Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor KevinRandstadrail » 30 jun 2023 17:14

Een Beetje of topic. Maar weet iemand of de tramspoten in de Hofwijckstaat langs het Strijkijzer terugkeren
KevinRandstadrail
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 17 jul 2019 22:43

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Admin » 30 jun 2023 20:15

Da's al langer bekend: die zijn definitief geschiedenis. Ze zijn ook niet meer nodig, nu je via de Laakkade kan omrijden.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor PAV » 30 jun 2023 22:33

Omrijden via de Laakkade kon toch altijd al? Of heb ik iets gemist?
PAV
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Admin » 30 jun 2023 23:22

Voor aanleg v/d tramtunnel onder HS kon dat niet. Dat tunneltje is pas 30 jaar oud (of zoiets, je mag de exacte datum zelf opzoeken :P )
Admin
Site Admin
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor PAV » 01 jul 2023 13:14

Aha. Ik ben 34, dus ik kan mij geen tijd herinneren zonder die tunnel.;)
PAV
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 01 jul 2023 13:24

Voor die tijd als je met lijn 1 van/naar HS wilde moest je een halte vlak voor het rijswijkseplein gebruiken. HS had toen ook nog geen achteringang, de waldorpstraat en omgeving was een bedrijvengebied a la de binkhorst tot voor kort.
iljitsch
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor willem » 01 jul 2023 16:30

Die werd naast lijn 1 ook door de lijnen 10 en 12 gebruikt,.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Roland » 03 jul 2023 11:02

PAV schreef:Omrijden via de Laakkade kon toch altijd al? Of heb ik iets gemist?


Maar niet met breed materieel. Overigens is alleen de Avenio gedoogd momenteel.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 850
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor richard1074 » 03 jul 2023 20:34

Roland schreef:
PAV schreef:Omrijden via de Laakkade kon toch altijd al? Of heb ik iets gemist?


Maar niet met breed materieel. Overigens is alleen de Avenio gedoogd momenteel.

Wat is dan de route van de strandexpress? Die rijdt met RegioCitadis en rijdt vanaf CS naar Spui en richting H.S.
Hoe keert die dan?
richard1074
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:24

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor joostvansurksum » 03 jul 2023 21:11

Voorbij HS bij het keerspoor net voor de Wouwermanstraat, had ik eerder ergens gelezen.
joostvansurksum
 
Berichten: 315
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 04 jul 2023 05:41

TailTrack Parallelweg heet dat daar:
Afbeelding
Hier gaat de Citadis net weer terug richting Hollands Spoor. Overigens was het afgelopen weekend voorlopig de laatste planmatige inzet van Citadis op de StrandExpress. Bij ingaan van de zomerdienst zitten de diensten verweven in die van lijn 9. Dus zal er veelal Avenio rijden op de StrandExpress.
Chris
 
Berichten: 546
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Tiktak » 04 jul 2023 07:46

Even een vraagje.
Vroeger konden de wissels in het PCC tijdperk doormiddel van een knop bij de bestuurder worden omgezet.
Is dit nu nog mogelijk bij de RR en de AV voertuigen.
Tiktak
 
Berichten: 719
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor xCookiesolax » 04 jul 2023 14:01

Op de website van de MRDH valt informatie te vinden over de dienstregeling van 2024, de nieuwe elektrische bussen en de verbouwing van remise Scheveningen. Link: https://mrdh.notubiz.nl/vergadering/1124864

Dienstregeling 2024
Overzicht tram:
- Tram 17 naar nieuw eindpunt Statenkwartier (per Zomerdienst)
- Versterkingsritten tram 1k (HS – Scheveningen), vooruitlopend op introductie tram 10
- Tram 17 verhogen in de spits
- Introductie tram 10 (Moerwijk – centrum Den Haag - Scheveningen)

Overzicht bus:
- Ophogen spitsen bus 21, 23 en 26
- Versterkingen in het weekend

Elektrische bussen
- In de loop van 2024 gaan de nieuwe zero emissie bussen rijden
- Het nieuwe wagenpark wordt een mix van 12m bussen en 18m gelede bussen
- Op bus 23, 24, 25 en 26 zullen 18m gelede bussen worden ingezet

De dienstregeling van de buslijnen wordt als volgt aangepast:
- De dienstregeling van bus 20, 21, 22, 28 en 29 verandert overdag niet
- Op bus 23 en 24 vervallen korte versterkingsritten rond scholen, de gelede bussen bieden hiervoor voldoende capaciteit
- Bus 25 en 26 gaan respectievelijk 6x/u en 10x/u rijden in de ochtendspits
- Bus 23, 24 en 26 zullen in de dalperiode overdag vaker gaan rijden
- Alle buslijnen zullen in de avond vaker gaan rijden (minimaal 3x/u, bus 24 en 25 4x/u)

Afhankelijk van de instroomvolgorde van de nieuwe bussen wordt de dienstregeling stapsgewijs aangepast

Remise Scheveningen sporenplan
In het spoorontwerp zijn 15 sporen bedacht met maximaal 44 plekken. Opgemerkt moet worden dat de 5 plekken op spoor 14 en 15 ter beschikking staan van rangeren en Onderhoud RailVoertuigen (ORV). Dat levert daarom 44 – 5 = 39 stallingsplekken voor de reguliere exploitatie op. Plek 44 is een plek in de werkplaats en als zodanig niet als formele stallingsplek bedoeld. De toekomst zal uitwijzen op welke manier plekken 40 t/m 43 bruikbaar zijn als volwaardige stallingsplekken, wanneer een goed ingeregeld logistiek proces bestaat op basis van de dienstregeling over alle remises.

Op de 39 stallingsplekken van de nieuwe remise Scheveningen gaan voertuigen gestald worden voor de lijnen 1, 9, 10, 11 en 17. Dit zijn de lijnen die het Scheveningse deel van het netwerk bedienen. Hierdoor ontstaat een logistiek proces tussen remise Scheveningen en de eindpunten Scheveningen Noorderstrand, Statenkwartier en Scheveningen Haven. In de toekomst, wanneer ook remise Zuid (GAVI) in gebruik wordt genomen is het aannemelijk dat lijnen vanuit meerdere vestigingen worden opgebouwd.
xCookiesolax
 
Berichten: 446
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor TrambestuurderAdam » 04 jul 2023 15:00

Tiktak schreef:Even een vraagje.
Vroeger konden de wissels in het PCC tijdperk doormiddel van een knop bij de bestuurder worden omgezet.
Is dit nu nog mogelijk bij de RR en de AV voertuigen.

Uiteraard.
TrambestuurderAdam
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 24 aug 2011 18:19

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor YC52000 » 04 jul 2023 18:58

xCookiesolax schreef:Op de website van de MRDH valt informatie te vinden over de dienstregeling van 2024, de nieuwe elektrische bussen en de verbouwing van remise Scheveningen. Link: https://mrdh.notubiz.nl/vergadering/1124864

Dienstregeling 2024
Overzicht tram:
- Tram 17 naar nieuw eindpunt Statenkwartier (per Zomerdienst)
- Versterkingsritten tram 1k (HS – Scheveningen), vooruitlopend op introductie tram 10
- Tram 17 verhogen in de spits
- Introductie tram 10 (Moerwijk – centrum Den Haag - Scheveningen)
.



Betekent dit dat de keerlus in Moerwijk weer in gebruik word genomen?
YC52000
 
Berichten: 394
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor WeKra » 04 jul 2023 20:56

Volgens mij is het nog steeds de bedoeling dat-ie dan naar Vrederust doorrijdt.
WeKra
 
Berichten: 98
Geregistreerd: 26 okt 2014 22:01
Woonplaats: Rijswijk

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor YC52000 » 05 jul 2023 00:02

Jammer, de keerlus in Moerwijk ligt er maar te roesten en te niksen. :(
YC52000
 
Berichten: 394
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Tiktak » 05 jul 2023 07:49

Ik dacht dat de bedoeling was keerlus Moerwijk, dit in verband met de verzorgingshuizen die aan de lus liggen zodat de oudere mensen weer gebruik konden maken van het Ov.
Als hij na het eindpunt van lijn 9 zou rijden dan had er gestaan Vrederust - centrum Den Haag - Scheveningen.
Tiktak
 
Berichten: 719
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 05 jul 2023 15:34

Vergis ik me of heeft de HTM de storm redelijk doorstaan? Ik zag wel vertragingen gemeld op htm.nl maar RR en 6 kwamen hier nog langs toen ik even mijn hoofd over de rand van het balkon stak om te kijken in de loop van de ochtend.

Wat me buiten opviel was veel kleine takjes met bladeren op straat, relatief weinig grote takken afgebroken.
iljitsch
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor xCookiesolax » 05 jul 2023 15:43

iljitsch schreef:Vergis ik me of heeft de HTM de storm redelijk doorstaan? Ik zag wel vertragingen gemeld op htm.nl maar RR en 6 kwamen hier nog langs toen ik even mijn hoofd over de rand van het balkon stak om te kijken in de loop van de ochtend.

Er ligt een tak op de bovenleiding bij eindpunt Leyenburg (Het Gemaal). Op de Paul Krugerlaan kwam een boom tegen de bovenleiding terecht.
xCookiesolax
 
Berichten: 446
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten