RandstadRail voertuig 4020

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor digitram » 30 okt 2013 15:06

Vandaag is voertuig 4020 vertrokken naar Braunschweig voor reparatie
digitram
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 30 jan 2010 21:21

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor dAb » 31 okt 2013 11:18

digitram schreef:Vandaag is voertuig 4020 vertrokken naar Braunschweig voor reparatie

Welk soort reparatie ?? -- Vanwege een botsing of aanrijding, door een elektronica storing, door een bak-probleem ?? Er wordt zó weinig informatie over de technische aspecten van RegioCitadis weergegeven/vermeld, zeker in vergelijking met onze vertrouwde serie 3001-3147 .., waarvan zelfs een minutieus Dossier GTL8 wordt bijgehouden door collega's René Weterings en Hendrik Ploeger, dat ik me afvraag waarom er over de RR-serie 4000 zoveel verborgen wordt gehouden, bijv.: wat is de wijzigingenlijst - de storingslijst - onderhouds- en schadebeurten, de ontsporingen e.a. calamiteiten, en welke oorzaken zijn gevonden, enz. per jaar =: zeg maar een "Dossier RR" ... :!:
:shock: D.André Borgdorff - e.i. - Oud-HTM 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor Admin » 01 nov 2013 01:35

Ten eerste is zoiets niet van belang voor de doorsnee reiziger (laat staan dat die er überhaupt interesse voor heeft), kun je het als bedrijfsgeheim aanduiden en wil men het ooit prestigeproject RR niet al te hard afvallen. Je weet uit eigen ervaring dat ook GTL de nodige aanloopproblemen heeft gehad, zeker als je de voorloper PCC er bij betrekt (denk aan de draaistellen v/d 1100-en en de tractie-installaties v/d thyristor-1300-en). Als belangstellende is het jammer dat dergelijke info niet bekend is, maar uit bedrijfsoogpunt kan ik me best wel voorstellen dat de HTM niet zo heel scheutig is met de vuile was buiten hangen...
Admin
Site Admin
 
Berichten: 740
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor robert55 » 01 nov 2013 07:06

Uitbesteden [of door de leverancier laten doen] en/of vervoeren naar elders komt tegenwoordig veel meer voor dan vroeger. Belangrijke factor daarin is dat het vervoer over de weg makkelijker en goedkoper is geworden.
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor dAb » 01 nov 2013 13:48

Admin schreef:Ten eerste is zoiets niet van belang voor de doorsnee reiziger (laat staan dat die er überhaupt interesse voor heeft), kun je het als bedrijfsgeheim aanduiden en wil men het ooit prestigeproject RR niet al te hard afvallen. Je weet uit eigen ervaring dat ook GTL de nodige aanloopproblemen heeft gehad, zeker als je de voorloper PCC er bij betrekt (denk aan de draaistellen v/d 1100-en en de tractie-installaties v/d thyristor-1300-en). Als belangstellende is het jammer dat dergelijke info niet bekend is, maar uit bedrijfsoogpunt kan ik me best wel voorstellen dat de HTM niet zo heel scheutig is met de vuile was buiten hangen...


Beste HM-admin : hier ben ik het toch (niet) helemaal niet mee eens, hoewel ik uiteraard niet neutraal in dit opzicht zal kunnen zijn. Bij de GTL8 introductie hebben collega Haring en ik direct transparantie en opening van zaken gegeven, mede omdat we door onze ampele expertise er vrijwel zeker van konden zijn, dat het GTL8-materieel dus nagenoeg zonder kinderziekten, dus zeer betrouwbaar en bedrijszeker in de toen ook zware HTM-dienst kon worden gesteld, hetgeen (later) ook duidelijk is geconstateerd en op een geruisloze wijze verwezenlijkt. Wij hadden duidelijk niets te verbergen, dus wilden en konden makkelijk opening van zaken geven, tot zelfs in het Haags Gemeente-Archief aan toe.!!. Wat U hierover opmerkt, is vooroordeel, voornamelijk van horen zeggen = roddel uit de duim gezogen van (de overigens bekwame) Johan Blok. Over de PCC heeft U een punt, maar ikzelf heb uit de mond van mijn voorgangers en werkmeesters uit de Centrale Werkplaats vele honderden gebreken, die zich in de PCC-cars hebben voorgedaan, in mijn hoofd geprent, en verwerkt bij de aanpak en het ontwerp van de GTL8-serie, en ik kan U deze eerdere PCC-haperingen (desgevraagd) nu nog steeds tot in alle details uiteenzetten, zoals ik bij alle PCC-cars zelf heb meegemaakt, en mij is overgeleverd door Ir. S.M.C. Louwerse, Hr. Jan van Reeuwijk, Ing. J.A. van der Heiden en via de heren Post, Voerman, Verboom, Van Kooperen, Mallée, Grötzinger, Boekelman, De Jong, Batterman en uit aantekeningen van Ing. Feteris, Wernsing, Neumann, ir. Pijl en ir. Logman - c.s.
Ook ben ik die overgenomen kletsverhalen van niet goede monteurs meer dan zat, want i.t.t. de tendentiëuze "broodjes aap" berichten, die alleen werden rondgestrooid om de ultranieuwe "thyristorwagens" (een wereldprimeur nota bene) in discrediet te brengen oa wegens onbegrip, bleek na een uitgebreid gedocumenteerde testperiode van een jaar = 1973, dat de verwachte bedrijfszekerheid minstens tientallen maal zo groot was, als die van toen bestaande PCC-cars, hetgeen zich vertaald heeft in de vrijwel geruisloze overgang op het gelede materieel, zonder enige op- en/of aanmerkingen (toen) --- dit i.t.t. de nieuwe HTM-materieelsoorten, die zoals bekende onder de naam RampstadRail hun ronde zijn begonnen te doen, en die problemen zijn tot op vandaag nog steeds niet afdoende opgelost. Mijn Opvolger Ing. W. Teunissen van Oostnet heb ik schriftelijk van 4 dikke enveloppen informatie voorzien en tijdig gewaarschuwd talloze details in het oog te houden als tegenwicht in onderhandelingen met feterende leveranciers, maar hij meldde mij ultimo 90-er jaren van een inmiddels gewijzigd **van-de-plank-koop** beleid, waarbij de vervoerbedrijven zich liever = gemakzuchtiger op hun "hoofdtaken" zouden (willen) richten.
Het door mij op TV-West verwoorde huidige resultaat is dus nu overduidelijk zichtbaar bekend. Enfin :\ de intussen ingetreden toekomst heeft het uitgewezen: geen RR in 2006-2007, dus geen vilegende start, maar een debacle :evil: D.André Borgdorff - e.i. :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor robert55 » 01 nov 2013 22:39

Geachte heer Borgdorff,

Het gaat er niet om de prestaties uit het verleden te kleineren, maar laat u dan a.u.b ook na om te zoeken naar vermeend feilen of falen van de huidige generatie.
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor dAb » 02 nov 2013 01:50

robert55 schreef:Geachte heer Borgdorff,

Het gaat er niet om de prestaties uit het verleden te kleineren, maar laat u dan a.u.b ook na om te zoeken naar vermeend feilen of falen van de huidige generatie.

Wie bent U, op welke titel en functie doet U deze uitspraak Robert '55 ?? Ik weet nu nog precies waar ik het over heb óók inzake de tractie-sturing en computerregeling van het nieuwere materieel zoals de RegioCitadis van Alstom en de Avenio van Siemens. Onderwijl schrijft U tegelijkertijd over bussen, waar ik nauwelijks verstand van heb, en me indertijd (in dier voege) tot de heren Vos, Van der Veen, Peters en Smol moest wenden. Helaas is het feilen van het RR-project overduidelijk gebleken .., dat zijn voldongen feiten, zowel wat het draaistelbonken, als alle toestanden met het railprofielen en de onderbouw, betreft, nog afgezien van de wissels en seinen, welke eertijds door mijn collega Ton Kalkman behartigd werden, maar die moest eveneens ongewild want voortijdig het veld ruimen ... [B]
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor tetje » 02 nov 2013 17:14

Owhjee Here We Go Again....
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor wattman » 02 nov 2013 18:31

Blijft de vraag wat de schade van de 4020 dan is. Ik kan zelf op internet geen aanrijding of ontsporing met deze tram vinden.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor dAb » 02 nov 2013 19:14

tetje schreef:Owhjee Here We Go Again....

wattman schreef:Blijft de vraag wat de schade van de 4020 dan is. Ik kan zelf op internet geen aanrijding of ontsporing met deze tram vinden.

Inderdaad ... geen enkele informatie wordt meer door de HTM gegeven, behalve rare standaardzinnen als "Tram 2 en 6 zijn gestremd, Ja "GESTREMD" door een defect VOERTUIG (kan van huifkar-aanhangwagen tot racewagen zijn) dus helemaal géén opheldering van de (aard van de) storing, de geboden oplossing, ingezet hulpmaterieel, etc.
Daar hoef Je DE "Here" niet bij aan te roepen, tenzij Je intussen ook de HTM hebt vergoddelijkt **tetje** [respect]

En de nieuwe HTM-woordvoer(d)ster rept ook abusievelijk (= foutief) van Tram 2 (dat moet of de oude tweeramer 2 of de slijpwagen 2 zijn) in plaats van het veel correctere Tramlijn 2 en Buslijn 4, welke (duidelijk altijd en) ook momenteel als de » Lijnen 2 en 24 « behoren te worden aangeduid of benoemd of genaamd, zoals dat meer dan een eeuw al te doen gebruikelijk was ... :idea:

Wel krijgen we (bv.) te verstaan van HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst dinsdag 29 oktober 2013 om 15:37 uur. : ""RandstadRail 2 (4034) onspoord bij Monstersestraat""
+>>>> ( dus nu NIET de RC 4020 maar ook: hoe zit het met de RC 4034 ?? )
DEN HAAG - Door een ontsporing van RandstadRail 2 richting Kraayenstein op de kruising van de Loosduinsekade met de Monstersestraat was het tramverkeer maandagochtend, voor de zware storm van die dag, al ernstig ontregeld.
Op RandstadRail 2 en 4 en tram 6 en 11 waren er omleidingen en vertragingen. Rond 8.00 uur kon het tramverkeer weer worden hervat. Het is niet bekend wat de oorzaak van de ontsporing is geweest.
Nouja, zelfs de huidige directievoering is nog steeds onduidelijk :shock: D.A. Borgdorff 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor tetje » 03 nov 2013 11:46

dAb schreef:Daar hoef Je DE "Here" niet bij aan te roepen, tenzij Je intussen ook de HTM hebt vergoddelijkt **tetje**

Nee dAb, ik verafgod de HTM niet. Ik vervloek ze regelmatig. Maar ik ben wel jouw 'ik weet het allemaal zo goed, "I am the HTM god"' houding van je een beetje zat.

dAb schreef:En de nieuwe HTM-woordvoer(d)ster rept ook abusievelijk (= foutief) van Tram 2 (dat moet of de oude tweeramer 2 of de slijpwagen 2 zijn) in plaats van het veel correctere Tramlijn 2 en Buslijn 4, welke (duidelijk altijd en) ook momenteel als de » Lijnen 2 en 24 « behoren te worden aangeduid of benoemd of genaamd, zoals dat meer dan een eeuw al te doen gebruikelijk was ... :idea:

En dit is een mooi voorbeeld. Een uitspraak van woordvoerder moet te begrijpen zijn voor de gebruiker. En luister om je heen, op straat is tram 2 een veelgebruikt begrip door de gebruiker.
Dat dit voor jou een heel ander beeld schetst is zeer jammer dan, jij bent niet de gemiddelde gebruiker.
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor dAb » 04 nov 2013 00:13

tetje schreef: ... { dAb +> reactie op mijn galgehumor wordt met een t niet gevat } ...
En dit is een mooi voorbeeld. Een uitspraak van woordvoerder moet te begrijpen zijn voor de gebruiker. En luister om je heen, op straat is tram 2 een veelgebruikt begrip door de gebruiker.
Dat dit voor jou een heel ander beeld schetst is zeer jammer dan, jij bent niet de gemiddelde gebruiker.

Sinds wanneer gaan we niet meer met Lijn 2 of Lijn 3 ?? Of desnoods Tramlijn 2 en Buslijn 25 ?? Daar laat ik het verder bij, want ik hoef me niet meer zonodig te bewijzen. Veel van wat ik zeg is normale OV-taal en in de HTM-(geschiedenis)-boeken van Blok en Van Donselaar c.s. verschenen, dus te vinden.!. Maar ook van jou helemaal geen bericht of toelichting wat er nou precies aan de hand is of was met de RR-tramwagens RC 4020 en/of RC 4034 en dáár nu gaat het om :!:
Groet en Toet :cry: D.A. Borgdorff :mrgreen: [love2]
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor robert55 » 26 jan 2014 13:59

Twee foto's van 4020 bij Alstom in Braunschweig:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?5,6739471
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: RandstadRail voertuig 4020

Berichtdoor Kevin » 30 jan 2014 12:09

En zojuist is de 4020 afgeleverd door vd Vlist aan de Werf. De heren fotografen zijn ook aanwezig waardoor er ongetwijfeld plaatjes van zullen verschijnen op het wereld wijde web. Inmiddels is de wagen van de trailer af.
Kevin
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:14
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten