Ja, ik zag gisteren op facebook een indrukwekkende video vanuit een pekeltram die in de nacht van zaterdag op zondag door Ypenburg de tramsporen schoon reed. Even indrukwekkend is dan ook de kracht van de natuur dat bij aanvang dienst het sporen er weer precies zo bij lagen als op die video: totaal onder de sneeuw.Chris schreef:Pekel en veegtrams hebben de hele nacht gereden, dus ook naar Leidschendam. Maar als één tram voorbij komt duurt het natuurlijk 'even' voordat ie weer een keer komt...
Chris schreef:Als de gemeente er nu voor gezorgd had dat niet alleen de fietspaden maar ook de hoofdwegen schoongemaakt waren
avl schreef:Chris schreef:Als de gemeente er nu voor gezorgd had dat niet alleen de fietspaden maar ook de hoofdwegen schoongemaakt waren
Scheelt misschien per stadsdeel, maar mijn ervaring maandag rond het middaguur in Escamp was juist tegengesteld.
Gefietst over Laan van WateringseVeld, Dedemsvaartweg, Meppelweg, Lozerlaan en Erasmusweg. Al deze wegen waren voor het autoverkeer goed begaanbaar en de fietspaden niet. Ook de zijwegen als Melis Stokelaan, Hengelolaan, Bouwlustlaan en Beresteinlaan hetzelfde beeld. Alleen op de Laan van Wateringse Veld was er stad uit een spoortje vrij. Daarom daar tegen het verkeer in gefietst (kon goed gezien het beperkte aantal fietsers waarvoor ik dan even stopte en opzij ging).
Oversteken van deze doorgaande wegen was lastig omdat er behoorlijke hopen sneeuw en smurrie lagen. Geldt ook bij alle zijstraten en uitritten van parkeerterreinen.
En waar ga je die sneeuw dan laten?iljitsch schreef:Ik ben toch bang dat als het lekker vriest er relatief weinig te doen is aan een flinke laag sneeuw. Je kan het wel opzij schuiven, maar dan heb je dus aan de rand van de weg een berg sneeuw. Dat is in de meeste gevallen ook niet acceptabel.
Zijstraten worden nooit onderhanden genomen...iljitsch schreef:Ik was net even boodschappen gaan doen en je ziet nu wel dat op doorgaande wegen de pekel z'n werk gedaan heeft, maar in woonstraten wordt onvoldoende gereden om de sneeuw te laten smelten. Doorgaande fietspaden zien er nu over het algemeen wel redelijk uit, daar is vaak weg geveegd/geschoven meen ik, maar ik heb wel de nodige problemen gehad met het afslaan van het fietspad de weg op om over te steken, daar heb je heel vervelende sneeuw/ijsribbels.
Tailtracks worden niet gepekeld door de pekeltrams. Dat doen dit jaar auto's. In het verleden werd daar de H5 voor gebruikt maar die is defect.iljitsch schreef:Ik zag nog een pekeltram op de route van 2 richting Leidschendam rijden bij de kruising Hofzichtlaan / Monseigneur Van Steelaan. Vroeg me toen af of die ook wat voor bijvoorbeeld het kopeindpunt van 2 en 19 kan doen, of voor wissels zonder ze vanuit alle richtingen te berijden, wat nogal een hoop gedoe zou zijn.
Of één of twee G11 trams overnemen van het GVB. Deze zijn gebaseerd op de GTL en al tweerichting wagens... In april gaan ze buitendienst.verst107 schreef:Kun je van twee A-bakken van oude GTL’s geen tweerichtingstram maken? Eventueel nog een c-bak ertussen.
Er zit toch al een bedieningspaneel aan de achterkant? Bouw dat verder om en klaar...iljitsch schreef:Andere reden om de pekeltrams tweerichtinggeschikt te maken is omdat steeds meer lijnen keersporen in plaats van lussen krijgen en er dus steeds grotere stukken van het net anders niet meer gepekeld kunnen worden. Bijvoorbeeld laatste eind RR3 en straks de verlenging 19 naar de TU-campus.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten