Pagina 2 van 4

BerichtGeplaatst: 26 maart 2010 23:09
door Charles
...

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 26 apr 2010 12:24
door trambestuurder
Charles schreef:Er wordt al met RR-koppelstellen gereden :o
Vandaag in Voorburg gespot...
Afbeelding
En korte tijd later...
Afbeelding



Dit is een bekent fenomeen in Rotterdam hoor, aangezien dit voortuigen van de RET zijn

Bij de RET zijn dit namelijk Metro lijnen en die hebben dus geen last van overig verkeer omdat ze
grotendeels onder de grond rijden of op een Vrije baan

Bij de HTM rijden ze ook nog door de stad en dat maakt het extra moeilijk om gekoppeld te rijden

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 11 mei 2010 08:44
door Tiktak
Roland schreef:Lijn 4 zou in de toekomst met gekoppeld materieel moeten kunnen rijden... Ik dacht dat er momenteel een onderzoek loopt naar de haalbaarheid.


Heeft iemand hier nog nieuws over hoe deze proef is verlopen :?: :?:

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 11 mei 2010 09:09
door dejanj
Tiktak schreef:
Roland schreef:Lijn 4 zou in de toekomst met gekoppeld materieel moeten kunnen rijden... Ik dacht dat er momenteel een onderzoek loopt naar de haalbaarheid.


Heeft iemand hier nog nieuws over hoe deze proef is verlopen :?: :?:

Verlopen? Moet'ie niet nog gaan 'lopen'?

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 11 mei 2010 14:50
door Jeronimo117
Ik denk zeker tot 2012/2013 geen gekoppelde voertuigen in lijndienst. En aangezien de OV-chipkaart eraan komt dan zal de passagiers toch wel iets afnemen, dus dan is het ook niet meer nodig ook :lol:.

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 11 mei 2010 17:45
door robert55
Ik heb zo maar een ritje uitgerekend. Lijn 4 met strippenkaart 3,54, met ovc 3,48 :)
En die gekoppelde wagens zijn nodig voor de spits, waar voor de abo-houders voorlopig niks veranderd

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 11 mei 2010 17:46
door dejanj
robert55 schreef:Ik heb zo maar een ritje uitgerekend. Lijn 4 met strippenkaart 3,54, met ovc 3,48 :)
En die gekoppelde wagens zijn nodig voor de spits, waar voor de abo-houders voorlopig niks veranderd

En dat ritje, is van waar naar waar?

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 11 mei 2010 20:54
door Jeronimo117
De meeste mensen die met RR reizen zullen duurder uit zijn met de OV-chipaart als Strrippenkaart, vooral met lijn 3 komt dan stuk duurder uit.

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 29 okt 2010 14:58
door Tiktak
Het is al een tijdje stil,ivm het gekoppeld (proef) rijden, heeft iemand hierover nog wat nieuws te vertellen
en worden de nieuwe RR voertuigen met een koppeling geleverd. :?:

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 29 okt 2010 21:17
door Roland
Het net is verder nog niet extra geschikt gemaakt. De de nieuwe rijtuigen worden sowieso met koppeling geleverd, maar of dat een electrische is weet ik niet. Het lijkt me slim dat dat er wel op zit.

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 17 aug 2011 14:05
door Slagathor
HTM gaat "gekoppeld rijden" op RR4K

Vanaf maandag 22 augustus gaan er wijzigingen plaatsvinden in de dienstregeling van RandstadRail 3 (K) en 4 (K).

De RandstadRaillijnen 3 en 4 rijden maandag t/m zaterdag om de 10 minuten. Op maandag t/m vrijdag worden de ochtend- en avondspits versterkt met extra 3K en 4K ritten, dit zijn zogenaamde kort trajectritten.

RandstadRaillijn 3K rijdt vanaf dan tussen De Savornin Lohmanlaan en Centraal Station en zal dus niet meer naar Zoetermeer rijden.

RandstadRaillijn 4K rijdt tussen Monstersestraat en Zoetermeer Javalaan. Op RandstadRail 4K wordt mogelijk een begin gemaakt met gekoppeld rijden. Dit betekent dat er 2 rijtuigen aan elkaar worden gekopppeld.

's Avonds en 's zondags de gehele dag rijden de RandstadRaillijnen om de 15 minuten.

Afbeelding

Bron: klik hier.





NB. Van dit nieuws heb ik buiten de vermelde bron nog nergens bevestiging kunnen vinden.

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 17 aug 2011 18:12
door Tiktak
Dit stond in de Email die ik van de HTM hebt ontvangen vandaag.

Wat raar is dat richting Zoetermeer als lijn 4 K wordt gereden, op de terug is het begrijpelijk want dan gaat hij niet verder
dan de Monstersestraat.
Dus overdag wordt het een 10 minutendienst en in de spits vanaf de monstersestraat v.v. een 5 minutendienst en daar tussen
lijn 3 en 3 k en daar tussen lijn 2 en lijn 6, dus file in de tramtunnel ( in tien minuten tijd, zes trambewegingen, dus om de 1,6 minuten stopt er een tram.)
En dan nog vier haltes voor het in en uitstappen (Halte MCH, Brouwersgracht en twee in de tunnel).
Dat gaat NOOIT lukken. :mrgreen:

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 18 aug 2011 15:44
door Roland
NB. Van dit nieuws heb ik buiten de vermelde bron nog nergens bevestiging kunnen vinden.


Ik kan bevestigen dat het de bedoeling is dat er gekoppeld wordt gereden vanaf maandag, het is natuurlijke echter de vraag of alles goed gaat in de praktijk. Van wat ik gehoord heb zijn de afgelopen weken proefritten geweest t.b.v. van beveiligingsinstallaties en het testen van het gebruik in de dientregeling. Een andere issue vormen de onderstations, die zullen maandag hun vuurdoop krijgen wat betreft belasting.

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 20 aug 2011 22:33
door OVinDelft
Ik ben benieuwd. Ik vraag me ook af hoe reizigers hier mee om zullen gaan, aangezien trams aan elkaar koppelen behalve dan in Utrecht nergens plaatsvindt. De mensen uit de PCC tijd zullen het misschien niet eens opmerken. Nou ja, wie zien het wel hoe het gaat wanneer ze maandag gaan starten.

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 20 aug 2011 23:10
door belmij67
OVinDelft schreef:Ik ben benieuwd. Ik vraag me ook af hoe reizigers hier mee om zullen gaan, aangezien trams aan elkaar koppelen behalve dan in Utrecht nergens plaatsvindt. De mensen uit de PCC tijd zullen het misschien niet eens opmerken. Nou ja, wie zien het wel hoe het gaat wanneer ze maandag gaan starten.


Wat dacht je van de gekoppelde stellen op Randstadrail op lijn E van de RET?

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 21 aug 2011 12:35
door Roland
In het buitengebied zal het duidelijk zijn dat het één tram is, in de stad kan ik me voorstellen dat het voorste stel voller komt te zitten, omdat de achterste wagen als een wagen van een andere lijn wordt gezien. Twee stadstrams aan elkaar met een lengte van 75m totaal komt nergens anders voor. Metrolijn E (en ook A&B), GVB lijn 51 en de sneltram van Utrecht zijn echte sneltrams met een hoge vloer, waar je onmogelijk mee door de straten kunt rijden.

BerichtGeplaatst: 11 okt 2011 15:59
door Charles
...

BerichtGeplaatst: 20 jan 2012 15:38
door Charles
...

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 20 jan 2012 15:48
door Admin
Geen probleem hoor Charles: technisch zijn de wagens gelijk, alleen het kleurtje verschilt ;)

Re: Gekoppelde RR voertuigen

BerichtGeplaatst: 20 jan 2012 17:39
door Jeronimo117
Ze rijden ook wel is gekoppeld met de 2 grijze muizen van de RET op de metrolijn E.

Weet iemand eigenlijk de reden daarvan? Of hadden ze aan de 22 witte metro stellen niet genoeg?