vincent95 schreef:Onderhands aanbesteden is wel gedaan met de serie 5061-5070
En wanneer is dit gepland?Roland schreef:Voordat er naar het nieuwe eindpunt op de Statenlaan (thv de huidige halte v Boetzelaerlaan) wordt gereden komt er eerst een tijdelijk overloopwissel voor de Fred. De ombouw van het Statenkwartier gaat wat meer tijd kosten. De huidige keerlus heeft op meerdere plekken groot onderhoud nodig voordat de nieuwe trams binnen zijn. Dit is ook nog een reden waarom de lus eerder BD gaat. Daarnaast is de belangrijkste reden de herinrichting van de Fred.
Brecht schreef:Wordt dan het Statenplein de eind- en beginhalte?
Brecht schreef:N.a.v. de plannen 2021 de toelichting van de HTM waarom de wijziging op tram 15, 16 17 wordt doorgevoerd:
Daarnaast wordt de keerlus in het Statenkwartier vervangen door een tailtrack. Door deze vervanging is het niet meer mogelijk om op tram 16 GTL trams in te zetten. Daarom gaat vanaf dat moment de Avenio rijden op tram 16. Om dit met het huidig beschikbare aantal Avenio’s te kunnen uitvoeren wordt tram 16 aan tram 15 gekoppeld. Tram 17 neemt dan het traject naar het Statenkwartier over.
"
Dacht inderdaad twee sporen TailTrack met mogelijkheid dit later te koppelen met lijn 11 zodat lijn 17 naar Scheveningen Haven zou gaan doorrijden. Dat zou voor de Tourist Tram ook beter zijn want anders verliest die weer de verbinding met het Kunstmuseum...Roland schreef:Ja er zijn maar 1000 varianten getekend, het wordt vooralsnog toch de simpele met 2 sporen.
Tiktak schreef:Waarom niet eenvoudig lijn 16 door trekken naar het eindpunt van lijn 11, dus geen keer voorziening op de Statenlaan.
Dat scheelt weer een hoop extra wissels en het in en uit rukken van de remise Scheveningen kan dan gewoon via de Duinstraat.
WKZH5A schreef:Tiktak schreef:Waarom niet eenvoudig lijn 16 door trekken naar het eindpunt van lijn 11, dus geen keer voorziening op de Statenlaan.
Dat scheelt weer een hoop extra wissels en het in en uit rukken van de remise Scheveningen kan dan gewoon via de Duinstraat.
Dan gaat daar de frequentie onnodig te hoog worden en gaat meer in de capaciteits-/kilometerskosten kosten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten