Randstadrail graffiti

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

Randstadrail graffiti

Berichtdoor Randstadfan » 13 jan 2014 16:07

Helaas helaas helaas... Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat de randstadrail bekladdert wordt met graffiti.
In 2012 het toen net nieuwe voertuig de 4071 was helemaal beklad,
Vorig jaar heb ik een voertuig gezien. Ik weet helaas niet welke het was!
Nu zijn we net een aantal weken in het jaar 2014,
De 4021 is vernield, de 4058 en 4068 zijn met een rode spuit flink onder gespoten, jammer altijd.

Nu vraag ik mezelf af, nu rijden ze echt twee weken al zo rond. Dat tast best het imago van de randstadrail aan lijkt me..
Waarom is er geen preventieve en eventuele repressieve oplossing voor bedacht?

(Geld ook voor NS en andere vervoerders! ) :(
Randstadfan
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 14 nov 2012 00:32

Re: Randstadrail graffiti

Berichtdoor michaeldenhaag » 15 jan 2014 07:55

Beste Randstadfan,

Goed en niet goed om dit onderwerp aan te snijden. Niet goed omdat de graffiti-spuiters op deze manier aandacht en een podium krijgen, ondanks (en gelukkig maar) dat een foto van hun geklad ontbreekt. Wel goed, omdat het natuurlijk geen aanzien is die bekladde voertuigen. Wat ik weet is dat bij de NS oxaal en zeep wordt gebruikt om die rommel van hun treinstellen te wassen. Echter, ik weet niet of oxaal de lak (en eventuele totaal-bestickering) van de RegioCitadissen aantast of dat dit onder bepaalde temperaturen niet gebruikt kan worden. Iemand anders hier kan daar vast wel antwoord op geven :D
michaeldenhaag
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 27 apr 2011 16:57

Re: Randstadrail graffiti

Berichtdoor Slagathor » 15 jan 2014 09:09

Ik dacht dat de NS ook doorzichtige folie gebruikt om de laklaag te beschermen. Of die folie blijft zitten en men daar met de schoonmaakmiddelen overheen gaat, of dat de folie verwijderd wordt en er nieuwe wordt opgeplakt, weet ik niet.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Randstadrail graffiti

Berichtdoor Randstadfan » 19 jan 2014 20:08

Dankje wel, ik heb het bewust gedaan, het was namelijk voorheen een stuk minder, misschien is er een extra stalling voor lijn 2 of 19 bij gekomen waardoor graffiti spuiters erbij kunnen? Neem niet aan dat t bij nedtrain in Leidschendam is geweest. Misschien kunnen ze makkelijker bij de voertuigen komen bij Javalaan door de verbouwingen? En dus waarom er niks mee gedaan wordt, de 4021 is nu voor de tweede keer onder graffiti en het kan altijd gebeuren.. Maar er vervolgens twee weken mee door blijven rijden? Misschien nu ze reclames plakken! Plak er een sticker van de huisstijl van de randstadrail er over heen desnoods... Het is maar een teken nu je voor de veiligheid beter wil gaan scoren 8-)
Randstadfan
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 14 nov 2012 00:32


Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten