Tiktak schreef:Gewoon tramlijn 9 opheffen tussen Noorderstrand en Madurodam, de pendelbus door laten rijden van CS naar Noorderstrand
dat scheelt weer 1x overstappen, en vooral het vele in en uitchecken.
Het beste zou geweest zijn om de gehele lijn te verbussen, dan hadden de haltes vanaf de Dedemsvaartweg tot het eindpunt
en de halte Zuiderpark gelijktijdig grootschalig aangepakt kunnen worden.
Dit was een optie maar niet uitvoerbaar, zoals je misschien weet rijd lijn 9 in de spits om de 5 minuten wat inhoudt dat dit 12 trams per uur zijn
1 tram is namelijk gelijk aan ongeveer 2 bussen dus dan zouden er in de spits minimaal 24 bussen moeten worden ingezet, ik zeg minimaal want
een bus heeft daar geen vrije baan dus ga er maar vanuit dat het er dus meer moeten zijn.
Dit alles kon HTM en HTMbuzz niet leveren vandaar dat er voor deze optie is gekozen
wattman schreef:Ben benieuwd of lijn 1 en 22 nog versterkt gaan worden. Ook als maar een deel van de passagiers van lijn 9 richting Scheveningen de keuze laat vallen op 1 en 22 wordt het zeker op de zater- en zondag geen aangenaam ritje op dit lijnen...
Of lijn 1 en Bus 22 wordt ondersteunt moet blijken uit de drukte, als het nodig is dan kunnen er extra's ingezet worden.
maar de vakantie periode is dan wel voorbij dus vervoer je minder mensen tussen Scheveningen en Madurodam.
Maar we zullen zien, desnoods zetten ze een taxibus in
YC52000 schreef:Tram 9, komend vanuit scheveningen.... Hoe keert de tram bij Madurodam?
Lijn 9 rijdt tot de halte Madurodam en rijdt dan achteruit door de lus om zo weer in de goede richting van Scheveningen te komen, de bestuurders worden bij het keren geholpen door 2 wisselwachters