webmaster 100% haags

Voor alles wat niet in de onderstaande categorieën thuis hoort.

webmaster 100% haags

Berichtdoor Charles » 29 okt 2018 14:40

Op de website van HTMfoto/Honderdprocenthaags staat thans het bericht dat die site een nieuwe webmaster heeft.
Da's goed nieuws (of eigenlijk niet....) want het was al een tijdlang niet meer bijgehouden.
Ik begon me al een beetje zorgen te maken.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor q-quan » 29 okt 2018 18:05

Volledig bericht van oorspronkelijke webmaster Wim van Es:

Beste vrienden van HTMfoto,

Het zal jullie niet zijn ontgaan dat HTMfoto al een tijdje niet of onregelmatig is bijgewerkt.
Dit komt doordat ik al een tijd (10 maanden) ernstig ziek ben en niet meer beter zal worden.

Bijna al mijn vrije tijd stak ik in HTMfoto maar helaas, dat kan niet meer.
Hierom zal ik het beheer van HTMfoto moeten gaan overdragen. Er is een enthousiast team opgestaan om dit te gaan doen.
HTMfoto was mijn lust en mijn leven en ik wil graag dat er goed gezorgd wordt voor "mijn kindje"
Ik heb er alle vertrouwen in dat zij dit kunnen en zullen doen.

De opzet van HTMfoto was DOOR en VOOR allen. Zonder jullie was dit nooit zo gelukt. HTMfoto is een instituut geworden.
Nogmaals dank voor alle fotos reacties en commentaren. Samen werden we groot.

Ik wens mijn opvolgers veel succes en ik hoop dat jullie gewoon doorgaan zoals we deden, dan ziet de toekomst van de site er goed uit.

Het allerbeste voor iedereen, het gaat jullie goed!

Wim van Es


Weet iemand wie zijn opvolger/s is/zijn?
q-quan
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Admin » 30 okt 2018 23:04

Helaas is Wim van Es dit weekend overleden, zie ook:

https://www.htmfoto.nl/algemeen/tonen2. ... 1540921477

Het HaagsOVforum dankt haar bestaan (én naam!) aan Wim en herdenkt hem dan ook met het grootste respect.
Mede namens alle leden wens ik als Admin z'n vrouw, kinderen, verdere familie, vrienden en bekenden veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

RIP Wim :cry:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Tiktak » 30 okt 2018 23:36

Rust zacht Wim en veel sterkte gewenst voor Marja, de kinderen en familieleden in de komende tijd.

Tiktak.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Slagathor » 31 okt 2018 10:10

Ik kende hem niet persoonlijk maar ik wens zijn nabestaanden veel sterkte toe.

Iemand zei ooit tegen mij: "Het hoogste dat we kunnen hopen te bereiken in het leven, is dat we veel mensen geluk en blijdschap hebben toebedeeld."

Nou dat is Wim toch maar mooi gelukt.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Charles » 31 okt 2018 13:59

Vol ongeloof kennis genomen van het slechte nieuws, waarvan ik hoopte dat het niet zou komen.
Gelukkig blijft zijn levenswerk bestaan omdat Wim nog kans zag een nieuwe webmaster aan te stellen.
Toch zal zijn naam verbonden blijven met 100% haags en HTMfoto.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor HenkH » 21 dec 2018 22:15

Ik geloof dat 100% Haags gestopt is... :(
HenkH
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 13 jul 2012 11:35

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Zoef de Haas. » 22 dec 2018 00:23

Zojuist zie ik dat HTMfoto off line is gehaald en niet meer terug komt. Persoonlijk vind ik dit heel erg jammer en zal het enorm missen. Bovendien is het een enorm naslagwerk wat nu verloren is gegaan. Ik ken niet de redenen van het afscheid en Wim had er veel vertrouwen in dat de site werd voort gezet. Behalve dat ik het jammer vind, is het naar mijn mening vrij respectloos tegenover Wim, hij had het in het volste vertrouwen uit handen gegeven en al na twee maanden dit, sorry maar ik heb er geen vrede mee.
Een half ons geluk doet meer dan een kilo wijsheid!
Avatar gebruiker
Zoef de Haas.
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:38
Woonplaats: Den Haag.

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Admin » 22 dec 2018 00:43

De statische informatie is niet verloren gegaan, ik heb vrij recent een archief van de website gemaakt. Ik wil proberen of ik het naslagwerk-deel v/d site kan behouden, maar garanties zijn er niet. Te meer daar ook het HaagsOVforum een upgrade nodig heeft moet ik eens gaan bedenken hoe ik het nodige in een bruikbaar jasje kan steken. Dat wordt op z'n vroegst pas volgend jaar maar een termijn kan, en wil, ik niet noemen. Wel kan ik alvast mededelen dat het interactieve deel (insturen/laten plaatsen en reageren op foto's) hoe dan ook niet meer terug komt. Wim kon daar veel tijd in steken, maar die heb ik simpelweg niet. Voorlopig adviseer ik oudere versies v/d HTMfoto website te bekijken via het Internet Archief: https://archive.org/web/ De meest recente versie is van 8-12, maar deze is niet compleet: https://web.archive.org/web/20181208165 ... tmfoto.nl/
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor YC52000 » 22 dec 2018 13:02

Zoef de Haas. schreef:Zojuist zie ik dat HTMfoto off line is gehaald en niet meer terug komt. Persoonlijk vind ik dit heel erg jammer en zal het enorm missen. Bovendien is het een enorm naslagwerk wat nu verloren is gegaan. Ik ken niet de redenen van het afscheid en Wim had er veel vertrouwen in dat de site werd voort gezet. Behalve dat ik het jammer vind, is het naar mijn mening vrij respectloos tegenover Wim, hij had het in het volste vertrouwen uit handen gegeven en al na twee maanden dit, sorry maar ik heb er geen vrede mee.


Als het niet lukt dan lukt het niet.
Niet veel aan te doen hé
YC52000
 
Berichten: 301
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor skuipers » 22 dec 2018 13:24

De site is vandaag helaas uit de lucht gegaan. Is er iemand die weet hoe ik in contact kan komen met de beheerders? Ik wil graag een gedeelte van de site overnemen.

Simon Kuipers
skuipers
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 19 jul 2010 11:50

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Chris » 23 dec 2018 08:17

skuipers schreef:De site is vandaag helaas uit de lucht gegaan. Is er iemand die weet hoe ik in contact kan komen met de beheerders? Ik wil graag een gedeelte van de site overnemen.

Simon Kuipers
Als je goed leest zie je dat de Admin van deze site de backup heeft. Twee reacties boven die van jezelf...
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Johnny » 23 dec 2018 08:29

Goedendag iedereen hier in dit forum, ik Ben nieuw hier en was een trouwe bezoeker van HTMFOTO, tot mijn grote verdriet heb ik gistern vernomen dat deze HTMFOTO er niet meer is, het was mijn dagelijkse kijk in het haagse ov gebeuren en om oude herinneringen op te halen door oude Fotos te bekijken, om toch een beetje op de hoogte te blijven heb ik mij hier angemeld. Ik ben het volledig met Zoef de haas eens, tegenover Wim is dit respectloos, maar niet alleen voor hem, ook voor de vele mensen die dagelijks keken en na het overlijden van Wim vertelt is dat HTMFOTO door ging is dit een flinke grote teleurstelling. Heel erg verdrietig zo kort na het overlijden van Wim en vooral omdat hij dacht dat zijn Baby in goede handen zou zijn......
Johnny
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 dec 2018 21:09

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Charles » 23 dec 2018 14:00

Jammer dat sommigen hier denken te moeten reageren met grote woorden zoals respectloos.
Wanneer je de moeite neemt om alle berichten aangaande de HTMfoto website te lezen en te begrijpen, dan zal je hopelijk andere woorden gebruiken.

Wim van Es was zeer gemotiveerd bezig met zijn levenswerk HTMfoto website. Hij was daar feitelijk 7 dagen p/w doorlopend actief mee bezig. Een dagtaak had Wim daaraan en dat deed hij met groot genoegen en met steum vanuit zijn omgeving. Nu Wim helaas niet meer onder ons is, is er gezocht naar opvolging. Alleen hebben veel lezers kennelijk -te- hoge verwachtingen daarvan gehad. Dat is niet het geval en nu zijn er kennelijk een aantal mensen die menen grote woorden als 'respectloos' te moeten gebruiken.

Ik daag deze mensen uit om dezelfde prestatie te leveren als Wim van Es dat deed. 7 dagen p/w en doorlopend gedurende de dag alle informatie verwerken. Jarenlang elke dag opnieuw en zonder noemenswaardige onderbrekingen.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Johnny » 23 dec 2018 14:42

Mijn excuses Mijnheer Charles, maar het woord respectloos lijkt mij niet zo,n erg woord als man bekijkt hoe het een en ander ter werk lijkt gegaan te zijn.... Wim Van Es dacht een waardige opvolger voor zijn Website gevonden te hebben maar dat er binnen 2 maanden na het overlijden van Wim van Es de Website op zwart gezet is lijkt mij het woord respectloos hier aangebracht, niemand heeft verwacht dat het zo snel zou gaan Met Wim en niemand, (ook ik niet) heeft verwacht dat de site dagelijks bijgewerkt zou worden net als Wim deed maar op z,n minst had men de site Online kunnen houden met 1 of 2 keer maandelijkse updates.... Dat zouden geen opgaves geweest zijn waar je dagelijks mee bezig zou zijn maar je had er vele mensen nog jarenlang gelukkig meegemaakt. Ik blijf bij mijn Standpunt want ik en U hopenlijk ook weet hoe veel mensen Wim met zijn site een plezier ermee deed wat nu voor die zelfde mensen een gemis zal zijn.
Johnny
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 dec 2018 21:09

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor wattman » 23 dec 2018 14:50

Wat hier is gebeurd is het grote risico van internet: "Now you see it, now you don't". Als - door welke oorzaak - de stekker er uit getrokken wordt, is het van de ene op de andere "weg".
Een voorbeeld is de voorloper van het huidige forum, welk voorloper vele jaren geleden door Wim werd beheerd. In feite ging, ik meen dat een crash de directe aanleiding was, met het einde van dat forum een hoop verzamelde informatie in rook op. Archive.org biedt een aardige mogelijkheid om terug te zoeken, maar niet alle websites (je kunt als webmaster ook het archiveren blokkeren) en niet alles is er te vinden. Ik zag al dat htmfoto.nl er zeer incompleet op staat. Alleen de oudere fotopagina's zijn compleet bewaard.

Dit gezegd hebbende, het is jammer dat men niet de keuze heeft gemaakt om htmfoto in zijn laatste versie statisch te maken.

Kortom, dit blijft het grote risico van digitalisering. Ik heb zelf diverse overheidswebsites of door de overheid ondersteunde sites spoorloos zien verdwijnen.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor grizzler » 23 dec 2018 16:00

wattman schreef:Dit gezegd hebbende, het is jammer dat men niet de keuze heeft gemaakt om htmfoto in zijn laatste versie statisch te maken.

Dit. De boel compleet afsluiten is veel te rigoreus.

En ik ben het zonder meer eens met degenen die van mening zijn dat dit niet getuigt van veel respect voor Wims wensen en verwachtingen.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Maxie33 » 24 dec 2018 17:40

Charles schreef:Jammer dat sommigen hier denken te moeten reageren met grote woorden zoals respectloos.
Wanneer je de moeite neemt om alle berichten aangaande de HTMfoto website te lezen en te begrijpen, dan zal je hopelijk andere woorden gebruiken.

Wim van Es was zeer gemotiveerd bezig met zijn levenswerk HTMfoto website. Hij was daar feitelijk 7 dagen p/w doorlopend actief mee bezig. Een dagtaak had Wim daaraan en dat deed hij met groot genoegen en met steum vanuit zijn omgeving. Nu Wim helaas niet meer onder ons is, is er gezocht naar opvolging. Alleen hebben veel lezers kennelijk -te- hoge verwachtingen daarvan gehad. Dat is niet het geval en nu zijn er kennelijk een aantal mensen die menen grote woorden als 'respectloos' te moeten gebruiken.

Ik daag deze mensen uit om dezelfde prestatie te leveren als Wim van Es dat deed. 7 dagen p/w en doorlopend gedurende de dag alle informatie verwerken. Jarenlang elke dag opnieuw en zonder noemenswaardige onderbrekingen.

Het is toch ook respectloos na nog geen twee maanden het niet kunnen bij houden dan had men er niet aan moeten beginnen. Even de laatste woorden van Wim "Er is een enthousiast team opgestaan om dit te gaan doen.
HTMfoto was mijn lust en mijn leven en ik wil graag dat er goed gezorgd wordt voor "mijn kindje"
Ik heb er alle vertrouwen in dat zij dit kunnen en zullen doen." Dus ja respectloos dat de site nu uit de lucht is.
Maxie33
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 16 mei 2016 18:18

Re: webmaster 100% haags

Berichtdoor Admin » 24 dec 2018 20:08

Beste mensen,

De discussie begint nu enigzins uit de hand te lopen dus voordat er nodeloos met modder gegooid gaat worden zet ik er een slotje op. Zoals reeds gememoreerd is de info die Wim had verzameld niet verloren gegaan maar zal het nog enige tijd duren voordat deze weer vrijelijk online beschikbaar komt. Heb geduld, ook voor mij zitten er slechts 24 uur in een dag :roll:

De Admin
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast