Frequentieverlaging alleen ten dienste van een lage instap vind ik nou niet een goede prioriteitstelling. Rij dan gemixt GTL en AV in de spits, dan kunnen mensen zelf de afweging maken tussen frequentie en lage instap.
Dat verplaatsen van de ARI-installatie naar de 3100-serie schijnt dus ingewikkeld te zijn, als ze daar in het verleden van afgezien hebben dan lijkt me dat nu alsnog doen weinig voor de hand liggen, tenzij het de enige optie is.
Zodra ~ Paul Krugerlaan - Om-en-bij aangepast zijn (met misschien hier en daar nog een minimale aanpassing aan een halte ofzo) kan je neem ik aan met AV op 6 rijden, eventueel in gemixt bedrijf met de 3100-serie, en is ARI geen probleem meer.
Ik zou me ook nog voor kunnen stellen dat als het aantal GTLs met ARI door de bodem zakt, 6 in twee stukken opgeknipt wordt: Leyenburg naar CS laag of Kerkplein met GTL plus Leidschendam - Brouwersgracht (nieuw overloopwissel) met AV. Of als het mogelijk is om aan de centrum-kant van CS hoog te keren zonder andere lijnen in de weg te zitten, tot CS.
Als ze AV willen inzetten op lijn 12 dan zou ik het ZEER op prijs stellen om te horen wanneer de testritten gaan plaatsvinden, want ik wil wel eens een Avenio langs mijn oude adres aan de Teijlerstraat zien rijden.
Daar gebeurde het al vaak genoeg dat een auto 20 cm te ver naar achter geparkeerd stond zodat een GTL de bocht vanaf de Regentesselaan niet kon maken. En hoewel AVs binnen hetzelfde profiel als een GTL
zouden moeten kunnen passen zwenken ze met de wielen midden onder de bak op een heel andere manier uit dan GTLs met hun jacobsdraaistellen.