iljitsch schreef:Raar maar waar! En dat voor een tram uit 1971.
En uit 2014 mijn persoonlijke kennismaking met de meettram.
En de meettram komt ook nog wel eens ergens. Vraag me wel af hoe (dieplader?) en hoe dat dan zit met het aansturen van de wissels.
En hoe zit dat met Rotterdam? Is er een aansluiting tussen het metrospoor en het tramspoor?
Het bijzondere van deze meettram is dat-ie het spoor meet met daadwerkelijke belasting met het gewicht van een tram. Dat geeft toch andere resultaten dan met een lichtgewicht meetsysteem dat ook op de weg rijdt. (Werd mij verteld.)
OVinDelft schreef:Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat de meettram vroeger de HTM huisstijl droeg (wit met rood) en nu de RandstadRail kleuren (wit/grijs met blauw)! Nu de huisstijl van HTM wit/grijs met rood wordt misschien de blauwe streep rood maken?
iljitsch schreef:Gewoon twee A-bakken aan elkaar plakken.
Waarom is er een alternatief voor de meettram nodig? Enige bezwaar dat ik kan bedenken is dat-ie veel lichter is dan gewone trams, maar ik betwijfel of de laatste 10 ton het grote verschil maken in het eventueel vervormen van het spoor.
Roland schreef:Dat is nog wel bekeken, maar dan zouden er 2 dienstwagens opgeofferd moeten worden. Dat zag men niet zitten met de schaarse reserve-onderdelen.
Als er nog een eigen HTM-voertuig komt dan zal dat waarschijnlijk een rail/wegvoertuig worden, zoals bijvoorbeeld de bovenleidingwagen.
iljitsch schreef:Tja als dit soort dingen simpel zou zijn zouden ingenieurs minder verdienen.
Ik ben benieuwd wat eruit komt. En nog steeds geen uitleg wat er mis is met de PCC 1315 meettram.
YC52000 schreef:iljitsch schreef:De 1315 is oud !!! Hoe gaan we deze tram nog onderhouden? Kunnen we onderdelen van de GTL gebruiken?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten