Pagina 6 van 9

Re: ...

BerichtGeplaatst: 18 jun 2016 15:23
door Charles
Ben er geweest, maar zonder paraplu... Ben kletsnat en doorweekt geworden door de stromende regen.
Het is best mooi geworden, al is het nog niet voltooid.
Maar duidelijk is wel dat je op de perrons bepaald niet droog staat wanneer je op de tram wacht. En in de winterdag ongetwijfeld koukleumen daar :(
Je hebt wel een aardig overzicht op de treinsporen, zo van bovenaf.
En geheel legaal :) een wandeling gemaakt over de gehele lengte van het metroviaduct en zomaar de sporen mogen oversteken ook nog [perfect]

Re: ...

BerichtGeplaatst: 18 jun 2016 21:30
door MennoOV
Charles schreef: En in de winterdag ongetwijfeld koukleumen daar


Ik heb mij laten vertellen dat er vloerverwarming in de vloer op het perron zit verwerkt.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 18 jun 2016 22:47
door PAV
Ja, maar dat zal vooral bedoeld zijn om het perron sneeuw- en ijsvrij te houden en zo valpartijen door gladheid te voorkomen. Ik verwacht niet dat die vloerverwarming de omgevingstemperatuur significant beïnvloedt.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 09:52
door iljitsch
Ik was gister ook even langs gegaan bij de HSE-voorvertoning:

Afbeelding

Een meneer van Prorail verzorgde een rondleiding langs het spoor waar je normaal niet mag komen. Hij vertelde dat het midden van de overkapping opengelaten wordt om 's zomers de warmte af te voeren. Anders wordt het min of meer een kas en worden de wachtende reizigers gestoofd.

Afbeelding

Hij liet zien dat er een beweegbaar puntstuk gebruikt wordt omdat er zowel trams als metro's over het spoor moeten kunnen rijden. Daar hebben ze een hekel aan want die dingen gaan maar vijf jaar mee tegen een gewoon wissel zeker 20. Ook als er storingen zijn is het nagenoeg altijd het beweegbare puntstuk. (Leidseveen...?)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er allemaal erg stoer uit, en zodra de metro's gaan rijden in augustus komt ook weer de trap aan de noordkant van het viadukt weer terug, wat de aanwezige dames uit de buurt erg plezierig vonden.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 15:56
door EnglishTramMan
Ook daar geweest. Ook nat geworden.
Stom om een gaat in het dak te hebben, het regent zelfs tot aan de trap.
Waarom geen delen van het dak die open kunnen gaan als het te warm is zoals in een kas?

Re: ...

BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 16:22
door iljitsch
Wat ook wel grappig was: de man van Prorail vertelde dat eea betaald wordt door de gemeente Den Haag, die de opdracht aan Prorail gegeven heeft. Prorail laat het uitvoeren door BAM, en als het klaar is gaat het beheer naar de HTM. De RET komt er dus maar zijdelings aan te pas...

Re: ...

BerichtGeplaatst: 19 jun 2016 19:27
door Hageneis
iljitsch schreef:Wat ook wel grappig was: de man van Prorail vertelde dat eea betaald wordt door de gemeente Den Haag, die de opdracht aan Prorail gegeven heeft. Prorail laat het uitvoeren door BAM, en als het klaar is gaat het beheer naar de HTM. De RET komt er dus maar zijdelings aan te pas...

En diezelfde man (John) vertelde mij ooit op een bewonersbijeenkomst dat er aan de oostkant geen volledige toegang kwam omdat RET dat niet zou willen. Volgens mij hadden er op het Bernardviaduct gemakkelijk twee poortjes gepast. Nu heeft Bezuidenhout-West wel de lasten, maar niet de lusten.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 21 jun 2016 16:10
door PAV
EnglishTramMan schreef:Ook daar geweest. Ook nat geworden.
Stom om een gaat in het dak te hebben, het regent zelfs tot aan de trap.
Waarom geen delen van het dak die open kunnen gaan als het te warm is zoals in een kas?

Kosten...

Re: ...

BerichtGeplaatst: 21 jun 2016 20:20
door Chris
Mij werd uitgelegd dat het dak niet helemaal dicht mocht voor als er een keer brand zou uitbreken op het station...
En het geklaag over nat regenen op het perron gaat bijna voor elk bovengronds metrostation op. Het verschil met dit station is dat er vaak al een metro op de passagiers staat te wachten gelukkig! :|

Re: ...

BerichtGeplaatst: 21 jun 2016 21:45
door iljitsch
Bij de originele netkous is dit wel slim geregeld: er loopt een boog diagonaal over het station. In het midden sta je dus droog als de regen recht naar beneden komt. Beide zijkanten zijn in één richting beschut en in de andere richting open. Zo is er altijd wel een droog plekje te vinden maar is maar ongeveer de helft overkapt. Ook zit daar geen glas dus het wordt niet heet in de zomer.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 21 jun 2016 22:43
door OVinDelft
Admin, is het mogelijk om het onderwerp van dit draadje aan te passen in iets beter klinkends dan "..."? Het komt nu vrij verwarrend over.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 21 jun 2016 23:19
door PAV
Chris schreef:Mij werd uitgelegd dat het dak niet helemaal dicht mocht voor als er een keer brand zou uitbreken op het station...
En het geklaag over nat regenen op het perron gaat bijna voor elk bovengronds metrostation op. Het verschil met dit station is dat er vaak al een metro op de passagiers staat te wachten gelukkig! :|


Bij de uitleg die ik zaterdag kreeg werd het wat genuanceerder uitgelegd: het dak is opengelaten voor zowel ventilatie als rookafvoer. Een gesloten dak had ook gekund, maar dan zouden er ook panelen in het dak moeten zitten die open kunnen voor ventilatie en rookafvoer. Dit hebben ze bij de stationshal bijvoorbeeld wél gedaan (in de 'wybertjes zitten panelen die opengezet kunnen worden). Dit kost echter ook een behoorlijke zak met geld extra, dus uiteindelijk komt het toch neer op een kostenafweging.

Stel je voor dat het écht zo zou zijn dat een gesloten dak niet mocht wegens brandveiligheid, dan zou zo ongeveer ieder gebouw niet brandveilig zijn en van het dak ontdaan moeten worden... :mrgreen:

Over brandveiligheid gesproken: rookafvoer via het dak betekent ook mogelijke aanvoer van meer zuurstof, wat de brand juist verhevigt of in stand houdt. Echter, heeft het niet inademen van rook door het publiek in de regels voorrang gekregen boven het bestrijden van brand door onttrekken van zuurstof. Een begrijpelijke keuze.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 22 jun 2016 13:58
door Admin
OVinDelft schreef:Admin, is het mogelijk om het onderwerp van dit draadje aan te passen in iets beter klinkends dan "..."? Het komt nu vrij verwarrend over.

Helaas. Charles heeft bij z'n plotselinge "verdwijning" indertijd al z'n bijdragen gewist. Helaas had ik geen geschikte recente backup en hoewel er wel een oudere backup was betekende dat wel dat er een flink aantal berichten zouden verdwijnen als ik die in zou rollen. Ik heb dan ook gekozen om die berichten te laten staan. Maar wellicht kan Charles bedenken wat de titel was en z'n bericht opnieuw aanpassen.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 22 jun 2016 14:05
door OVinDelft
Andere berichten op de eerste pagina's van dit draadje hebben "Erasmuslijn" als onderwerp. Dat is ook waar het nu nog steeds over gaat, dus dat lijkt me passend.

Voor zover ik weet is het bij de alle forumsoftware als administrator mogelijk om handmatig een bericht aan te passen, en zodoende dus ook het onderwerp van een bericht, maar ik ben niet thuis in phpBB dus ik zou niet weten of dat ook daadwerkelijk het geval is.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 22 jun 2016 16:38
door Charles
Admin schreef:
OVinDelft schreef:Admin, is het mogelijk om het onderwerp van dit draadje aan te passen in iets beter klinkends dan "..."? Het komt nu vrij verwarrend over.

Helaas. Charles heeft bij z'n plotselinge "verdwijning" indertijd al z'n bijdragen gewist. Helaas had ik geen geschikte recente backup en hoewel er wel een oudere backup was betekende dat wel dat er een flink aantal berichten zouden verdwijnen als ik die in zou rollen. Ik heb dan ook gekozen om die berichten te laten staan. Maar wellicht kan Charles bedenken wat de titel was en z'n bericht opnieuw aanpassen.

U vraagt en uw verzoek wordt in behandeling genomen :mrgreen:

Re: Erasmuslijn

BerichtGeplaatst: 23 jun 2016 10:29
door EnglishTramMan
Ik begrijp dat panelen die open kunnen niet goedkoop zijn, maar er zijn ook andere mogelijkheden, bijvoorbeeld het middelste gedeelte had 30cm hoger dan de zijkanten kunnen zijn met een ruimte daar tussen voor ventilatie. (Een beetje zoals in de tijd van stoomlocomotieven)

Re: Erasmuslijn

BerichtGeplaatst: 23 jun 2016 11:15
door iljitsch
Hm, stoom op de erasmus/hofpleinlijn... interessant idee!

Re: Erasmuslijn

BerichtGeplaatst: 23 jun 2016 19:40
door Hageneis
iljitsch schreef:Hm, stoom op de erasmus/hofpleinlijn... interessant idee!

Zouden de bewoners van La Fenètre nóg leuker hebben gevonden. :mrgreen:

Re: Erasmuslijn

BerichtGeplaatst: 01 jul 2016 12:35
door Roland
Vandaag zijn de 5701 en 5704 in dienst op lijn E. Voor zover ik weet is dit de eerste officiële inzet van de nieuwste lichting SG3's

Re: Erasmuslijn

BerichtGeplaatst: 01 jul 2016 14:53
door Admin
De combinatie kwam om 14.50h aan op Laa ri CS.