Roland schreef:Wel een beetje Rob
Het zal voorlopig zo'n vaart nog niet lopen. Ik zie het eerder gebeuren dat de NS de HTM inzet als extra partij bij aanbestedingen elders. Ik als HTM-er lig er nog niet echt wakker van...
Nou ... anders ik wél ... en ook niet zo'n klein beetje, want als die ontwikkelingen met Siemens' R-net en de Participatie van de NS in Utrecht (nog te begrijpen) en in Den Haag (niet normaal meer ... zelfs luguber!) doorgaan, zijn de rapen gaar gestoofd: denk nog maar eens aan de druk van de toenmalige NS op de HTM, om af te zien van exploitatie op de aan te leggen zijtak van de HS-Rotterdam Hofpleinlijn naar Zoetermeer in aanbouw, om eigen zgn. Buurtspoor-NS-materieel -{- zie evt: blz. 92 van mijn GTL8-boek -}- van de Dienst Onderzoek en Planning TO/26-08-'69 in te kunnen zetten, wat later geëvolueerd tot Plan Y = het SGM of de meer-bekende Sprinters. Dat is nu met een nieuwe Farao, die de oude situatie niet meer kent, proberen de zo fel begeerde buit alsnog definitief binnen te halen, en desnoods te slepen «~~oo--oo~~» Ik geef derhalve de collega Rob Kievit met zijn wantrouwen terzake groot gelijk.
Je kunt hier niet genoeg opletten om op te passen anders moet je straks nog veel meer bij-passen, als bij die lekkere tunnel waarin zelfs een dame wilde binnen-rijden
Enfin ... de toekomst zal het wijzen
D.A.Borgdorff
dAb schreef: Vanaf de onderparagraaf *NS* op 14 maart 2013:
--» Het is goed, waarde Admin, dat U als Spoorman de andere zijde nu langs deze weg belicht, maar als oud-betrokkene heb ik er een hele nacht niet van kunnen slapen, evenals onze oude directie, wanneer er bijvoorbeeld een zeer ernstig ongeval bij ons Bedrijf had plaats-gevonden. Nachten hebben we er, als "direct" betrokkenen, wakker van gelegen: van zeer ingrijpende (destructieve) gebeurtenissen, die soms mogelijk nooit meer "goed" gemaakt zouden kunnen worden. De laatste (en enige) keer heb ik in het openbaar over het zeer onzalige sneeuwnet gesproken, maar ik zal er verder voortaan maar beter het zwijgen toedoen, met en ondanks alle respect.
Vaarwel HTM met je eens zo mooie vloot
DA BORGDORFF
P.S.: de (helaas) onprofessionele wijze waarop de huidige Wethouder Verkeer en Vervoer en van het DB Gewest Haaglanden gistermiddag de Raad met gedeeltelijke onwaarheden, bijv. over de prognoses voor tientallen €-miljoenen met een wuivend handgebaar afdeed inzake verlegging Tramlijn 11 over de Kranenburgweg naar het Norfolk-terrein voor 700 à 800 huizen, het niet ingaan op vragen van PvdA - D66 - CDA - SP - en met name de Haagse Stadspartij en PPS - spreekt {!} boekdelen arrogantie, dit in tegenstelling tot de bekwame en kundige wijze, waarop indertijd en zeer professioneel een andere VVD-Wethouder met dezelfde portefeulle, de zaken voor de HTM opnam en behartigde. Het was mijns inziens NU --inderdaad-- een tamelijk schaamteloze vertoning in deze Commissie Bestuur van de Haagse Gemeente-Raad, zie verder Opname Raadzaal 28 03 2013 = des middags :
http://www.uitzendingenraaddenhaag.nl/p ... 448a32acfd Indertijd = Chris Nyqvist