Roland schreef:Ik zie het spoor langs de vliet voorlopig niet verdwijnen. Dat gaat enorm ten koste van de snelheid van lijn 1.
Bij de NS nooit een prioriteit, hopelijk bij HTM/MRDH wel...
Of er een overloopwissel gaat komen is nog de vraag. Een volledig driehoekscomplex bij de aansluiting van lijn 19 op lijn 1 lijkt een grotere meerwaarde te hebben.
Ik zie dat niet zo. Als die driehoek eruit gaat waarom dan niet een overloopwissel? Is dat veel duurder dan de bestaande wissels en zijspoor verwijderen? Handig is zo'n overloopwissel zeker zoals we nu merken.
Wellicht is een andere locatie handiger, bijvoorbeeld iets verder richting station Delft. Desnoods/desgewenst kan je op de vrije baan wel een eindje linkerspoor rijden.
De volgende keer dat de Hoornbrug in onderhoud is kan je vanuit Delft eenvoudig naar Nootdorp rijden, omdat dan alles geschikt is voor breed. Bus 65 kan dan een stukje verder tuffen.
Je bedoelt van Tanthof naar Nootdorp? Als reiziger zit ik daar niet op te wachten. Ik zou toch tenminste bij halte Leischenveen willen kunnen komen om zo over te kunnen stappen richting Den Haag centrum. (Of word je geacht dat met de trein te doen vanaf station Delft?)
Op zich zou in de huidige situatie lijn 19 doorgetrokken kunnen worden naar Tanthof = met GTL rijden = ook doorrijden naar Leidschendam noord. Lastigst daarbij is waarschijnlijk de relatief grote inzet van GTLs die heel veel lege kilometers moeten maken. En nadeeltje geen lage vloer op het normale traject van 19.