Tiktak schreef:De wissels omleggen, gebeurd dat vanuit de tram of met de hand op 's-Gravenmade ?
Vandaag (vanaf de overkant van de Vliet) zag ik er in elk geval wat HTM-personeel in hesjes staan, 's ochtends en 's avonds.
Tiktak schreef:De wissels omleggen, gebeurd dat vanuit de tram of met de hand op 's-Gravenmade ?
JoopS schreef:Nu de meeste bestuurders gewend zijn om veilig in een gesloten cabine [Avenio en Regiocitadis] te werken, kaartverkoop via de automaat en controle in de tram via camera's geschiedt, is het logisch dat de gtl's, die nog wel 4 tot 5 jaar meegaan, ook een afgesloten cabine krijgen.
buschauffeur schreef:Liever de bus. Dan heb je tenminste nog contact met de reizigers. Veel leuker.
iljitsch schreef:Wat ze hadden kunnen doen hier was iemand met een portofoon laten instappen die bij het achteruitrijden kijkt of alles goed gaat, maar dan gewoon de bestuurder vanaf de cabine voorin de tram afwisselend voor- en achteruit laten rijden.
iljitsch schreef:Tja met een tweerichtingstram heb je natuurlijk voldoende aan een overloopwissel. Maar was er niet ook sprake van het verdwijnen van het spoor langs de vliet vanwege de lastige aansluiting op het spoor over de hoornbrug?
Roland schreef:Ik zie het spoor langs de vliet voorlopig niet verdwijnen. Dat gaat enorm ten koste van de snelheid van lijn 1.
Of er een overloopwissel gaat komen is nog de vraag. Een volledig driehoekscomplex bij de aansluiting van lijn 19 op lijn 1 lijkt een grotere meerwaarde te hebben.
De volgende keer dat de Hoornbrug in onderhoud is kan je vanuit Delft eenvoudig naar Nootdorp rijden, omdat dan alles geschikt is voor breed. Bus 65 kan dan een stukje verder tuffen.
Je bedoelt €6000 ? Dat is nog veel voor een stukje ijzer.Een overloopwissel aanleggen kost iets van €600.000 en dat is zonder beheer en onderhoudskosten.
joostvansurksum schreef:Denk toch dat 'ie zes ton bedoelt. Voor 6k trek je waarschijnlijk nog niet eens het oude spul uit de grond.
Roland schreef:Dat verschilt heel erg. Recht spoor waar 1 lijn overheen rijdt en waar niks spannends gebeurd kan wel 50 jaar meegaan. De boog van de Prinsengracht naar de Lijnbaan gaat echter maar 10 jaar mee. Gemiddeld wordt er vaak van 20 tot 25 jaar uitgegaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten