Admin schreef:Gaat niet gebeuren:
- de Vailliantlaan is niet geschikt voor trams, er is domweg teveel verkeer (het is een belangrijke verbinding tussen Centrum en Laak/Spoorwijk)
- het Vailliantplein (met brug) is eveneens niet geschikt voor tramverkeer en ik betwijfel of de kademuur van het Buitenom het extra gewicht v/d tram aankan.
- lijn 6 is op dat stuk een belangrijke aan/afvoer voor scholieren, die bij omlegging dan of extra moeten lopen (wat op zich niet erg is, maar dat zie ik niet gebeuren) of met alternatief vervoer (moeten) komen, bv auto/brommer/etc, wat ook weer overlast geeft.
- geld voor nieuwbouw is er niet, en dan komt daar het hete hangijzer van "bouwruimte" nog bij (stikstof, etc).
- omlegging is een politieke keuze, en juist dié hebben doorgaans een heel andere agenda dan de gemiddelde OV gebruiker
OVinDelft schreef:de ultieme ondertussen al 50 jaar genoemde oplossing: een tramtunnel onder de Prinsegracht, 's-Gravenzandelaan en Steijnlaan.
willem schreef:Dat is waarschijnlijk lastig te realiseren omdat je op CS niet wil keren en je dus aan de andere kant verder moet rijden.
Omdat daar een 5-minutendienst overdreven is kom je al snel bij twee verschillende eindpunten uit. En daarmee ook met twee verschillende lijnen.
Sinds het wisselen van de eindpunten van bus 22 en 23 op Scheveningen, biedt lijn 22 een rechtstreekse verbinding tussen Duindorp, het Haagse centrum en het Centraal Station.iljitsch schreef:, maar voor mensen die van Duindorp naar CS willen is een rechtstreekse lijn, ook al is het met wat lagere frequentie, toch wel prettig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten