door Lange_Dre » 12 jul 2022 13:11
Eens, dat die grijze baan achterwegen is gelaten zorgt er juist voor dat de tram moderner en frisser oogt. Bij de Regio Citadis en de NST2 mag dit ook wel weg gelaten worden. Maar goed, we kennen de MRDH inmiddels ook wel als een bureaucratische orgaan waar mensen werken die graag overal tot in de kleinste details hun zin willen krijgen. Als je het mij vraagt is dit weer eens een goedvoorbeeld waarom Den Haag uit die MRDH moet stappen. Nu krijgen we dus een Avenio in het wit- rood, een Regio Citadis in het grijs-wit-rood en een NST2 in het grijs-wit-rood waar dat grijs wellicht helemaal niet bij het ontwerp past en er meteen gedateerd uit ziet zoals de Regio Citadis. Laat ze dat geheel wit met Rood maar overal doorvoeren binnen de HTM, met die overbodige R-Net logo's hier en daar, zorgt voor een meer een geheel, een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid mogen de HTM en de gemeente Den Haag van mij wel tonen in dit geval. en over dat argument van de MRDH dat die licht grijze baan bij R-Net hoort is natuurlijk nonsens. Die kleur komt niet eens voor op andere R-Net voertuigen, al helemaal niet aan de onderkant van de voertuigen. Deal er gewoon mee dat het donker grijze wit is, net zoals de Metro's en trams van het GVB ook niet in R-Net donker grijs is maar in een lichtere versie en niet eens de rode baan aan de bovenkant heeft. Maar goed, in Amsterdam doen ze dan wel weer aan burgelijke ongehoorzaamheid en Den Haag moet natuurlijk het braafste jongetje van de klas zijn.
Dat R-Net zie ik trouwens binnen 10 jaar wel weer verdwijnen. Kijk maar naar bepaalde regio's waar ze alle streeklijnen in R-Net hebben veranderd. Of zelfs dus de Haagse (vaak) trage stadstrams zelfs het hoogwaardige keurmerk hebben gegeven. Waarbij alleen de R-Net logo's en de hoge frequentie terug verwijzen naar R-Net. Maar goed, ik wijk af van het onderwerp.