Chris schreef:Lijnen 2 en 6 rijden aan noordkant met GTL en gaan in elkaar over bij Laan van NOI.Tiktak schreef:Er wordt ook gesproken dat op de tramlijnen 2, 3, 4 en 6 ander materieel word ingezet dan de voertuigen die men gewend zijn.
Dan reist mijn de vraag waarom niet lijn 3 en lijn 4 aan elkaar koppelen ( Loosduinen - Uithof ) met als overstaphalte Monstersestraat op lijn 2 richtings CS laag v.v.
Lijn 6 tijdelijk Uithof en de Keerlus Grote Kerk. Hier kunnen de mensen overstappen op lijn 2 en lijn 16
Dit geld ook van de andere kant, waarom lijn 6 en lijn 2 aan elkaar koppelen ( rondje Leidschendam, Voorburg, Bezuidenhout, Mariahoeve, Voorburg, Leidschendam ).
aan de zuidkant rijden lijnen 2, 3 en 4 met Avenio tot Centraal Station in de Rijnstraat. Lijn 6 doet dat ook maar dan gewoon met GTL. De tramlijnen rijden vanaf de Brouwersgracht via Grote Kerk tot Buitenhof. Lijnen 2 en 6 gaan dan linksaf via Voorhout naar CS en via Kalvermarkt weer terug. Lijnen 3 en 4 doen dat rondje andersom.
Omdat veel Avenio hiervoor nodig is laat men lijn 9 geheel met RandstadRail voertuigen rijden.
Chris schreef:Voor een buschauffeur ben je slecht op de hoogte!
Denk het niet! Zomerdienst dus ga met dat ding dan doen waar ie voor gemaakt is, fietsen!
Op de HTM-site moet je kijken onder het kopje "huisregels" en vervolgens is dat weer per type bus en tram apart vermeld. Het is inderdaad wel even zoeken op de HTM-site maar hier staat het:Chris schreef:Geen idee hoe de fietsregels zijn momenteel. Eerst mochten ze alleen mee op de RandstadRail lijnen en nu heeft de site het over de voertuigen... Bij gebrek aan fiets kan ik het niet testen...
De fiets mag mee in de trams van RandstadRail op maandag t/m vrijdag na 19.00 uur en in het weekend (zaterdag en zondag) de hele dag.
In de rood-beige trams en de nieuwe R-net trams mogen geen fietsen mee.
q-quan schreef:In principe is er niet veel meer ruimte voor fietsen in de RegioCitadis dan in de Avenio, toch? Ik hoop dat ze op termijn fietsen overal toe kunnen laten (buiten de spits).
Bij de RET zijn ze een stuk duidelijker. Daar maken ze enkel onderscheid tussen bus, tram en metroAdmin schreef:Fietsruimte kost 6-8 zitplaatsen. Weinig kans dus.
Dus je kan gewoon op Den Haag Centraal met je fiets in de metro stappen om in rotjeknor je reis voort te zetten per fietsDe fiets mag alleen buiten de spits mee in de metro. Zo blijft het veilig in de voertuigen. Een vouwfiets mag altijd mee, maar dan wel opgevouwen.
Fietsen zijn toegestaan in metrolijnen A, B, C, D en E:
op maandag t/m vrijdag 9.00 – 16.00 uur en na 18.30 uur
op zaterdag en zondag de gehele dag
Gebruik de aangegeven deur en plaats in de metro, per plaats zijn maximaal 2 fietsen toegestaan. Hulpmiddelen voor invaliden gaan voor.
In bus en tram mag je geen fiets meenemen.
Vaak is het bij grotere evenementen in verband met de verwachte drukte niet toegestaan je fiets in de metro mee te nemen.
Als het een PCC wasiljitsch schreef:En deze vond ik ook wel leuk, bij Madurodam:
Wat OV betreft is er wel voldoende keuze, volgens mij. Tramlijn 6 en buslijnen 24, 43 en 44 ontsluiten dat stadsdeel.iljitsch schreef:Sowieso is de ontsluiting van mariahoeve/bezuidenhout naar het centrum best een probleem. Op de fiets moet je dan langs CS, wat al weet ik hoeveel jaar een bouwplaats is, met nu wel die fietsenstalling klaar maar het julianaplein blijft omsingeld met hekken.
Omlaag fietsen is geen probleem hoor, ik zie zelfs scooterrijders dit doen Niet iedereen natuurlijk. Politie en handhaving zie ik geregeld fietsend de trap afgaan daar, omhoog is inderdaad een ander verhaal.iljitsch schreef:Dat tunneltje vind ik super-irritant, het is heel vervelend afdalen/opstijgen te voet. Net iets minder steil en je zou omlaag/omhoog kunnen fietsen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten