Pagina 3 van 12

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 30 aug 2017 17:59
door Maxie33
Ach men kan de HTM toch lief aankijken of ze de 3001 geheel kunnen opknappen :D En voorlopig stallen in de Lijsterbes ruimte genoeg en hij staat niet in de weg.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 30 aug 2017 18:36
door mibia
@Roland;
goed idee, bewaar Lijsterbesstraat (of deel) voor HOVM [respect]

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 31 aug 2017 11:37
door Roland
De Lijsterbesstraat zal straks goed verkoopbaar zijn voor woningbouw. Ook Scheveningen zal niet blijven in huidige vorm. Men is bezig om te kijken naar de huisvesting van de Tramweg Stichting. Veel meer dan 2 GTL's zullen er niet bewaard blijven vermoed ik.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 01 sep 2017 01:06
door YC52000
Wat zijn de plannen voor de GTL pekeltrams, als die überhaupt nog bestaan

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 01 sep 2017 10:07
door trambestuurder
YC52000 schreef:Wat zijn de plannen voor de GTL pekeltrams, als die überhaupt nog bestaan


de 4 GTL pekeltrams bestaan nog en zullen ook nog de komende jaren blijven bestaan

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 10 sep 2017 18:16
door hharry
En afgelopen week zijn 3002 (heeft de 36 jaar gehaald) & 3025 definitief vertrokken uit Den Haag.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 02 okt 2017 10:49
door Roland
Volgens de laatste stand van zaken zal de GTL-vloot worden afgebouwd naar 70 stuks.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 02 okt 2017 12:11
door HansW
Dat is ook het aantal nieuwe trams dat volgens verwachting besteld gaat worden. Aan het eind van het jaar / begin volgend jaar worden voorstellen hieromtrent gedaan.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 02 okt 2017 17:54
door richard1074
Is de 3001 er nog ?

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 02 okt 2017 18:39
door René W
richard1074 schreef:Is de 3001 er nog ?

Ja

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 03 okt 2017 06:54
door iljitsch
Hoeveel GTLs zijn er op dit moment in gebruik in de normale dienst en hoeveel dus als extra?

Dit betekent dat er toch nog heel wat GTL-Is gehandhaafd blijven, die al 35 jaar oud zijn.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 03 okt 2017 07:28
door Roland
Als ik een beetje grof schat (1:12, 6:10, 12:8, 16:10) kom ik op om en nabij 40 stuks.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 03 okt 2017 16:50
door wattman
Wat er nu nog rijdt is het restant 3000'en tussen 3045 en 3100. Hierbij zijn de 3046, 3047, 3049, 3051, 3055, 3081 en 3096 reeds afgevoerd, en van de rest (LVO-wagens) zijn ook een aantal trams al maanden niet meer op straat gezien en/of met een rode stip in de remise gesignaleerd. Plus de volledige serie 3101-3047. Zolang er nog geen 3100'en met ARI (beveiliging tramtunnel <-> Ternoot) uitgerust zijn, blijven 3000'en nodig voor lijn 6.
Of alle 3100'en het tot het einde gaan volhouden durf ik niet te zeggen.

Het aantal voor de dienst benodigde wagens zou ik niet weten. Ik denk wel dat het hoger ligt dan die 40. Lijn 1 heeft een langere omloop dan 120 minuten, en er zijn spitsritten weer bijgekomen. Voorts zie ik zelfs in de vroege ochtend al inrukkers van lijn 16 naar Scheveningen, dus volgens mij heeft die lijn ook meer wagens nodig.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 03 okt 2017 17:53
door Maxie33
Er zijn 49 LVO wagens uit de 3000 serie en 47 van de 3100 serie ruim voldoende voor 4 tramlijnen :D

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 03 okt 2017 18:25
door iljitsch
Maar je hebt natuurlijk ook reserve nodig omdat er vast nog wel wat trams gaan uitvallen en voor evenementen en voor het geval er bij werkzaamheden AV/RR door GTL vervangen moeten worden.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 03 okt 2017 20:48
door xCookiesolax
Ik ben heel benieuwd hoe HTM in de toekomst met spoorwerkzaamheden om zal gaan. Een Avenio over een recht stuk opengebroken spoor laten rijden is volgensmij het probleem niet, maar juist de bochten. Gaat men in de toekomst altijd terug vallen op vervangend busvervoer? Of komen er vaker overloopsporen in de stad te liggen? De tijd zal het leren.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 04 okt 2017 07:46
door vincent95
Volgens mij gaat het bij werkzaamheden erover dat de Avenio en Citadis te zwaar zijn om over de betonblokken te rijden die dan tijdelijk onder de rails liggen.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 04 okt 2017 09:34
door Roland
Het zal zeker een andere manier van werken moeten gaan worden. Ik denk dat het eerder naar buitendienststellingen toe zal gaan dan (tijdelijke) overloopwissels. In Rotterdam wordt nooit over blok en plaat gereden dus er moet wel mee te leven vallen.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 04 okt 2017 18:38
door iljitsch
Ja, zoals het hele stationsplein een half jaar buiten gebruik nemen.

Ik ben toch blij dat 6 gewoon door kan rijden tijdens de werkzaamheden aan de Juliana van Stolberglaan. Als de AV daar te zwaar voor is (anderhalf keer zo zwaar met even veel wielen, dus 1,5 x de asdruk?) dan lijkt het mij geen slecht idee daar wat GTLs voor achter de hand te houden.

Of beter nog PCCs :-) want die wegen minder dan de helft van een GTL.

Re: Afvoer en sloop GTL's

BerichtGeplaatst: 04 okt 2017 18:48
door hharry
Ik zag afgelopen zondag door de ramen 3013 & 3088 op de sporen waar GTL's hun laatste weken in Den Haag doorbrengen. Maar beide wagens hadden toen nog hun stroomafnemer op het dak en de koplampen zaten er ook nog in.

Eerder dit jaar reden er een week lang GTL's op lijn 17 omdat er werkzaamheden waren op de kruising Lorenzplein.