WKZH5A schreef:Tram 12 misschien ook, alleen ik denk dat voor tram 12 beter is om na de halte Loosduinseweg via de halte De la Reyweg van 2 en 4 naar de halte Monstersestraat van 2 en 4 gaat rijden en dat als eindpunt heeft, zodat de reizigers van tram 11 en 12 over kunnen stappen op de pendelbussen, die rijdt tussen Monstersestraat en HS. Tram 12 rijdt na de halte Monstersestraat leeg verder naar de Grote Kerk om daar te keren.
Chris schreef:De Regio Citadis kan al ruim een jaar door bijna heel het centrum. Alleen het gedeelte Kerkplein - Buitenhof mogen ze niet komen.[..]
Admin schreef:Bij stremming v/h sporencomplex Delftselaan lijkt me de volgende omleidingsroutes/lijnkoppeling logisch:
- Lijn 12 met AV (als dat kan) via de Monstersestraat overgaan op lijn 11 -> Scheveningen (en weer terug natuurlijk) Resterende traject opheffen.
- Lijn 6 opheffen op samenloopdeel met lijn 4, 6K van L'dam-Noord normale route naar Hobbemaplein, dan via Parallelweg naar HS. Overstappers op CS of in de tunnel op/van lijn 4.
Hiermee worden zoveel mogelijk haltes door de normale lijnen bediend en verliest alleen de omgeving v/h Paul Krugerplein z'n tram.
Uiteraard onder voorbehoud dat ik snap welke trajecten er op welk moment uit liggen, ik ben ook geen 20 meer!
Avenio is wel daar toegelaten. Regio Citadis niet tussen Buitenhof en Kerkplein. Gemeente vond de werkzaamheden te lang duren en HTM kreeg geen toestemming om het laatste stuk te vernieuwen.pduvekot schreef:Dat de Avenio niet door mag rijden bij het Kerkplein komt niet door de bogen op het Buitenhof maar doordat de ondergrond van de rails voor het oude stadhuis niet geschikt is voor de karakteristieke trillingen van de Avenio en men bang was voor scheuren. E.e.a. zou nader onderzocht worden, o.a. de dikte van de rubbermatten die daar moeten worden aangebracht.
Op die laatste lijn zit denk ik echt geen hond te wachten en je benadeelt de normale lijn 6 en 12 reizigers er mee die normaal door rijden. En daarbij zie ik totaal geen reiswinst in je plan ten opzichten van de geplande omleidingen.hharry schreef:Admin schreef:Bij stremming v/h sporencomplex Delftselaan lijkt me de volgende omleidingsroutes/lijnkoppeling logisch:
- Lijn 12 met AV (als dat kan) via de Monstersestraat overgaan op lijn 11 -> Scheveningen (en weer terug natuurlijk) Resterende traject opheffen.
- Lijn 6 opheffen op samenloopdeel met lijn 4, 6K van L'dam-Noord normale route naar Hobbemaplein, dan via Parallelweg naar HS. Overstappers op CS of in de tunnel op/van lijn 4.
Hiermee worden zoveel mogelijk haltes door de normale lijnen bediend en verliest alleen de omgeving v/h Paul Krugerplein z'n tram.
Uiteraard onder voorbehoud dat ik snap welke trajecten er op welk moment uit liggen, ik ben ook geen 20 meer!
Waarom niet:
Lijn 11 inkorten Scheveningen-Loosduinseweg.
Lijn 18 (6+12) Leidschendam-Duindorp via Loosduinsweg.
Lijn 12 HS-Kerkplein.
iljitsch schreef:Ik zag overigens bij de Wouwermanstraat een aantal mensen bezig de rails waar nu naast 11 en 12 ook 2 en 4 over rijden op aan het meten. Vraag me af of daar problemen zijn.
Chris schreef:Op die laatste lijn zit denk ik echt geen hond te wachten en je benadeelt de normale lijn 6 en 12 reizigers er mee die normaal door rijden. En daarbij zie ik totaal geen reiswinst in je plan ten opzichten van de geplande omleidingen.hharry schreef:Admin schreef:Bij stremming v/h sporencomplex Delftselaan lijkt me de volgende omleidingsroutes/lijnkoppeling logisch:
Waarom niet:
Lijn 11 inkorten Scheveningen-Loosduinseweg.
Lijn 18 (6+12) Leidschendam-Duindorp via Loosduinsweg.
Lijn 12 HS-Kerkplein.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten