buschauffeur schreef:Bovendien rijden die drie lijnen rijden al nagenoeg leeg hun laatste stuk naar Kijkduin dus een tram heeft totaal geen meerwaarde.
iljitsch schreef:Wat mij interessant lijkt is 6 doortrekken langs de Thorbeckelaan naar Kijkduin of misschien de laatste haltes van 3 over laten nemen en dat 3 dan naar Kijkduin kan.
Edwin schreef:buschauffeur schreef:Bovendien rijden die drie lijnen rijden al nagenoeg leeg hun laatste stuk naar Kijkduin dus een tram heeft totaal geen meerwaarde.
Conclusie: Je kunt die drie buslijnen dus makkelijk vervangen door één tramlijn.
buschauffeur schreef:Edwin schreef:buschauffeur schreef:Bovendien rijden die drie lijnen rijden al nagenoeg leeg hun laatste stuk naar Kijkduin dus een tram heeft totaal geen meerwaarde.
Conclusie: Je kunt die drie buslijnen dus makkelijk vervangen door één tramlijn.
Waar leg je dan het eindpunt van die bussen?
Bovendien, die bussen rijden naar alle uithoeken van Den Haag, 1 tramlijn niet.
trambestuurder schreef:Als er al gekozen wordt om een tramlijn door te trekken naar Kijkduin dan zou Lijn 3 vanaf Waldeck de meest voor de hand liggende optie zijn, al zal het zeker ook
wenselijk zijn om vanuit kijkduin een directe verbinding te hebben met remise Zichtenburg dus is zelf lijn 9 nog een goede optie.
De bussen zouden dan ergens anders heen moeten rijden, als de HTM durft en zich inschrijft voor de concessie westland dan is dat probleem ook verholpen, er zijn dus mogelijkheden zat voor de bussen
want 3 buslijnen vervangen voor 1 tram is natuurlijk wel goedkoper.
Alleen in de rustige periode/tijden is het kostbaar maar als kijkduin zijn opfrisbeurt heeft gehad kan het ook zijn dat het een hele goede concurrentie wordt met Scheveningen
dus mogelijkheden zat als ze ballen hebben
Of topic :
ik las ook een stukje dat de burgemeester Aboutaleb ( voorzitter MRDH ) lijn 1 graag zou willen doortrekken van delft Tanthof naar Diergaarde Blijdorp
Is al heel lang een wens dus ook dit is zeker de moeite waart
buschauffeur schreef:Ik denk dat een tramlijn technisch ook niet makkelijk haalbaar is. Het bestemmingsplan maakt een uitbreiding van het bestaande winkelcentrum mogelijk met winkels en woningen op een (half) verdiepte parkeergarage ter plaatse van de huidige vrije busbaan en het huidige parkeerterrein. Bussen moeten in de toekomst van de huidige rijbaan voor het autoverkeer langs het Deltaplein gebruik gaan maken en halteren ter hoogte van het Deltaplein langs de rijbaan. Dat halteren is een eis van de gemeente die wil dat dat de buslijnen met een eindpunt in Kijkduin op of direct nabij het Deltaplein over een in- en uitstaphalte kunnen beschikken. Ik denk dat er niet veel ruimte overblijft een eventuele tramlijn in te passen.
buschauffeur schreef:Ik denk dat een tramlijn technisch ook niet makkelijk haalbaar is. Het bestemmingsplan maakt een uitbreiding van het bestaande winkelcentrum mogelijk met winkels en woningen op een (half) verdiepte parkeergarage ter plaatse van de huidige vrije busbaan en het huidige parkeerterrein. Bussen moeten in de toekomst van de huidige rijbaan voor het autoverkeer langs het Deltaplein gebruik gaan maken en halteren ter hoogte van het Deltaplein langs de rijbaan. Dat halteren is een eis van de gemeente die wil dat dat de buslijnen met een eindpunt in Kijkduin op of direct nabij het Deltaplein over een in- en uitstaphalte kunnen beschikken. Ik denk dat er niet veel ruimte overblijft een eventuele tramlijn in te passen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten