Chris schreef:[....] een infrabeheerder die het liefst geen wissels of opstelsporen ziet omdat onderhoud geld kost.....
En voor mij is het goed 50 minuten om in Arnhem te komen, zonder te hoeven over te stappen Verhuizen heeft zo zijn voordeleniljitsch schreef:Elke keer als ik naar Ede of Arnhem ga sta ik weer tien minuten zachtjes voor me uit te vloeken op een tochtig perron in Utrecht.
De klanten vinden het niet erg gezien dat de tram altijd ruim van te voren is uitverkocht. Met buslijnen die vele wijken in Den Haag, Leidschendam, Rijswijk, Scheveningen en Voorburg aan doen is station Voorburg goed te bereiken. Oh ja, een station. Zelfs de trein stopt voor de deur!iljitsch schreef:Nadeel van opstappen bij station Voorburg is dat het niet direct een centrale of erg goed per OV bereikbare plek is. Komt er een bus? Maar ja die rijden altijd lange slingerroutes door de stad om de plekken waar geen trams rijden te bedienen. Of anders een klein stukje met de trein... Of kan je ook elders opstappen?
Nou, men heeft de verbinding liever op Schiphol gericht. Dat zie je aan meer verbindingen. Den Haag is best al veel directe verbindingen kwijt geraakt. Naast Arnhem zijn eindbestemmingen Heerlen en Venlo ook niet meer direct bereikbaar en binnenkort is het ook gedaan met Antwerpen en Brussel. Maar goed, die paar treinen naar België waren zo 'traag' dat je met een IC later naar Eindhoven nog gemakkelijk kon overstappen te Breda om deze tot boemel gedegradeerde IC Brussel te halen.Admin schreef:Er is dus nog niks veranderd sinds ik weg ben uit dat moerasChris schreef:[....] een infrabeheerder die het liefst geen wissels of opstelsporen ziet omdat onderhoud geld kost.....
Groot slachtoffer van deze vercorridoring-naar-Tokio-model was de (zeer populaire!) doorgaande sneltrein tussen Den Haag en Arnhem, die ingekort werd tot Utrecht omdat de mogelijkheden om vanaf Woerden naar Bunnik te rijden drastisch werden beperkt (van 4-6 onafhankelijke rijweg-mogelijkheden tot precies 1). Nu kijkend op Google Earth zie ik dat men toch nog een 2e rijweg-mogelijkheid heeft gecreëerd. Maar NS wil niet: men houdt star vast aan de vercorridoring v/h spoornet, wat daarmee degradeert tot Nederlandse Metrowegen
Charles schreef:Tiktak schreef:vincent95 schreef:Met het oog op een eventuele tram via de Binckhorst, naar station Voorburg, denk ik dat het spoor daar niet zo gauw verwijderd zal worden. Eén van de mogelijke tracés loopt namelijk op de Mariannelaan, vanaf de Binckhorstlaan. Dan zou dat stuk spoor weer dagelijks gebruikt gaan worden.
Andere stukken spoor die (bijna) nooit gebruikt worden (in de normale dienst tenminste):
- Stukje Jan Hendrikstraat tussen Grote Kerk en Prinsegracht
- Keerlus Loevesteinlaan
- Keerlus Laan van Noi (sinds de avenio's van l2 maar tot CS gaan)
- Keerdriehoek Thorbeckelaan
- Keerdriehoek Volmerlaan
De sporen van de remise 's-Gravenmade, binnen de hekken.
Keerdriehoek Meester P. Droogleever Fortuynweg (Zuiderpark).
Bijna goed, t.h.v. Forepark ligt een overloopwissel, dat is hier op dit youtube filmpje te zienTiktak schreef:De enigste aansluiting op het HTM net is volgens mij op de lijnwerkplaats in Leidschendam ( nu Den Haag).
En een beter beeld daarvan zie je hier in dit youtube filmpje.wattman schreef:Inderdaad In de oude situatie heeft er ongeveer op de plek van de bovenstaande foto in 1991/992 nog enige tijd een wissel gelegen in het HTM spoor richting Wouwermanstraat, met een kort aftakkend spoor richting het NS emplacement. Dat was in de tijd dat men nog overwoog om de 3100'en per trein te brengen. Er zou dan een nieuwe losplaats op NS terrein gebouwd zijn.
Ook dit stukje infra hoort bij de werkplaats Leidschendam.Charles schreef:Bijna goed, t.h.v. Forepark ligt een overloopwissel, dat is hier op dit youtube filmpje te zienTiktak schreef:De enigste aansluiting op het HTM net is volgens mij op de lijnwerkplaats in Leidschendam ( nu Den Haag).
Afgaand op de roestvorming wordt het slechts sporadisch gebruikt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten