Admin schreef:Je mist echter een belangrijk detail Henk: de 3100-en zijn ietsje langer dan de 3000 serie. Dát rectificeren is wel een beetje méér dan een "toveren door een vakman"
Dat is waar!
Maar op een lengte van 29,04 meter vallen de met 20 centimeter vergrote kopbak en de 20 centimeter langere achterste bak eigenlijk niet op.
De lijn/richtingfilm in de middelste bak is wel te verwijderen/dicht te maken voor een vakman en een lijnfilm naast de middendeur aan te brengen.
En dan de wagen in afleveringskleuren brengen van de 3001.
Ik durf te wedden dat als alle GTL's uit de dienst zijn verdwenen het een paar jaar duurt en dan maakt niemand zich meer druk over deze aanpassing.
Bij de indienststelling in 1989 van de museum blokkendoos vielen ook mensen over het feit dat de Ces 8104 een fakenummer was en dat het eigenlijk de mC9411 was.
Toen ik in 1994 de proefritten voor de toelating van de Cecr8553 begeleidde viel er niemand meer over.
Zo zie ik het ook gaan voor een replica 3000!
Maar ik ben het wel eens dat als er een mogelijkheid is om een echte 3000 te bewaren alles eigenlijk gedaan zou moeten worden om dat te bewerkstelligen.
Ik kom er niet voor terug naar Nederland vanuit Frankrijk.