Eigen toekomstige ideeën

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 22 sep 2013 16:39

Dit zijn mijn ideeën voor in de toekomst, ik hoop op reacties :mrgreen: .
Hierbij is een winter- & een zomerdienstregeling opgesteld.

Lijnennetkaart:
https://www.dropbox.com/s/kslpketqyotvy ... 20Haag.png
Frequenties:
https://www.dropbox.com/s/cpez99cvwol4e ... enties.pdf
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor willem » 22 sep 2013 18:33

Een leuk schema. Wat gefilosofeer hierover is altijd aardig.

Het Haagse lijnennet is in die zin lastig dat veel tramlijnen van dezelfde kant het centrum binnen komen. Dat maakt het moeilijker om lijndelen aan elkaar te koppelen. Je krijgt of veel "halve" lijnen (zoals 15/16 nu) of routes die onlogische kronkels maken (zoals vroeger lijn 12, toen die nog van Duindorp naar Moerwijk reed).

Positieve dingen:

- lijnnummering is weer doorlopend (geen 15 en 17, maar weer gewoon 5, 7 enz.)
- lijn 10 die het drukke deel van lijn 9 ontlast
- 's zomers is het richting Scheveningen drukker dan in de winter. Door de winter- en zomerlijnvoering geef je daar antwoord op
- eenvormige frequenties
- verlenging in Scheveningen (lijn 7)

Andere dingen die opvielen:

- tussen de Scheveningseweg en HS is geen rechtstreekse verbinding zonder omweg (zoals nu lijn 1 doet). Denk wel dat er behoefte aan die verbinding is. Misschien kun je de routes van lijn 1 en 7 tussen HS en de Kneuterdijk beter weer omwisselen.
- lijn 12 naar Voorburg. De vorige lijn is niet opgeheven omdat er zoveel gebruik van gemaakt werd. Lijn 23 rijdt frequent tussen Rijswijk en Voorburg en op de Haagweg/Rijswijkseweg heeft de tram naar Nootdorp de functie van wat vroeger lijn 10 was overgenomen. Daardoor is de lijn naar Voorburg overbodig geworden.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 22 sep 2013 18:59

Dat van lijn 7, is al een bestaand toekomst plan, en dan gaat lijn 11/13 naar de andere kant van de Scheveningse Haven.

Er is volgens mij een sterke bevoefte (vooral in de zomer) dat er een rechtstreekse verbinding tussen Centraal Station & Scheveningen Noorderstrand.

Volgens mij is een tram beter dan een bus (Waar denk jij, dat lijn 12 naartoe verlengd zou kunnen worden ??).
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor Tiktak » 22 sep 2013 23:49

Een nieuwe tramlijn die alle bedrijfs terreinen verbindt.
Station Voorburg ( voor de noordkant Binckhorst) - Prinses Mariannelaan (halte Binckhorstlaan) - rechtsaf Haagweg (winkelcentrum) - Rijswijkseweg - linksaf Laakweg (voor de omgeving van de Hogeschool ed) - linksaf Oudemanstraat - rechtsaf Goeveneurlaan - linksaf de Genestetlaan richting Plaspoelpolder (route volgen van de nu huidige lijn 17) - station Rijswijk - Winkelcentrum de Bogaard - naar de keerlus Middenweg Wateringen ( diverse omligende bedrijfs terreinen) - terug richting Parijsplein en daar linksaf de Laan van Wateringse Veld op - rechtdoor de Dedemsvaartweg op - Linksaf Meppelweg (diverse haltes voor het bedrijven terrein Kerkentuinen en Zichtenburg) rechtsaf de remise in (buitenspoor) - linksaf de Werf (evt. nieuwe halte) naar het eindpunt van lijn 2 ( winkelcentrum Kraayenstein)

Deze tramlijn in de piek (spits) uren laten rijden, zodat de werknemers van de diverse bedrijventerreinen gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer, via de bedrijven moet het de werknemers mogelijk gemaakt worden om zeer voordelige vervoersbewijzen te krijgen.

Ander voordeel is, je maakt gebruik van de sporen die er al liggen, meer werkgelegenheid voor trambestuurders, de tram die nu en straks overbodig staan kunnen weer gebruik worden.
Minder auto gebruik, dus schonere lucht (co2) en diverse overstappen op andere tramlijnen die naar het andere deel van Den Haag gaan.
Tiktak
 
Berichten: 694
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 23 sep 2013 07:20

Ik denk niet dat dat zomaar gaat, ivm RandsradRail-haltes van lijn 2 en dit schema.
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor willem » 24 sep 2013 17:17

MennoOV schreef: Waar denk jij, dat lijn 12 naartoe verlengd zou kunnen worden

Voorbij HS wordt het moeilijk, omdat er dan geen tak is waar een extra lijn nodig is. Of je moet hem in plaats van lijn 10 naar Madurodam sturen en dan lijn 10 opheffen (moet je ook iets anders met de andere tak van lijn 10). Dan kan lijn 12 in de rustige uren tot HS rijden.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor trambestuurder » 24 sep 2013 19:20

MennoOV schreef:Dit zijn mijn ideeën voor in de toekomst, ik hoop op reacties :mrgreen: .
Hierbij is een winter- & een zomerdienstregeling opgesteld.

Lijnennetkaart:
https://www.dropbox.com/s/kslpketqyotvy ... 20Haag.png
Frequenties:
https://www.dropbox.com/s/cpez99cvwol4e ... enties.pdf



Leuke Toekomst visie maar of het uitvoerbaar is geen idee.


Heb zelf ooit eens een visie ingediend en er ook nooit een positief antwoord op gekregen

1 Scheveningen Noorderstrand - The Heage Airport ( via Ypenburg & TU )
2 Voorschoten - Kraayenstein
3 Kijkduin - Zoetermeer Centrum west
4 de Uithof - Zoetermeer Bleizo
9 Scheveningen Noorderstrand - Vrederust
11 Scheveningen Zuiderstrand - Nootdorp metro
12 Duindorp - Leidschendam Noord
16 Wateringen - Station Voorburg ( via Binckhorst)
17 Wateringen - Scheveningen Haven
19 Leidsenhage - Delft Zuid
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 24 sep 2013 20:00

Waar is lijn 6 als ik vragen mag ??
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor willem » 24 sep 2013 20:50

Gezien de bevolkingsdichtheid rond Den Haag zijn er zeker mogelijkheden om de tram verder de regio in te trekken. Lijn 2 zou ik dan wel van Voorschoten doortrekken naar Leiden.
En lijn 2, 3 of 4 zou verder het Westland in verlengd kunnen worden, naar Naaldwijk.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 24 sep 2013 20:56

Wat dacht je van lijn 3 naar Hoek van Holland Haven, en daar tesamen met metrolijn B naar Hoek van Holland Strand.

Ik denk zelf dat er in Leidschendam geen verlenging hoeft te komen, misschien naar iets naar Alphen a/d Rijn, maar er is natuurlijk al een treinverbinding tussen Den Haag en Leiden (Dit is natuurlijk een stuk sneller).
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor Ype » 24 sep 2013 21:02

Ik kan 'Nootdorp Metro' niet zo goed plaatsen. Op het kaartje lijkt het een nieuw traject in plaats van het traject naar Nootdorp Centrum. Maar hoe dan en waarom? Als je na Station Ypenburg afslaat, ben je Nootdorp al voorbij en is er geen ruimte voor een trambaan.
Ype
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 22 jan 2010 21:52

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 24 sep 2013 21:30

Ik zat aan het volgende te denken:
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor trambestuurder » 24 sep 2013 23:14

MennoOV schreef:Waar is lijn 6 als ik vragen mag ??


Gezien de overbezetting aan lijnen in DenHaag Zuid-West met name Leyenburg, zou lijn 6 hier niet meer komen
Daarom de optie om Lijn 12 vanuit Duindorp Via de Hobbemastraat door te trekken naar Leidschendam
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 25 sep 2013 06:36

En het stukje tienhovenselaan - paul krugerplein dan ?
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor trambestuurder » 25 sep 2013 09:45

MennoOV schreef:En het stukje tienhovenselaan - paul krugerplein dan ?


Bij de tienhovenselaan stopt lijn 4
en de Halte Nunspeetlaan vervalt maar op de dierenselaan stopt dan ook lijn 4
Paul Krugerplein stopt lijn 12

het stuk tussen de dierenselaan - Paulkrugerplein wordt dan calamiteitenspoor en gebruikt voor overbrengen van voertuigen

er wordt ook net gekeken naar de route maar naar de Haltes, in dit geval komt er maar 1 halte volledig te vervallen
Laatst bijgewerkt door trambestuurder op 25 sep 2013 09:48, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 25 sep 2013 09:47

Is dit een druk tramtraject, of niet ??
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor trambestuurder » 25 sep 2013 09:48

MennoOV schreef:Is dit een druk tramtraject, of niet ??
Laatst bijgewerkt door trambestuurder op 25 sep 2013 21:24, in totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 25 sep 2013 09:50

Ok, geen probleem.... maar ik hou het toch op mijn plan....
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor Edwin » 25 sep 2013 20:30

Ype schreef:Ik kan 'Nootdorp Metro' niet zo goed plaatsen. Op het kaartje lijkt het een nieuw traject in plaats van het traject naar Nootdorp Centrum. Maar hoe dan en waarom? Als je na Station Ypenburg afslaat, ben je Nootdorp al voorbij en is er geen ruimte voor een trambaan.


Vanaf het huidige eindpunt van lijn 15 (Parade) afslaan langs de voormalige brandweerkazerne en dan zo richting halte Nootdorp van Randstadrail (E-lijn). Op vrijwel de hele route zou een dubbelspoor moeten passen.
Edwin
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 02 sep 2013 16:00

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor Edwin » 25 sep 2013 20:33

MennoOV schreef:Ik zat aan het volgende te denken:

En de bewoners van Ypenburg hun directe verbinding met winkelcentrum de Parade afnemen (zullen de winkeliers je ook echt in dank afnemen...)
Edwin
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 02 sep 2013 16:00

Volgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten