iljitsch schreef:Maar om weer eens mijn stokpaardje te berijden: vaak moet 2 op 4 wachten of omgekeerd omdat ze volgens de dienstregeling daar nagenoeg op hetzelfde moment bij halte De La Reyweg arriveren.
Met een tram door de stad lijkt me 50 een hele mooie snelheid. Ik heb tijdens mijn laatste bezoeken in Berlijn eens opgelet, en mijn indruk is daar dat de bestuurders daar heel snel naar 50 km/uur gaan, en soms - maar heel kort - richting de 60 km/uur. Afremmen wordt pas vrij kort voor de halte gedaan. Nu hebben ze daar wel van die fraaie vrije banen in DDR-stijl, meer een soort spoorbaan, maar zonder enig hekwerk.iljitsch schreef: Daar kan de tram dan op volle snelheid (wellicht sneller dan 50, maar ik elk geval 50 km/u) langs.
iljitsch schreef:iljitsch schreef:Maar om weer eens mijn stokpaardje te berijden: vaak moet 2 op 4 wachten of omgekeerd omdat ze volgens de dienstregeling daar nagenoeg op hetzelfde moment bij halte De La Reyweg arriveren.
Dit bedoel ik dus, vanochtend rond 9 uur:
Wat wel opmerkelijk was is dat deze 4 z'n deuren open deed achter de 2, meestal wacht de tweede tram tot de eerste vertrokken is en rijdt dan door tot het eind van het perron en doet dan pas de deuren open.
Uiteraard helpt het niet dat de reizigers niet weten welk van de twee het wordt, omdat ze ofwel ten onrechte naar achter lopen ofwel ten onrechte vooraan blijven staan.
little john schreef:
Gebeurt ook bij Station HS met regelmaat zie dan mensen blijven staan aan de kop van perron om dan alsnog in te stappen maar lopen ook veel door naar achteren om daar vast in te stappen. Soms heb je pech dat tram er achter staat niet door rijd naar kop van perron om daar alsnog passagiers in te laten stappen maar direct doorrijd naar volgende halte van dienstdoende schema.
trambestuurder schreef:Dit gebeurt alleen op de Halte Grote markt, Spui en CS Hoog daar rijdt de tram wel van de tweede plek gelijk door omdat dit in het regelement staat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten