Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 24 feb 2023 08:09

Zou wel uit noodzaak zijn. Er zijn zeven trams van zo'n nieuwe cabinedeur voorzien en overdag zijn er zes nodig op lijn 1B. Beetje kleine reseve.
Chris
 
Berichten: 499
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor q-quan » 06 maart 2023 09:55

Een gedachte die bij mij opkwam: aan de Rijswijkse zijde van de Geestbrug ligt de halte "Geestbrug". Aan de Voorburgse zijde ligt ook een halte, maar deze heet "Binckhorstlaan". Deze halte ligt echter veel dichter bij de Geestbrug dan bij de kruising met de Binckhorstlaan (en de halte Binckhorstlaan ri. Voorburg). Het zou logischer zijn als er twee haltes Geestbrug waren, en maar één Binckhorstlaan.

Afbeelding
q-quan
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Roland » 06 maart 2023 11:06

Dat zou inderdaad logisch zijn, maar op korte termijn zal er niets aan veranderen. In de toekomst gaat de hele boel wel op de schop. Rijswijk heeft namelijk een totale herinrichting voor de Geestbrugweg op de planning staan. Daarbij zal in ieder geval halte Bilderdijklaan verdwijnen. En in het kader van een tram door de Binckhorst zal ook het Voorburgse deel aangepast worden. Halte Binckhorstlaan zal daar vermoedelijk bij gaan sneuvelen. Er komen dan in ieder geval 2 toegankelijke haltes voor in de plaats.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor buschauffeur » 06 maart 2023 11:19

Los van het feit dat dit een busonderwerp zou moeten zijn (lijn 23) denk ik dat er meer mensen baat hebben bij de naam Binckhorstlaan dan bij de naam Geestbrug.
buschauffeur
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor q-quan » 06 maart 2023 14:10

buschauffeur schreef:Los van het feit dat dit een busonderwerp zou moeten zijn (lijn 23) denk ik dat er meer mensen baat hebben bij de naam Binckhorstlaan dan bij de naam Geestbrug.


Excuses - het kwam bij me op omdat tram 1 hier tijdelijk stopt. Maar het gaat inderdaad om de gebruikelijke haltes van bus 23.
q-quan
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor buschauffeur » 06 maart 2023 18:52

Hahaha, excuses is niet nodig hoor. Maar de tram is maar tijdelijk hier.
Maar waar het om gaat, ik denk dus dat de meeste mensen meer aan Binckhorstlaan hebben.
Wat er in de toekomst gaat gebeuren ligt nog niet vast en kan m.i. nog alle kanten op.
buschauffeur
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 07 maart 2023 10:08

Als die Binckhorst lijn doorgaat en de aansluiting naar de Geestbrug ben ik benieuwd of de Voorburgse lus nog toekomst heeft of dat deze ook sneuvelt...
Chris
 
Berichten: 499
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 09 maart 2023 08:57

Gister in lijn 6 kon ik niet inchecken met mijn horloge of telefoon:

Afbeelding

Op de terugweg hetzelfde, lag dus niet aan één specifieke tram (beide GTL 30xx). Ik vroeg me af wat controleurs zouden doen... Ik had daar achter kunnen komen want bij mijn bestemming stapten er een zooi mensen met "toezicht" op hun jek in. Dat zal wel de nieuwe naam voor controleurs zijn. Maar zo graag wilde ik het nu ook weer niet weten.

Probleem is natuurlijk dat mensen zoals ik niet meer met een OV-chipkaart op zak lopen nu het met een betaalpas kan.
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Tiktak » 09 maart 2023 09:21

Volgens de wetgeving moet je een vervoersbewijs hebben om te mogen reizen.
Ook als de automaat kapot is.
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 09 maart 2023 09:34

Lekker makkelijk, HTM doet z'n werk niet en de reiziger mag er voor opdraaien. Ben benieuwd of een rechter daarin meegaat.
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Slagathor » 09 maart 2023 10:52

iljitsch schreef:Lekker makkelijk, HTM doet z'n werk niet en de reiziger mag er voor opdraaien. Ben benieuwd of een rechter daarin meegaat.


Ik heb dat jaren geleden wel eens gehad met een bus. Chipkaartlezer had storing en ik had geen contant geld bij (want wie heeft dat tegenwoordig nog) om een kaartje te kopen.

Ik mocht weer uitstappen en zag de bus zonder mij vertrekken.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 09 maart 2023 11:18

Maar dus niet voorgelegd aan de rechter? :lol:
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor buschauffeur » 09 maart 2023 12:36

Met enige regelmaat is er een landelijke storing.

Je kunt dan een kaartje kopen en het verschil in prijs proberen terug te vragen. Zou niet weten of een OV-bedrijf daarin meegaat.
buschauffeur
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor PAV » 09 maart 2023 13:31

Ik ken ook chauffeurs die bij defecte kaartlezers geen behoefte hebben om iedere reiziger een kaartje te verkopen als de chipkaartlezers het niet doen. Losse verkoop kost veel extra tijd, die er eigenlijk niet is. Op de tram is dat natuurlijk geen issue, maar op de bus wel.

Ook hoor ik nog wel eens van chauffeurs dat soms de verkooptermibal of pinapparatuur in storing is en losse verkoop niet mogelijk is. Chauffeurs die ik ken laten dan reizigers zonder chipkaart ook gewoon meereizen. De gedachte hierachter is dat de vervoerder (werkgever) moet zorgen voor goed functionerende apparatuur en dat dit niet de verantwoordelijkheid is van de chauffeur (werknemer). Sommige chauffeurs zeggen er dan wel expliciet bij dat het meereizen op eigen risico voor de reiziger is bij controle.

Heb zelf ook wel eens gehad dat bij storing van de kaartlezers het systeem heropgestart werd, waardoor bij het uitchecken de verkeerde halte en dus een te hoge prijs is berekend. Omdat ik NS Flex heb, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd tussen HTM en NS, die beide naar elkaar verwezen.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 09 maart 2023 13:56

Vandaag weer in de tram. Deze keer had ik voor de zekerheid maar mijn OV-chipkaart meegenomen. Ik zag weer een rood kruisje dus gebruikte gelijk maar de chipkaart, maar dat leverde de melding "betaal anders" op (zonder aan te geven waarom).

Bij nadere inspectie bleek het rode kruisje alleen voor barcodes te gelden, dus ik vandaag wel met mijn horloge in- en uitchecken.

Pro tip: neem niet een OV-chipkaart mee die al twee jaar verlopen is... Nu dus zoeken waar de nieuwe gebleven is.
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor buschauffeur » 29 maart 2023 09:21

buschauffeur
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor YC52000 » 24 apr 2023 18:12

Als dit geen one big happy family is.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
YC52000
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor xCookiesolax » 24 apr 2023 19:27

Leuk gemaakt!
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Tiktak » 24 apr 2023 20:14

Tegen die tijd zal het wel weer volgeplakt zijn met reclame :x
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor willem » 27 apr 2023 22:35

Voor nu vind ik het er prima uitzien.

De kleuren zijn helder en fris.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten