Slijptram

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Slijptram

Berichtdoor Roland » 11 feb 2013 16:03

Bij HTM Infra staat op de interne info-schermen een nieuw slijpvoertuig aangekondigd, dit wordt een vrachtwagen met slijpfunctionaliteit. Het principe wordt een grote bandslijpmachine op wielen. Hoogstwaarschijnlijk zal dit pensionering betekenen voor de bejaarde 1139.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Slijptram

Berichtdoor hharry » 02 maart 2013 20:42

Dan maken ze van de 1139 toch een pekelwagen.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Slijptram

Berichtdoor Roland » 04 maart 2013 10:18

Ze zullen dan eerder nog een GTL ombouwen denk ik. De onderdelen voor de 1139 beginnen schaars te worden. Met onderdelen van het HOVM werd de boel aan de praat gehouden. Wellicht gaat de 1139 over naar het museum en wordt deze van daaruit ingezet als pekeltram.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Slijptram

Berichtdoor OVinDelft » 29 maart 2013 12:02

Een van die oude werkwagens (Hxx) wordt toch ook vanuit het HOVM ingezet als pekeltram?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Slijptram

Berichtdoor Roland » 29 maart 2013 15:28

Ja de H5, er is bij de HTM niemand meer die daar rijbevoegdheid voor heeft denk ik zo.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Slijptram

Berichtdoor trambestuurder » 14 apr 2013 11:30

Roland schreef:Ja de H5, er is bij de HTM niemand meer die daar rijbevoegdheid voor heeft denk ik zo.


Peter Scheepmaker van het HOVM heeft rijbevoegdheid voor de H5 , tevens een aantal andere van de HOVM
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 544
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Slijptram

Berichtdoor dAb » 15 apr 2013 04:30

trambestuurder schreef:
Roland schreef:Ja de H5, er is bij de HTM niemand meer die daar rijbevoegdheid voor heeft denk ik zo.


Peter Scheepmaker van het HOVM heeft rijbevoegdheid voor de H5 , tevens een aantal andere van de HOVM

Ik heb ook nog steeds HTM-rijbevoegheid voor de oude slijp- en pekelwagens en ook voor al het oudere materieel met rijkruk en richtingwals, zoals de Ombouwers en Laagdakkers, de series 250-280-290, 800-en en Zwitserse 200-serie, en overigens de Buitenlijners, Motorlorrie en de HTM-Locomotief. Vroeger gaf ik immers rij-instructie aan vele trambestuurders en de rangeerder/proefrijders van de CWP en Depots. :shock: D.André Borgdorff - e.i. 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Slijptram

Berichtdoor Tiktak » 15 apr 2013 06:58

@dab,
van de binnenkant van de H51 - H52 zijn weing foto's, ik zelf heb de binnenkant nooit gezien, laat staan van de bediening.
Zelf vind ik het interesant om te weten hoe dat ging.
Misschien kan je voor de intereseerde mede forum gebruikers hiervoor een nieuwe topic starten.

vriendelijke groet,
Tiktak.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Slijptram

Berichtdoor dAb » 16 apr 2013 13:54

Tiktak schreef:@dab,
van de binnenkant van de H51 - H52 zijn weing foto's, ik zelf heb de binnenkant nooit gezien, laat staan van de bediening.
Zelf vind ik het interesant om te weten hoe dat ging.
Misschien kan je voor de intereseerde mede forum gebruikers hiervoor een nieuwe topic starten.

vriendelijke groet,
Tiktak.

Dank voor je interesse Tiktak, maar gezien de huidige verhoudingen met de HTM, die ik nogeens in het Railforum aan de orde heb gesteld, hoop ik er op dat je het mij niet euvel wil duiden, dat ik met een (thans nog voor mij geblokte) HTM-foto Link zal (moeten) volstaan = http://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2. ... 1255872814 ... :!:
Op dit betreffende Railforum schreef ik op Donderdag 11 April j.l.:
D.André Borgdorff • U begrijpt dat ik ontegenzeggelijk met u van mening blijf verschillen, maar dat neemt toch niet weg dat ik (niettemin) uw standpunt kan billijken, ondanks het in verschiet liggende 150-jarig jubileum, dat nu door oneigenlijke perspectieven dreigt te worden vertekend. Uiteraard ben ik thans evenals u mede onderhevig aan al te historische beeldvorming. De huidige HTM lijdt al jarenlang duidelijk aan tanende herinneringen en heeft (helaas) intussen nog maar weinig benul of kennis van degenen die de HTM haar succes hebben gegeven (bepaald) zelfs door meestal duidelijk gebrek aan waardering of respect, dit in tegenstelling tot de goede gewoonte (die in de vorige eeuw steeds werd betoond) ten opzichte van hen die met hun innovatief werk het HTM-Bedrijf haar goede naam hebben bezorgd, degenen die haar statuur hebben gegeven en dus niet werden vergeten, doch ook op leeftijd door het HTM-Bedrijf werden geraadpleegd, of regelmatig anderszins werden uitgenodigd, van bv. de Heren: Geert Batterman en Jan van Reeuwijk tot de oud-directeur prof.ir. Bernard Van Bilderbeek, welke o.a. ook door mij steeds met genoegen onthaald werden.!.
Thans weet men daar niets meer van met het oog op die immer lonkende toekomst ...
Voor het overige heb ik intensieve samenwerking met de (toenmalige) Hoofddirectie, de Hoofdwerkplaatsen en NS-MW-directie, met collegae als Chris Moolhuyzen - Jo Kitzen - Nico Zeevenhooven, steeds als bijzonder aangenaam en constructief ervaren ;) dAb +>

Eveneens met vriendelijke groet :shock: HTM-ir. D.A. Borgdorff :roll:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Slijptram

Berichtdoor Lijn 999 » 27 jun 2014 21:39

-----
Laatst bijgewerkt door Lijn 999 op 13 sep 2018 12:15, in totaal 1 keer bewerkt
Lijn 999
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 01 maart 2014 08:19

Re: Slijptram

Berichtdoor iljitsch » 08 aug 2014 02:03

Nu net maakte dit gevaarte de Beeklaan en aanpalende straten wakker:

Afbeelding

http://www.muada.com/2014/railslijp.jpg


Ik ben wel benieuwd hoe-ie op een stuk spoor dat nu helemaal los ligt van de rest van het netwerk komt, maar niet genoeg om nog meer slaap te missen...
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Slijptram

Berichtdoor JoopS » 08 aug 2014 13:03

Als ik me niet vergis wordt deze slijptrein per vrachtauto aangevoerd op de plaats waar geslepen moet worden en daarna weer op dezelfde wijze afgevoerd.
JoopS
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 16 okt 2013 12:16
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Slijptram

Berichtdoor xCookiesolax » 08 aug 2014 13:05

Per vrachtwagen zou kunnen, verder is het ook mogelijk om vanaf de Loosduinseweg op dit stuk spoor te komen.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Slijptram

Berichtdoor iljitsch » 08 aug 2014 14:18

xCookiesolax schreef:Per vrachtwagen zou kunnen, verder is het ook mogelijk om vanaf de Loosduinseweg op dit stuk spoor te komen.

Ik vraag me af hoe hard die combinatie kan rijden... Slijpen ging stapvoets. Bovendien zou het ingewikkeld worden om van het ene spoor op het andere te komen. (Via Monstersestraat?)

Maar het zou inderdaad misschien weer kunnen, de Regentesselaan is bij de Loosduinseweg afgesloten vanwege rioleringswerkzaamheden, maar ik zag dat het spoor inmiddels niet meer boven een kuil in de lucht hangt.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Slijptram

Berichtdoor René W » 02 jan 2019 13:28

1139 verlaat den haag.jpg

De 1139 heeft Den Haag vandaag verlaten.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron