Die straat is niet echt geschikt voor tramverkeer, nog afgezien v/h feit dat er dan een gelijkvloerse kruising nodig is met het doorgaande verkeer richting A4/A13 en da's precies wat je daar echt niet wil! Ik zat eerder te denken aan een hoge aftakking: na de brug gaat lijn 1 een viaduct op om óver het verkeer (Laan van Hoornwijk) heen te gaan, er is genoeg ruimte (ca 280m) om het viaduct terug naar Vliet-niveau lang genoeg te maken om de stijging niet te brutaal te laten zijn. Wanneer lijn 1 tweerichtingstrams heeft is het mogelijk de halte Broekpolder als middenperron uit te voeren. Da's makkelijk, er is toch al ruimte tussen de sporen vanwege de verschillende boogstralen die nodig zijn om weer naar de Hoornbrug te komen. Kost een sloot geld, maar aangezien het hoort bij het project Hoornbrug zal het uit dat budget moeten komen. En het alternatief kost óók geld
(ff snel gekeken: wissels liggen op +5, halte Broeksloot ligt nu op +1, kruising lijn 19 over lijn 1 is +6. Da's dus een hoogteverschil van 5m, dus een viaduct zal dan op +11 gaan komen. Doe er voor de zekerheid nog een extra meter bij, dus +12. De helling is dan net zo steil als nu, zo'n 3,3%, terwijl de helling aan de Vlietzijde bij gebruikmaking van maximale lengte zo'n 2,3% is)