EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Voor alles wat met de HTM bussen te maken heeft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor wmbaak » 27 aug 2019 14:51

Ik zag ze de afgelopen dagen rijden. Ik zie nu al één pluspunt: de heldere display aan de buitenzijde. Ik vind die veel duidelijker.
Met vriendelijke groet,
Wout Baak
Den Haag
wmbaak
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 04 sep 2011 22:24
Woonplaats: Den Haag

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor OVinDelft » 27 aug 2019 18:32

Leuke video!

Ik heb nog geen ritje gemaakt, maar van wat ik rond heb zien rijden de afgelopen dagen ben ik wel te spreken over de nieuwe concessie. Alleen wat betreft de reisinformatie is nog werk aan de winkel, want wat een vanaf station Delft vertrekkende R-net bus met lijnnummer 69 en als bestemming Delft via Rijswijk gaat doen is natuurlijk geen peil op te trekken. (Bleek een lijn 51 naar Den Haag die werd gereden met een verdwaalde R-net bus.)

Vanwege onder andere de vertraagde instroom van elektrische bussen en de werkzaamheden aan de Sint Sebastiaansbrug in Delft is het in laatstgenoemde plaats op dit moment sowieso een allegaartje van materieel dat willekeurig over de lijnen verdeeld lijkt te zijn. Op 69 en 455 trof ik vandaag een mix aan van gewone Citaro's in MRDH of R-net kleuren en gelede Citaro's in MRDH kleuren. Op de overige stadslijnen van Delft een mix van elektrische Citea's, gewone Citaro's in MRDH kleuren en ex-HTM/Connexxion MAN-bussen. Op streeklijnen gewone Citaro's in MRDH of R-net kleuren en ex-HTM/Connexxion MAN-bussen. Voor de fotografen onder ons: doe er je voordeel mee zolang het duurt!
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor Stadsbus » 27 aug 2019 21:37

OVinDelft schreef:Leuke video!

Dank! :)
OVinDelft schreef:Voor de fotografen onder ons: doe er je voordeel mee zolang het duurt!

Zeker als iemand de Iveco nog wilt spotten, die gaan waarschijnlijk deze week al weer terug naar Voorne-Putten: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... BS5076.jpg
Avatar gebruiker
Stadsbus
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 22 mei 2017 16:59

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor joostvansurksum » 28 aug 2019 15:01

Op lijn 60 naar Nootdorp wisselen de voertuigtypes inderdaad. Ik zie daar zowel Citaro's (MRDH kleuren) als de oude Connexxion MAN-bussen rijden.

Die laatste met de sporen van verwijderde (Connexxion-)stickers en nieuwe EBS-stickers er op geplakt. Door de poetsvegen aan de zijkant is duidelijk te zien dat dit een snel-snel klusje was. Ze hebben de bussen nog niet eens even door de wasstraat gehaald, alle overige vuil zit er nog op. :mrgreen:
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor OVinDelft » 28 aug 2019 15:16

Iemand enig idee of de Iveco's nog te spotten zijn? Via OVzoeker.nl kan ik ze in elk geval niet vinden.

Vandaag nog een gelede Citaro gezien op lijn 51. Nog meer variatie dan gedacht dus!
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor willem » 29 aug 2019 12:01

Gisteren reed een Iveco rond Delft. Die was rond 8:50 uur op het station.

Ben wel blij met EBS. Er zijn nog wat kinderziektes, maar dat komt wel goed.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor Bert » 29 aug 2019 18:48

Gisteren heb ik een ritje met lijn 60 naar Nootdorp gemaakt.

Inderdaad, er zijn nog wat kinderziektes. De bus was een minuut of vijf te laat. En in de bus was op de schermen geen reisinformatie te zien. De chauffeur was vermoedelijk nieuw: bijna stuurde hij de bus een verkeerde weg op maar gelukkig werd hij tijdig gecorrigeerd door - waarschijnlijk - een instructeur.

Ook werkte de OV-Chipkaart apparatuur niet: mocht dus zonder te betalen mee. Of het aan de falende OV-Chipkaart apparatuur lag of gewoon toeval was: ik vond het opmerkelijk druk in de bus.
Nieuw op dit forum; freqente gebruiker van tram 1 & 19, Metro E
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 06 maart 2012 01:09
Woonplaats: Delft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor joostvansurksum » 29 aug 2019 19:01

Alle begin is vaak ietwat chaotisch volgens mij. ;)

Zijn er eigenlijk al elektrische bussen in bedrijf in Delft?

Tevens ben ik benieuwd of je wat van de hybride aandrijving merkt in de Citaro bussen. Weet iemand hoe dat systeem werkt?
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor OVinDelft » 29 aug 2019 20:10

joostvansurksum schreef:Zijn er eigenlijk al elektrische bussen in bedrijf in Delft?

Jazeker, bijvoorbeeld de 6016 die ik dinsdag op lijn 61 zag:

IMG_20190827_110206_e.jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor joostvansurksum » 30 aug 2019 15:18

Aha, interessant. Thanks.

Op https://ovzoeker.nl/ is bus 60 momenteel niet te vinden. Rijdt zeker geheel met de voormalige Connexxion-bakken, die nummers 67xx zie ik namelijk niet op de kaart.
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor OVinDelft » 30 aug 2019 22:18

Yep, een medehobbyist vertelde mij dat de oude Connexxion bussen (en Iveco's indien die er nog zijn) geen GPS uitzenden en dus niet te vinden zijn via o.a. OVzoeker. Het feit dat ze niet te vinden zijn verraadt echter dat ze er dus wel zijn! ;)
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor HaagsePeter » 31 aug 2019 23:38

Heb ik vandaag nu goed gehoord dat de OV-chip-automaten niet tweemaal piepen bij het uitchecken?
Dat is erg verwarrend, aangezien dat in de rest van NL nu juist allemaal gelijkgetrokken werd.
HaagsePeter
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 21 jul 2019 12:00

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor wattman » 01 sep 2019 11:07

Geven wel twee piepjes, althans gisteren. Ik en anderen ondervonden wel problemen met een kinderdagkaart. Dat is EBS een chipkaart (i.t.t. tot een ritkaarje: een papiertje dat je moet scannen). In elk geval, die kinderdagkaart geeft consequent bij het uitstappen een incheckpiep, en bij de tweede keer wel een uitcheckpiep.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor OVinDelft » 07 sep 2019 23:40

Twee weken na het begin van de concessie lijkt het meeste materieel nu op z'n bedoelde plek te zitten. Vandaag trof ik de 6017 van lijn 64 al ladende bij het Abtwoudsepark in Delft aan.

IMG_20190907_114743_e_s.jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor willem » 16 sep 2019 18:38

Het blijven grappige busjes.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor wattman » 25 sep 2019 11:02

De ex-Connexxion, ex-Veoliabussen rijden al geruime tijd met niet werkende OV-lezers. Dat waren volgens mij ook de bussen waar, zoals hiervoor reeds werd gemeld, bij het uitchecken 1 piep klonk (de uitcheck werd trouwens wel goed verwerkt).
Deze ochtend zag ik ook dergelijke bussen op lijn 60 met uitgeschakelde displays. Achter de voorruit hangt een papiertje met "60". Een lijn 60 waarvan de diaplay wel werkte viel vanochtend aan Nootdorp uit met uitstapdeuren die niet meer wilden werken.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor OVinDelft » 26 sep 2019 14:19

Dan nog maar een fotootje van een elektrische bus. Vandaag reed de 6019 als lijn 62 richting Delfgauw op de Oude Langendijk in het centrum van Delft. Dit blijft zo tot de Sint Sebastiaansbrug weer open is, want dan verdwijnt de bus voorgoed uit het oude centrum.

IMG_20190926_120354_e_s.jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor joostvansurksum » 01 nov 2019 16:48

Ik zag afgelopen zondag op lijn 30 Naaldwijk - Zoetermeer vv twee keer een elektrische bus rijden. ;)
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor Stadsbus » 01 nov 2019 19:44

Kan goed kloppen, op zondag rijden de bussen ook op lijn 30, 32, 33 en 51.
Avatar gebruiker
Stadsbus
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 22 mei 2017 16:59

Re: EBS wordt nieuwe busvervoerder rond Den Haag

Berichtdoor OVinDelft » 01 nov 2019 22:40

Dat doet je wel afvragen waarom er voor de streeklijnen ook niet meteen elektrische bussen zijn gekocht...
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM bus

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron