Dank voor de update. Bij de kruising met de Christiaan Huygensweg is nieuw asfalt gestort over het tracé, wellicht met de gedachte dat het busvervoer met lijn 455 naar de oorspronkelijke route terug kan, maar daar is verder niets mee gedaan. Het lijkt allemaal in lijn van de ervaringen met dit project vanaf het prille begin. "De vloek van lijn 19".
Ter herinnering, op 20 april 2006 werd de bushalte Zuidpoort in Delft in gebruik genomen. Hierbij was in het fundament van de busbaan ruimte uitgespaard voor de toekomstige tramrails. Die reservering was toen ook te zien in het wegdek. Ik dacht dat die werkzaamheden eind 2005 waren gestart.
Voor wie in de geschiedenis van het project wil duiken is
https://media.delft.nl/raad/commissies/ ... 04_bn.html interessant.
Twee kleine dingetjes die mij snel opvielen:
1) de voorziene halte TU Delft - Bouwkunde. In de tussentijd is het gebouw van Bouwkunde afgebrand, en is de faculteit verplaatst naar de Julianalaan.
2)
"In eerste instantie gold dat zo snel mogelijk na de kruising van de lijn met de Kruithuisweg, tramlijn 19 zijn eindpunt zou krijgen. Echter vanuit de wens van de gemeente Delft om tramlijn 19 door te trekken naar het centrum van Technopolis is deze locatie voor de keerlus eveneens onderzocht. In de loop van het planproces is door de stuurgroep besloten om de keerlus in het centrum van Technopolis aan te leggen. Bij de verdere planontwikkeling is dit meegenomen, met een terugvaloptie van een keerlus direct na de kruising met de Kruithuisweg."Over de eventuele invloed van de tram op meetapparatuur in dit document geen woord. Wel de noodzaak van overkluizingen bij de persleiding in de Jaffalaan, de kabel- en leidingenkoker van de TU Delft en een kabelbed met oliegekoelde hoogspanningskabels tussen de Kruithuisweg en de Watermanweg.