Klachten?

Zet hier geen persoonlijke berichten voor de beheerders!

Re: Klachten?

Berichtdoor q-quan » 20 mei 2020 09:02

Is het niet mogelijk om een "sterkere" captcha toe te voegen, zoals ReCaptcha o.i.d.? Ik ben verder niet bekend met phpBB, hoor, maar het is iets dat bij me opkomt.
q-quan
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 20 mei 2020 09:57

Dat zou een optie kunnen zijn als blijkt dat een nieuwe set vragen ook makkelijk door spammers wordt gekraakt. Tot voor kort hadden we het voordeel dat de taal een barrière was voor de talloze buitenlandse spammers, juist omdat zij onze taal niet machtig zijn. Blijkbaar is er een Nederlander met Russische achtergrond (of een Rus die toevallig Nederlands spreekt) die onze vragen heeft gezien, de bijbehorende antwoorden opgezocht en het hele pakket vervolgens naar z'n Russische opdrachtgever heeft doorgesluisd. Ik sluit niet uit dat het een tiener is die zo een extra zakcentje wil verdienen, maar er zijn genoeg andere mogelijkheden en ik wil eigenlijk niet gaan speculeren. Ook al omdat zoiets weinig zin heeft en ik preventie belangrijker vind.

Ik wil proberen in de komende periode de hoogstnoodzakelijke upgrade door te voeren, maar daarvoor moet het forum gedurende enige tijd offline. Helaas kan ik jullie geen tijdspad geven, e.e.a. is afhankelijk van externe factoren.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Klachten?

Berichtdoor Slagathor » 24 mei 2020 19:17

Die spambots word je doodziek van inderdaad. Ik heb zelf een blog en je wordt helemaal tureluurs van het modereren van de reacties.

Veel succes, we wachten geduldig af! Kosten maken is in een crisis als deze inderdaad niet iets wat je zomaar doet.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Klachten?

Berichtdoor Charles » 17 mei 2022 19:45

Inmiddels kunnen al bijna 3 jaar lang geen nieuwe gebruikers zich aanmelden/registreren...
Lijkt mij een onwenselijke situatie die al te lang bestaat.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 17 mei 2022 22:14

Mee eens. Maar de gebruikte software is verouderd en een upgrade is erg moeilijk. Het is ook de reden dat we indertijd een hausse aan aanmeldingen hadden van buitenlandse spammers die via een Nederlands contact konden binnenkomen. Door het forum voor langere tijd te sluiten (voor nieuwe aanmeldingen) hoop ik dat deze buitenlandse spammers en belangrijker, hun Nederlandse "verklikker", hun belangstelling verliezen. Ik hoop tzt een upgrade door te voeren, maar ik kan geen tijdslijn geven: ook voor mij geldt dat de dag maar 24 uur telt :shock:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Vorige

Keer terug naar Berichten van en voor de beheerders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten