Zijn niet alle keerlussen in principe meersporig? Anders kan de ene tram de andere nergens inhalen.
Vertrok de Hoftrammmm voorheen niet vanaf de grote kerk? Ligt wat centraler... Ik zat te denken dat dat kleine zijspoortje bij CS net voorbij de taxi's een mooie plek zou zijn om op de Hoftramm te stappen, maar dan zou je wel wat fietsen weg moeten halen en dan nog kan je maar 1 of 2 stel deuren gebruiken.
Met een GTL driehoeken op de kruising Haagweg/Geestbrugweg lijkt mij inderdaad niet een heel geweldig plan. Maar zodra 1 met tweerichtingstrams gaat rijden is het alternatief een overloopwissel.
Er moet bij de HTM of MRDH vast wel iemand hierover wat getallen in een spreadsheet gezet hebben. Ik weet niet hoeveel voedingsstations je nodig hebt voor zo'n eind spoor, maar in elk geval één zodat de trams niet in Voorburg stilstaan als de Geestbrug open is. Maar ja weghalen is ook gedoe en kost geld, en één keer weg krijg je het ook niet meer terug.
Maar ik had natuurlijk ongelijk over keerlus Aegonplein als één-na-langste stuk spoor dat normaliter niet gebruikt wordt: dat moet toch echt het uitwijk spoor Laakweg/Laakkade zijn. Of is de Eisenhowerlaan langer?
En als je nog nooit gebruikt meetelt wint het spoor in de TU-wijk Delft natuurlijk op z'n sloffen.
Vraag me af of dat niet al gelijk vervangen moet worden voor ze er uiteindelijk kunnen gaan rijden als je ziet hoe roestig het is.