feb 2017 20:19
door grizzler
Zwarte Pad is al uit beeld: viewtopic.php?f=7&t=547&start=20#p9805

Re: LIJN 9

BerichtGeplaatst: 02 feb 2017 23:04
door Charles
willem schreef:Nu het in de regio zo vol gebouwd is wordt het wel lastig om een goede plek buiten de bebouwde kom te vinden. De Zuiderweg ligt dat wel maar meer dan de lijnen 1 en 19 kun je daar vanwege de excentrische locatie niet stallen.
Waar je ook een remise wil bouwen, je krijgt tegenwoordig ongelooflijk veel bewonersprotesten waardoor veel bestuurders bang zijn om een positief besluit te nemen. Dat is voor locatie Zuiderweg al het geval.

Het lijkt er tegenwoordig op dat "men" niets meer wil accepteren in de eigen woonomgeving.
Of het nou gaat om een tramremise, een windmolen, of huisvesting van nieuwe Nederlanders, steevast steekt er een storm van protest op die vaak ook nog eens ongefundeerd blijkt te zijn. Oftewel: gebrek aan feitenkennis en het niet wéten waarover men het heeft.