Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Voor alle dingen die te maken hebben met OV in de regio Haaglanden

Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor buschauffeur » 15 maart 2024 08:43

buschauffeur
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor buschauffeur » 15 maart 2024 08:45

Inclusief spitstram 10 en gelede bussen.
buschauffeur
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor YC52000 » 15 maart 2024 18:07

In dit vervoersplan wordt het beginpunt van Tram 10 aangeduid als Moerwijk. Echter beweren sommigen dat deze tram vanaf Vrederust zal rijden. Dus, wat is nu de juiste informatie? Impliceert dit dat de keerlus in Moerwijk weer vrijgemaakt zal worden?
YC52000
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor Admin » 15 maart 2024 20:46

Nee. De keerlus in Moerwijk wordt vervangen door een kopeindpunt. Zie Loosduinen, Nootdorp en Delft (nieuwe eindpunt lijn 19 bij de TU).
Admin
Site Admin
 
Berichten: 805
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor Chris » 16 maart 2024 03:39

Admin schreef:Nee. De keerlus in Moerwijk wordt vervangen door een kopeindpunt. Zie Loosduinen, Nootdorp en Delft (nieuwe eindpunt lijn 19 bij de TU).
Dan moet je het vervoersplan even goed lezen want er staat ook GTL vermeld bij lijn 10...
Chris
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor buschauffeur » 16 maart 2024 09:04

Inderdaad, er wordt voor lijn 10 over GTL gesproken. Dus die keerlus zal wel even blijven liggen. Ben trouwens wel benieuwd waar ze in de spits die wagen vandaan gaan halen.

Goed punt is dat de frequentie van de bussen in de avonduren weer omhoog gaat. Want met een keer in het half uur hebben ze zich niet populair gemaakt.
buschauffeur
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor q-quan » 13 dec 2024 09:53

Vandaag in de tram al een geüpdatete lijnennetkaart gezien ("geldig vanaf 5 januari 2025"). Inclusief spitstram 10, in grijs gestreept.

I.t.t. tot in het vervoersplan begint deze bij eindpunt Vrederust (tram 9) in plaats van keerlus Moerwijk. Dan zoals eerder bekend Moerwijk (route tram 16), HS, Centrum, Scheveningen (route tram 1).
q-quan
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor HaagsePeter » 13 dec 2024 12:28

q-quan schreef:Vandaag in de tram al een geüpdatete lijnennetkaart gezien ("geldig vanaf 5 januari 2025"). Inclusief spitstram 10, in grijs gestreept.

I.t.t. tot in het vervoersplan begint deze bij eindpunt Vrederust (tram 9) in plaats van keerlus Moerwijk. Dan zoals eerder bekend Moerwijk (route tram 16), HS, Centrum, Scheveningen (route tram 1).

Stonden de te heropenen haltes ( Copernicusplein, Fahrenheitstraat, Treublaan) er ook weer op?
HaagsePeter
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 21 jul 2019 12:00

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor WKZH5A » 14 dec 2024 09:17

HaagsePeter schreef:Stonden de te heropenen haltes ( Copernicusplein, Fahrenheitstraat, Treubstraat) er ook weer op?

Deze drie haltes staan ook op de kaart en gaan ook weer in gebruik genomen worden.

Nu afwachten of HTM de frequentie van de meeste tramlijnen weer in originele staat gaan herstellen en verbeteren. Moet eerst een persbericht komen.
WKZH5A
 
Berichten: 202
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor richard1074 » 14 dec 2024 13:54

buschauffeur schreef:Inderdaad, er wordt voor lijn 10 over GTL gesproken. Dus die keerlus zal wel even blijven liggen. Ben trouwens wel benieuwd waar ze in de spits die wagen vandaan gaan halen.
Goed punt is dat de frequentie van de bussen in de avonduren weer omhoog gaat. Want met een keer in het half uur hebben ze zich niet populair gemaakt.

Na zondag is de route van lijn 1 (Kneuterdijk - Zwarte Pad) in principe geschikt voor Avenio. Benieuwd of het dat of GTL wordt.
richard1074
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:24

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor YC52000 » 14 dec 2024 17:12

Waarom moet tram 10 per se naar Vrederust? Daar is toch al een directe verbinding met Scheveningen?
YC52000
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor Chris » 15 dec 2024 04:56

Traject van lijn 1 is nog niet vrijgegeven voor Avenio of Citadis. Dus vanaf maandag 16/12 alleen nog GTL op het traject van lijn 1 tussen Centrum en Scheveningen Noord.
Lijn 10 wordt GTL en het traject wordt Vrederust, Loevesteinlaan, route lijn 16, station HS, route lijn 9, Scheveningen Noord.
Chris
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor Tiktak » 15 dec 2024 10:23

richard1074 schreef:
buschauffeur schreef:Inderdaad, er wordt voor lijn 10 over GTL gesproken. Dus die keerlus zal wel even blijven liggen. Ben trouwens wel benieuwd waar ze in de spits die wagen vandaan gaan halen.
Goed punt is dat de frequentie van de bussen in de avonduren weer omhoog gaat. Want met een keer in het half uur hebben ze zich niet populair gemaakt.

Na zondag is de route van lijn 1 (Kneuterdijk - Zwarte Pad) in principe geschikt voor Avenio. Benieuwd of het dat of GTL wordt.


Lijn 1 blijft met GTL rijden, de Delftse zijde is nog niet geschikt.
Tiktak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor Lange_Dre » 15 dec 2024 16:54

Ik ben erg benieuwd naar de keuze om lijn 10 ook tussen Vrederust en Moerwijk te laten rijden. Allereerst rijd tram 9 sneller naar Scheveningen. En daarnaast lijkt het rijden van en tot Moerwijk mij goedkoper aangezien dat welicht een dienstwagen scheelt. Of is het eindpunt in Moerwijk niet meer in reizigers dienst beschikbaar?
Lange_Dre
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor Admin » 15 dec 2024 18:04

De huidige lus dateert nog uit de aanlegtijd van lijn 16 naar Moerwijk (hoewel spoor diverse malen is vervangen) en er is een hoop veranderd in de wijk. Zo zijn omwonenden niet zo blij met de piepende trams door de krappe bogen en het gemiddelde inkomensniveau is flink gestegen, waardoor gemeente en HTM meer genegen zijn rekening te houden met die meer-vermogenden dan voorheen met de laagbetaalden. (Controversieel? Waarom vind je in Benoordenhout geen AZC, maar elders wel? Precies :roll: ) Daarom staat de lus op de lijst voor vervanging door een kopeindpunt.

Wellicht is dat opmaat voor een verlenging naar de Eikelenburglaan (lijn 17) over de Schaapweg, dat zou de uitwijkmogelijkheden zeer ten goede komen. En natuurlijk omwonenden, maar ja, sinds wanneer is dat een afweging :P
Admin
Site Admin
 
Berichten: 805
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor Edwin » 16 dec 2024 12:09

Lange_Dre schreef:Ik ben erg benieuwd naar de keuze om lijn 10 ook tussen Vrederust en Moerwijk te laten rijden. Allereerst rijd tram 9 sneller naar Scheveningen. En daarnaast lijkt het rijden van en tot Moerwijk mij goedkoper aangezien dat welicht een dienstwagen scheelt. Of is het eindpunt in Moerwijk niet meer in reizigers dienst beschikbaar?


Er wordt ook nog eens druk gebouwd rond dat eindpunt.
Edwin
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 sep 2013 16:00

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor Edwin » 18 dec 2024 14:56

Admin schreef:Daarom staat de lus op de lijst voor vervanging door een kopeindpunt.


Welk stuk wordt dan dat kopeindpunt? Er is geen bocht vanaf de Erasmusweg naar dat stuk Loevesteinlaan, een eindpunt in het verlengde van de Loevesteinlaan lijkt me een beetje nutteloos en als je al door rijdt naar de Cannenburgweg, dan kun je net zo goed een lus laten liggen.
Edwin
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 sep 2013 16:00

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor Admin » 18 dec 2024 15:28

Edwin schreef:Er is geen bocht vanaf de Erasmusweg naar dat stuk Loevesteinlaan

Wat er (nu nog) niet is, kan worden gemaakt ;)
Dat stukje Loevesteinlaan had altijd dubbelspoor, omdat daar het zijspoor lag om te kunnen passeren.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 805
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor buschauffeur » 18 dec 2024 18:36

Admin schreef:
Edwin schreef:Er is geen bocht vanaf de Erasmusweg naar dat stuk Loevesteinlaan

Wat er (nu nog) niet is, kan worden gemaakt ;)
Dat stukje Loevesteinlaan had altijd dubbelspoor, omdat daar het zijspoor lag om te kunnen passeren.

Er lag inderdaad dubbel spoor. Maar nu niet meer en op de plek van het spoor staan nu bomen.
buschauffeur
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Vervoerplan 2025 - wijzigingen rail en bus

Berichtdoor WKZH5A » 19 dec 2024 18:20

De dienstregeling is nu ook online op de website te zien.
Van de bussen veranderen qua frequentie niets totdat de elektrische bussen gaan rijden.

Van de trams valt mij op dat de frequentie nog steeds hetzelfde is zoals nu (afgeschaald, dus gewoon te laag!!!) en niet conform het vervoerplan.
Ik hoop dat MRDH en de gemeente nu echt gaan ingrijpen, want alleen maar excuses zoeken van HTM is nu wel echt afgelopen.
WKZH5A
 
Berichten: 202
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19


Keer terug naar OV-Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten