Scheveningseweg lijn !

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Scheveningseweg lijn !

Berichtdoor qwaszx » 16 maart 2016 22:46

Voor de Scheveningseweg lijn 1 moet de baan vervangen worden tbc de Avenir's. Zijn er voorbeelden in Den Haag waarbij er zoveel teelaarde over de funderingsstroken is gelegd dat het prachtige groene grasprofiel behouden blijft?
qwaszx
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 maart 2016 21:13

Re: Scheveningseweg lijn !

Berichtdoor Roland » 17 maart 2016 07:54

Je bedoelt een betonnen onderlaag, met gras tussen de sporen? Dat ligt op genoeg plaatsen. Bijvoorbeeld de Koninginnegracht, of de Mgr. v. Steelaan. Ook Wateringen ligt er vol mee.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Scheveningseweg lijn !

Berichtdoor Slagathor » 17 maart 2016 11:04

Maar het gras doet het lang niet overal even goed, dus ik veronderstel dat er verschillende werkwijzen bestaan?

De Scheveningseweg is wel - met afstand - de mooiste.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Scheveningseweg lijn !

Berichtdoor iljitsch » 17 maart 2016 13:02

Ik wandelde gister toevallig langs de route van lijn 11 langs de energiecentrale en daar is het gras waar de tram rijdt redelijk ok en erg kort, maar daarnaast waar veel mensen hun hond uitlaten is de grond erg ongelijk en het gras nog meer... Dat kan zeker een stuk beter. Zat ook te denken dat een lijn om de gewenste afstand tot de trambaan aan te geven wel handig zou zijn.
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Scheveningseweg lijn !

Berichtdoor Roland » 18 maart 2016 08:13

Je kunt gras ook als bovenlaag op ballastspoor leggen, dat werkt meestal beter omdat de waterafvoer dan egaal is. Bij beton worden er putten om de zoveel meter gemaakt. Daarnaast zal het ook van de locatie afhangen. Lijn 11 is een grote hondenuitlaatplek. Als iedereen constant over gras heen loopt wordt het er ook niet beter van.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Scheveningseweg lijn !

Berichtdoor xCookiesolax » 18 maart 2016 23:18

Is er eigenlijk al iets bekend over eventuele plannen voor tramlijn 1?
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Scheveningseweg lijn !

Berichtdoor Roland » 24 maart 2016 09:50

Lijn 1 zit in de kostenramingfase, daarbij worden nog geen oplossingen en varianten bedacht. Vermoedelijk pas later dit jaar zal het iets concreter zijn.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Scheveningseweg lijn !

Berichtdoor qwaszx » 02 apr 2016 08:54

er is een 'denktank georganiseerd van gemeente, htm en organisaties. maandagavond is de eerste bijeenkomst. ik wil hier terugkoppelen op uitkomsten, vragen en veronderstellingen. mijn inzet is het behoud en versterken van het huidige beeld: een groene tunnel voor de trams naast een weg onder een groen bladerdak... ik hoop hier waardevolle suggesties mee te kunnen nemen...
qwaszx
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 16 maart 2016 21:13


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten