Verbouwing lijn 11

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Verbouwing lijn 11

Berichtdoor hharry » 08 dec 2013 22:21

Ik ben vanmiddag even wezen kijken naar de vorderingen van de werkzaamheden in Scheveningen aan de trambaan van lijn 11. Het perron van halte van Boetzelaerlaan ri Haven, is verplaatst naar de andere kant van het kruispunt t.o. het andere perron. Bij de eindlus is er een nieuw perron gekomen dat aan de binnenkant ligt van de lus. Dus aan het binnenspoor. Met GTL''s is dit perron niet te gebruiken.
Volgende week zondag moet lijn 11 weer gaan rijden naar het strand.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Verbouwing lijn 11

Berichtdoor WKZH5A » 09 dec 2013 00:04

Ook wezen kijken (doe ik wekelijks) en dit zijn de vorderingen:
Strandweg (halte omgebouwd en afgewerkt)
Kompasstraat en Duinstraat is volledig vernieuwd en bijna afgerond
Vuurbaakstraat, Duinstraat en Houtrust (halte omgebouwd, alleen afwerken met hekwerk, prullenbak en haltebord)
Doornstraat (Schev) Statenlaan, Laan van Meerdervoort en Weimarstraat (halte omgebouwd en afgewerkt)
Doornstraat (HS) is niet omgebouwd en bestaat op dit moment niet.
Loosduinseweg en Delftselaan (perron geplaatst, alleen bestraten en afwerken)
Willem de Zwijgerlaan, Boreelstraat, Groot Hertoginnelaan worden in voorjaar 2014 omgebouwd
Hobbemaplein en verder worden later omgebouwd.

Tevens hebben Hobbemaplein en Wouwermanstraat nieuwe DRIS gekregen.

Dus tram 11 gaat zeker op 15 december weer richting Scheveningen rijden, maar hoe halte Doornstraat (HS) gaat doen weet ik niet.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Verbouwing lijn 11

Berichtdoor grizzler » 09 dec 2013 10:56

WKZH5A schreef:Dus tram 11 gaat zeker op 15 december weer richting Scheveningen rijden, maar hoe halte Doornstraat (HS) gaat doen weet ik niet.

Het materiaal om de halte op te bouwen lag vanochtend in de Doornstraat, bij het pleintje bij de halte (hekwerk en haltebord lagen nog aan de kant van de Scholstraat). Een week zou toch lang genoeg moeten zijn om dat in orde te maken...
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Verbouwing lijn 11

Berichtdoor WKZH5A » 09 dec 2013 18:35

grizzler schreef:Het materiaal om de halte op te bouwen lag vanochtend in de Doornstraat, bij het pleintje bij de halte (hekwerk en haltebord lagen nog aan de kant van de Scholstraat). Een week zou toch lang genoeg moeten zijn om dat in orde te maken...


Klopt dat ze daar liggen, maar volgens mij liggen ze daar al meer dan drie weken, ik weet niet of ze in één week een nieuwe halte op te kunnen bouwen. Ik zie wel komend weekend.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Verbouwing lijn 11

Berichtdoor grizzler » 15 dec 2013 10:17

Vanmorgen blijkt al dat spul verdwenen, maar niet om er de halte mee op te bouwen. Dat is nu een noodhalte van betonnen platen... :?:

Er is trouwens wel meer niet af. Halte Duinstraat: geen haltebord richting HS en geen hekwerk, Vuurbaakstraat: geen hekwerk maar linten, eindhalte Scheveningen: geen haltebord (dat ligt een eind verderop in het gras...).

Rommelig.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Verbouwing lijn 11

Berichtdoor WKZH5A » 15 dec 2013 18:33

grizzler schreef:Vanmorgen blijkt al dat spul verdwenen, maar niet om er de halte mee op te bouwen. Dat is nu een noodhalte van betonnen platen... :?:

Er is trouwens wel meer niet af. Halte Duinstraat: geen haltebord richting HS en geen hekwerk, Vuurbaakstraat: geen hekwerk maar linten, eindhalte Scheveningen: geen haltebord (dat ligt een eind verderop in het gras...).

Rommelig.


- Strandweg: Haltebord, die in het gras ligt, moet nog naar de nieuwe eindhalte geplaatst worden, daar moet ook nog hekwerk komen.
- Vuurbaakstraat: Richting Scheveningen hebben bouwwerkers niet op tijd om hekken te kunnen plaatsen, dat wordt deze week gedaan. Richting HS is af.
- Duinstraat: Haltebord/paal komt nog, hekwerk komt er niet, omdat het niet direct aan de rijbaan ligt. Alleen voor de halte wordt hekwerk geplaatst (eerste 2/3 meter).
- Doornstraat: Richting HS wordt de halte zeker niet voor de vakantie opgebouwd, dus nu een noodhalte. Lekker makkelijk om alles op te ruimen en volgend jaar weer terug te komen.
- Houtrust: Haltebord richting Scheveningen ontbreekt daar ook nog.
- Loosduinseweg: Nog niet af, maar richting Scheveningen kan daar al gehalteerd worden.
- Delftselaan: Richting HS is afgerond, maar de halte is langer geworden, waardoor passagiers moeten rennen voor de tram vanuit de abri, richting Scheveningen zal deze week
afgerond worden. Hopelijk wordt de haltepaal niet aan het begin van de halte gezet, maar in het midden, anders wordt het rennen.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron