Tiktak schreef:Ik zat eigenlijk te denken te koppelen aan Lijn 2 ( Kraayenstein - Delft TU )
Dit gebeurd dacht ik ook al met de in en uit rukwagen van lijn 19 uit Zichtenburg v.v.
YC52000 schreef:Tiktak schreef:Ik zat eigenlijk te denken te koppelen aan Lijn 2 ( Kraayenstein - Delft TU )
Dit gebeurd dacht ik ook al met de in en uit rukwagen van lijn 19 uit Zichtenburg v.v.
Dan moeten we weer 4 wissels installeren
iljitsch schreef:Voordeel van doorverbinden 2 en 19 is dat je met 19 zo nog een overstapoptie op 3/4/E hebt bij Voorburg 't Loo en op sneltreinen bij LvNOI.
iljitsch schreef:YC52000 schreef:Tiktak schreef:Ik zat eigenlijk te denken te koppelen aan Lijn 2 ( Kraayenstein - Delft TU )
Dit gebeurd dacht ik ook al met de in en uit rukwagen van lijn 19 uit Zichtenburg v.v.
Dan moeten we weer 4 wissels installeren
Hm, nee, je hoeft ze alleen om te keren.
Ik zou zeggen dat je alleen in Voorburg <-> Delft voorziet. Enige nadeel daarvan is dat mensen die met lijn 2/19 naar het antoniushove wilt je een stuk verder moet lopen, of overstappen op 6 en dan nog steeds wat verder lopen.
De keersporen naast het ziekenhuis zijn dan ook niet echt meer nodig, zeker als je een overloopwissel legt voor halte Weigelia zodat je daar kan keren mocht je niet de volle route willen rijden.
Voordeel van doorverbinden 2 en 19 is dat je met 19 zo nog een overstapoptie op 3/4/E hebt bij Voorburg 't Loo en op sneltreinen bij LvNOI. Het winkelcentrum is zo ook beter te bereiken door vlak naast de ingang te stoppen in plaats aan de achterkant.
De laatste gemeentelijke stukken spraken over het aanhouden van de omleidingsroute voor de bussen tot lijn 19 gaat rijden.buschauffeur schreef:Het is toch wel te hopen dat de bussen, zoals beloofd, binnenkort weer over de Mekelweg kunnen rijden.
Dat die tram daar voorlopig niet komt zal veel mensen een rotzorg zijn, maar bussen rijden nu al langdurig om.
wattman schreef:De laatste gemeentelijke stukken spraken over het aanhouden van de omleidingsroute voor de bussen tot lijn 19 gaat rijden.buschauffeur schreef:Het is toch wel te hopen dat de bussen, zoals beloofd, binnenkort weer over de Mekelweg kunnen rijden.
Dat die tram daar voorlopig niet komt zal veel mensen een rotzorg zijn, maar bussen rijden nu al langdurig om.
Als ik mij het goed herinner, dat stond op de planning voor 2023, en toen heeft men inderdaad een tijdelijke asfaltbaan aangelegd over die "geul" van de afgebroken vrije baan. Die asfaltbaan is nooit in gebruik genomen en weer verwijderd.buschauffeur schreef:Alleen lees ik wel dat voor de start van het nieuwe academische jaar de tijdelijke bushalte in de Christiaan Huygensweg nabij de Aula in gebruik wordt genomen.
De grap is dat ook de te verwachten trillingen een rol spelen waarom er een nieuwe baan moest komen, met een bijzonder betononstructie (schuimbeton, gevolgd door vezelbeton). En wat het eindpunt Van den Broekweg betreft, ik blijf het opmerkelijk vinden dat in de oorspronkelijke plannen (ik spreek dan over het jaar 2000, of zelfs eerder) juist sprake was van een eindpunt voor de Kruithuisweg, en dat men pas in een later stadium heeft besloten op 19 door te trekken tot achter de kernreactor van de TU.OVinDelft schreef:Ook het feit dat er nu trams komen die zonder bovenleiding kunnen rijden, maar dat het niet afgestemd is met dit project is voor mij niet te begrijpen. Dan had de lijn gewoon naar Heertjeslaan kunnen rijden, en was het nieuwe eindpunt en speciale bovenleiding niet nodig geweest.
buschauffeur schreef:willem schreef:De plek van de luchtfoto's met de geplande keerkus (nu keerspoor) blijft zonder tram. Dat is het gebied waar de TU geen tram wil vanwege verstoringen.
Lijn 19 zal niet verder dan hooguit de Kruithuisweg rijden.
Niet helemaal. Men wil op Campus-Zuid voldoende vestigingsmogelijkheden voor bedrijven met hoogwaardig onderzoek. Het precieze eindpunt wordt nog bepaald en is afhankelijk van de mogelijkheden tot inpassing van de halte en een keerspoor ter plaatse. (aldus de website van MRDH).
Verder staat er:
Campus-Zuid blijft met openbaar vervoer bereikbaar met de bestaande bussen van RET en EBS. Ook als tramlijn 19 gaat rijden blijft Campus-Zuid met busverbindingen bereikbaar. Voor de toekomstige bereikbaarheid van Campus-Zuid gaan gemeente Delft en TU Delft op zoek naar innovatieve mogelijkheden van openbaar vervoer in het licht van de rol van TU Delft-Campus als living lab voor mobiliteit.
De consequenties in tijd en geld werken de drie partijen nog verder uit.
Het is echt ongelooflijk. Al die studenten komen uit de trein en stappen op de eerste de beste bus die richting TU gaat. Die bussen staan namelijk recht voor het stationsgebouw en rijden een flinke frequentie in de spits.
En dan hobbelt er iedere 20 minuten een trammetje achteraan. Wie heeft die allemaal verzonnen en wat kost als die ongein? Lijn 19 is gewoon een ontzettend duur en ondoordacht prestigeproject.
Met dat geld had je decennia lang goed busvervoer naar de TU kunnen hebben.
https://campusdevelopment.tudelft.nl/pr ... amlijn-19/
https://mrdh.nl/project/tramlijn-19
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten