Pagina 37 van 60

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 21 apr 2021 07:16
door Chris
Tijdens de werkzaamheden rijdt er netjes Rail Vervangend Vervoer tussen CS en Laan van NOI. Verder heb je daar ook nog lijn E en het spoor. Keuze om met Avenio te gaan rijden nu op de lijnen 3 en 4 zorgt er voor dat deze beide RandstadRail lijnen nu bij CS laag kunnen komen.
Aan de 'Iljitsch' zijde van Den Haag rijden lijnen 2 en 6 met GTL welke in elkaar overgaan bij Laan van NOI. De trams maken dus een soort lus. Volgens mij gaan die trams gewoon naar de remise. Er wordt al weken instructie gereden met GTL's door de Vliettunnel zodat de trams tussen Leidschendam en remise te kunnen pendelen.
Eén en ander zal tussen 17 juli en 16 augustus gaan gebeuren.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 21 apr 2021 08:53
door joostvansurksum
Is dat voor trams zonder ARI soms? Zoiets als 'je rijdt de tunnel in met max 50 km per uur en als je een voorganger ziet, dan rem je af' ? Of is het om de route te verkennen voor bestuurders die daar nog nooit zijn geweest soms. Dat kan ook natuurlijk...

Het is wel een enorme U-turn: door de Vliettunnel, Leidschenveen en Ypenburg en dan over de Rijswijkseweg richting een remise. Maar gelukkig ligt die verbinding er. Dat scheelt. Jaren geleden hebben ze wel eens een partij GTL-trams gestald bij Laan van NOI, met bewaking, toen er niet via CS hoog naar de remise gereden kon worden.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 21 apr 2021 09:52
door iljitsch
Chris schreef:Aan de 'Iljitsch' zijde van Den Haag rijden lijnen 2 en 6 met GTL welke in elkaar overgaan bij Laan van NOI.

Maak er dan gelijk lijn 62 van. ;)

Ik ben blij dat ik niet afhankelijk van de tram ben om naar het centrum te komen want dat wordt wel een enorme reis. Als je bijvoorbeeld naar de Grote Marktstraat wil dan wordt dat eerst 6 naar LvNOI, dan bus of metro naar CS, hele station door, dan met de tram naar de Gravenstraat en nog een stukje lopen.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 21 apr 2021 11:12
door verst107
Dit betekent dus ook dat lijn 2 tijdelijk doorrijdt naar Leidschendam Noord. Of maken ze van lijn 6 en lijn 2 een gezamenlijke lijn? 26 bijvoorbeeld.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 22 apr 2021 03:11
door Chris
iljitsch schreef:
Chris schreef:Aan de 'Iljitsch' zijde van Den Haag rijden lijnen 2 en 6 met GTL welke in elkaar overgaan bij Laan van NOI.
Ik ben blij dat ik niet afhankelijk van de tram ben om naar het centrum te komen want dat wordt wel een enorme reis. Als je bijvoorbeeld naar de Grote Marktstraat wil dan wordt dat eerst 6 naar LvNOI, dan bus of metro naar CS, hele station door, dan met de tram naar de Gravenstraat en nog een stukje lopen.
Ja, het leven is zwaar... Toch wel misschien tien minuten tot een kwartier extra bezig en dan vergeet je nog te melden dat je dit ook nog op de terugweg zou moeten doorstaan. En dat wel een hele maand lang....

verst107 schreef:Dit betekent dus ook dat lijn 2 tijdelijk doorrijdt naar Leidschendam Noord. Of maken ze van lijn 6 en lijn 2 een gezamenlijke lijn? 26 bijvoorbeeld.
Met GTL op lijn 2 is er geen ander alternatief denkbaar dan door te rijden naar Leidschendam Noord.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 22 apr 2021 06:38
door wattman
joostvansurksum schreef:Is dat voor trams zonder ARI soms? Zoiets als 'je rijdt de tunnel in met max 50 km per uur en als je een voorganger ziet, dan rem je af' ? Of is het om de route te verkennen voor bestuurders die daar nog nooit zijn geweest soms. Dat kan ook natuurlijk...
Het zal wegbekendheid zijn, want de instructietrams voeren ook telkens het driehoeken aan Ypenburg Centrum en de Weidevogellaan / Gruttosingel uit. De vaste instructietram is inmiddels de 3107, dat is de tram die in februari aan Wateringen is aangereden door een Avenio.
De 3107 heeft bij het schadeherstel zijn totaalrecleame verloren op de 'staart'. Als ik het goed heb is de 3107 sinds die aanrijding ook niet meer in de reizigersdienst gezien.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 22 apr 2021 07:14
door iljitsch
Chris schreef:
iljitsch schreef:Ja, het leven is zwaar... Toch wel misschien tien minuten tot een kwartier extra bezig en dan vergeet je nog te melden dat je dit ook nog op de terugweg zou moeten doorstaan. En dat wel een hele maand lang....

Vergeleken hoe supersnel je normaal met 6 van Bezuidenhout in het centrum bent is dat een enorm verschil, hoor. 8-)

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 16:29
door Chris
Ik ontken ook niet dat het allemaal langer duurt. Maar het alternatief is wordt goed geregeld.
Als je ziet hoeveel er geïnvesteerd wordt in opleidingen om GTL bestuurders door de Vliettunnel en Citadis bestuurders op lijn 9 te laten kunnen rijden doet HTM er alles aan om alles in goede banen te leiden.
En het is voor een maandje...

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 23 apr 2021 18:36
door wattman
Vandaag (23 april) was 's middags lijn 1 knap de pineut.
Tussen ca 14:35 en 15:25 gestremd wegens een stroomstoring rond het Kurhaus. Lijn 1 week uit langs World Forum (oude route spitslijn 10) naar Statenkwartier, terwijl lijn 9 werd ingekort tot de lus Madurodam. Zoals te begrijpen vielen er door de trams die in Scheveningen vast zaten in de dienst gaten.
Een uurtje later was er weer een stremming door een aanrijding in Delft, zodat tussen 16:35 en 18:30 uur lijn 1 mocht uitwijken via de route van lijn 15 tot de halte Gruttosingel en vervolgens gekeerd werd via de keerdriehoek bij de Laan van Nootdorp. Lijn 19 werd ingekort tot het oude eindpunt Delft Noord (Nieuwe Plantage).

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 09:37
door iljitsch
Afbeelding

Ik wist niet dat de HTM veegwagens had.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 07:21
door Tiktak
Misschien een idee om een foto topic te openen met foto's van werkwagens van de HTM.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021 12:15
door xCookiesolax
Op dit moment rijdt tramlijn 9 alleen tussen De Dreef en Wouwermanstraat in verband met een aanrijding met een voetganger bij Lage Zand. De Regio Citadis mag nog niet via het Weteringplein rijden en blijkbaar ook nog niet vanaf halte Malieveld rechtsaf richting Buitenhof. Ook de lijnen 2A, 3A, 4A, 6A en 16 rijden om.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 12 aug 2021 12:09
door xCookiesolax
Vanochtend stond de 4036 (Lijn 9 richting Vrederust) een tijdje stil op de kruising Kalvermarkt/Spui/Grote Marktstraat met pech.
https://www.ad.nl/den-haag/tram-gestrand-op-spui-nog-meer-omleidingen-en-vertraging-in-het-centrum~a751d0e4/

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 05 nov 2021 14:06
door YC52000
Is het niet een idee om tramlijn 6 door te trekken naar Vrederust via de Dedemsvaartweg

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 05 nov 2021 14:38
door Lange_Dre
Wat is de meerwaarde van het doortrekken vin lijn 6 naar het eindpunt van lijn 9?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 05 nov 2021 18:14
door KevinRandstadrail
Ja zeker als erop op de dedemsvaartweg geen haltes liggen.

En er ligt geen boog van het Leyenburg naar de remise sporen op de dedemsvaartweg.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 06 nov 2021 12:30
door YC52000
Lange_Dre schreef:Wat is de meerwaarde van het doortrekken vin lijn 6 naar het eindpunt van lijn 9?


Heel veel mensen vanuit die omgeving gaan graag naar de Haagse Markt :mrgreen: en dan heb je een directe verbinding zonder dat je dan eerst moet overstappen bij de halte Wouwermanstraat

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 06 nov 2021 13:02
door Admin
Daar hebben ze bus 25 voor uitgevonden. Die doet dat veel efficiënter en vooral goedkoper dan het verleggen van tram 6. Hoe weet ik dat: wanneer de HTM uit hun OV-C data die vervoersstroom zou hebben ontdekt had men allang zoiets gedaan. Ergo, de (overduidelijk te lage) vraag rechtvaardigt de hoge kosten voor zo'n grapje totaal niet.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 06 nov 2021 14:31
door YC52000
Admin schreef:Daar hebben ze bus 25 voor uitgevonden. Die doet dat veel efficiënter en vooral goedkoper dan het verleggen van tram 6. Hoe weet ik dat: wanneer de HTM uit hun OV-C data die vervoersstroom zou hebben ontdekt had men allang zoiets gedaan. Ergo, de (overduidelijk te lage) vraag rechtvaardigt de hoge kosten voor zo'n grapje totaal niet.


oei, ik vergat dat die buslijn bestond :lol:

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 07 nov 2021 08:41
door Chris
Maar buslijn 25 rijdt nu alleen even tussen Vrederust en Leyenburg wegens de verkeersdrukte op de route.
Geen doorkomen aan voor de buslijn. Ook 26 rijdt wat om.
Meer is er over te lezen op de HTM pagina: https://www.htm.nl/omleidingen-verstoringen/verstoring/3364