Dat is inderdaad de situatie vanaf oktober 1983, nadat de halte Muzenstraat (voorheen Wijnhaven) was omgebouwd voor lijn 9 via het Forumgebied, en er ook nog een verbinding vanaf het Forumgebied naar CS-hoog was aangelegd, bekend als de Rover-boog. Vanaf het CS-hoog waren er zo twee sporen naar de Muzenstraat. Het rechtse was voor het tramverkeer naar de Kalvermarkt. Het linkse liep ook door, maar was afgesloten met een stootblok. De trams konden alleen linksaf de Roverboog in. Dat werd o.a. gebruikt voor de kantoorextra's voor lijn 9 .joostvansurksum schreef:Die extra sporen naar CS werden overigens wel benut, maar dan als parkeerruimte.
Dit was de noodactie wegens Corona. Die zitten er pas drie jaar...iljitsch schreef:Afscherming bestuurder van het gepeupel in 30xx:
Dus netto twee deuren en vijf zitplaatsen opgeofferd aan het afschermen van de bestuurder. Niet echt de meest efficiënte optie om dit te doen...
YC52000 schreef: stel ik voor om twee extra wissels te plaatsen vlak voor de halte
Chris schreef:Dit was de noodactie wegens Corona. Die zitten er pas drie jaar...
Als het goed is krijgen alle GTL's nog de nieuwe cabinedeur zoals een aantal ARI wagens al heeft gekregen als proef.
WeKra schreef:YC52000 schreef: stel ik voor om twee extra wissels te plaatsen vlak voor de halte
Mooi voorstel, maar waarom precies? Wat er nu ligt werkt ook. Misschien dat wanneer de tailtrack op einde levensduur zit, dat zoiets interessant is.
Echter moet je je voorstellen dat aanleg/onderhoud van wissels schreeuwend duur is. Nu liggen er 3 wissels, en met jouw voorstel komt er eentje bij. En de bestuurder rijdt dat stukje wel hoor, dan staan we tenminste direct naast ons koffiezetapparaat. Stel je voor dat er 30 meter gelopen moet worden!
Gebruikers op dit forum: vincent95 en 18 gasten