Pagina 1 van 6

afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 15 jul 2013 22:48
door ruud
De volgende wagens worden afgevoerd/gesloopt:
3035-3096-3030-3036-3018-3020-3039-3023-3029-3040-3041
Dat zijn er dus 11 +3 eerdere wagens,en dan de 4 pekelwagens.
17 al weg...gaat snel

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 16 jul 2013 06:06
door wattman
De 3030 zal Johan Blok niet leuk vinden. Die was zeker de afgelopen maand nog op de baan.
Iemand enig idee over de andere wagens of die nog rijden, of inmiddels al op stal staan?
T

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 16 jul 2013 08:14
door Roland
De 3096 staat al een hele tijd te verstoffen op Zichtenburg, de 3023 heb ik een paar dagen terug nog zien rijden.

Voor LVO en midlife staan er gemiddeld een stuk of 6 wagens aan de kant en als lijn 19 straks met de RegioCitadis gaat rijden zijn er een hoop GTL's over. Overigens blijven er van de te slopen wagens nog 5 in leven. 4 stuks moeten de huidige pekeltrams vervangen (de pekelinstallaties worden overgezet en verbeterd) en 1 wagen zou restauranttram moeten worden, maar ik heb geen idee hoe het daar verder mee staat.

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 16 jul 2013 08:53
door wattman
Roland schreef:1 wagen zou restauranttram moeten worden


Navolging van de Brusselse versie, of stationair?

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 16 jul 2013 09:42
door OVinDelft
Misschien nog een onverbouwde GTL-I richting HOVM?? ;)

Ik heb roddels gehoord over dat HTM mee wilde werken maar het HOVM meende dat er later nog wel een botsneus kon worden verwijderd, maar het valraam is dan natuurlijk ook weg. :?

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 16 jul 2013 21:24
door hharry
Waarom is de 3096 in 2004 geen ARI-wagen geworden ipv de 3045?

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 17 jul 2013 06:30
door Roland
wattman schreef:
Roland schreef:1 wagen zou restauranttram moeten worden


Navolging van de Brusselse versie, of stationair?


Volgens mij moest hij gaan rondrijden en kon je er in waar je wilde.

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 17 jul 2013 07:05
door wattman
Voor de mensen die niet bekend zijn met de Brusselse gastronomische tram:
http://visitbrussels.be/bitc/BE_nl/brus ... erience.do
Een omgebouwde 7700.

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 17 jul 2013 11:40
door trambestuurder
hharry schreef:Waarom is de 3096 in 2004 geen ARI-wagen geworden ipv de 3045?


de 3096 was/is al die tijd al een problemen wagen geweest, zaten storingen in die niet konden worden opgelost
vandaar dat het in 2004 geen ARI wagen is geworden en nu dus naar de sloop gaat.

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 17 jul 2013 12:28
door trambestuurder
ruud schreef:De volgende wagens worden afgevoerd/gesloopt:
3035-3096-3030-3036-3018-3020-3039-3023-3029-3040-3041
Dat zijn er dus 11 +3 eerdere wagens,en dan de 4 pekelwagens.
17 al weg...gaat snel


de 3009-3011-3024-3044 gaan de pekeltrams 3005-3027-3031-3034 vervangen
en de 3035 wordt een restaurant tram

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 17 jul 2013 12:53
door Roland
trambestuurder schreef:
hharry schreef:Waarom is de 3096 in 2004 geen ARI-wagen geworden ipv de 3045?


de 3096 was/is al die tijd al een problemen wagen geweest, zaten storingen in die niet konden worden opgelost
vandaar dat het in 2004 geen ARI wagen is geworden en nu dus naar de sloop gaat.


Naar wat ik heb gehoord was de 3045 per ongeluk op het ARI-ombouwspoor gezet. Het bedrijf dat ARI moest inbouwen is hier toen enthousiast in begonnen en tegen de tijd dat men er achter kwam was de ombouw al te ver om terug te draaien.

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 17 jul 2013 14:51
door FLJ
de 3009-3011-3024-3044 gaan de pekeltrams 3005-3027-3031-3034 vervangen


Weet iemand waarom de HTM de pekeltrams door vier "nieuwe" exemplaren gaat vervangen? Zo lang hebben de 305, 3027, 3031 en 3034 geen dienst gedaan in hun pekeltram-uitvoering.

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 17 jul 2013 21:24
door Tiktak
Joost schreef:
de 3009-3011-3024-3044 gaan de pekeltrams 3005-3027-3031-3034 vervangen


Weet iemand waarom de HTM de pekeltrams door vier "nieuwe" exemplaren gaat vervangen? Zo lang hebben de 305, 3027, 3031 en 3034 geen dienst gedaan in hun pekeltram-uitvoering.

Ik denk dat het een noodsprong was van de hogerhand HTM, ze moesten wat doen om hun gezicht te redden.

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 17 jul 2013 23:50
door trambestuurder
Joost schreef:
Weet iemand waarom de HTM de pekeltrams door vier "nieuwe" exemplaren gaat vervangen? Zo lang hebben de 305, 3027, 3031 en 3034 geen dienst gedaan in hun pekeltram-uitvoering.


de voertuigen 3005,3027,3031 en 3034 zijn versleten door de pekel omdat ze niet goed wisten hoe ze het moesten aanpakken.

bij de 4 nieuwe exemplaren 3009,3011,3024,3044 wordt wel de zelfde pekeltanks over gezet maar gaan ze een andere technologie gebruiken om te voorkomen dat er storingen optreden bij het voertuig

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 19 jul 2013 23:25
door trambestuurder
GTL 3030.jpg


de eerste die wordt afgevoerd

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 20 jul 2013 09:34
door willem
Waren ze niet meer te verkopen aan een of ander Oost-Europees trambedrijf?

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 20 jul 2013 09:56
door OVinDelft
:cry:
Welke nummer is het?

Ook geen mooi einde, maar waarom worden ze niet helemaal leeggeplukt voor andere trams? De richtingsdisplay, ruitenwissers, bankjes, etc. kunnen allemaal gebruikt worden voor andere trams al daar iets stuk aan gaat toch? Of is dat ook een beetje gebeurd?

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 20 jul 2013 12:15
door trambestuurder
willem schreef:Waren ze niet meer te verkopen aan een of ander Oost-Europees trambedrijf?


Nee Willem die krijgen ook subsidie van Europa hé dus die kopen ook de oude troep van de HTM niet meer over

OVinDelft schreef::cry:
Welke nummer is het?

Ook geen mooi einde, maar waarom worden ze niet helemaal leeggeplukt voor andere trams? De richtingsdisplay, ruitenwissers, bankjes, etc. kunnen allemaal gebruikt worden voor andere trams al daar iets stuk aan gaat toch? Of is dat ook een beetje gebeurd?


Dit is wagennummer 3030, en deze is vervoert naar de tijdelijke opslag vanuit daar zal hij in het geheim naar zijn eindbestemming gaan waar hij dan gestript zal worden.
er wordt gesuggereerd dat hij weer terug komt om gestript te worden maar dat is om te voorkomen dat er een stormloop komt bij de sloper.
Er zijn namelijk genoeg tramOfielen te vinden die dag en nacht een tram in de gaten houden zodat ze er misschien een collectors item van af kunnen slopen.

GTL 3036.jpg


het voertuig 3036 staat nu op de LvM te wachten op transport

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 20 jul 2013 21:02
door hharry
Zijn de 3030 & 3036 en de anderen in zo'n slechte staat dat ze afgevoerd worden?

De 3004 & 3006 zullen wel niet zo snel afgevoerd worden omdat ze een jaar of twee geleden nog helemaal opgeknapt zijn.

Re: afvoer GTL

BerichtGeplaatst: 20 jul 2013 21:06
door OVinDelft
Ik heb nooit het idee gehad dat een GTL in erg slechte staat was. Van buitenaf of als passagier is het natuurlijk een beetje lastig zien wat de staat is van de mechaniek maar ik vind het wel opmerkelijk.