OVinDelft schreef:Leuk zeg! Ik heb dit nooit geweten. Waar is dit in Voorburg?
Net weer jammer dat ze de bovenleidingspaal niet rechtop hebben gezet want het is een beetje onduidelijk zo hoe het er uit zou hebben gezien.
Soms bedenk ik bij mezelf hoe het zou zijn gelopen als de Blauwe Tram niet zou zijn opgeheven? Misschien had Leiden en Haarlem wel een stadstram gekregen in aanvulling op de Blauwe of was de Blauwe Tram omgetoverd tot een sneltram á la Utrecht-Nieuwegein.
De Westlands tram is nooit zo groot geweest, meer dan een stoomtram/rangeerdieseltje heeft er nooit op gereden maar ook van die lijn is veel terug te vinden. Waarschijnlijk waren, zoals er op dat bord geschreven staat, de mensen niet zo opgepropt bij elkaar gaan wonen als er degelijke spoorwegverbindingen waren geweest. Maar zoals bekend zijn er zoveel OV verbindingen verdwenen in de tweede helft van de 20e eeuw.
willem schreef: Wat dat betreft is het zonde dat er destijds niet beter is nagedacht.
Dit is weliswaar geen onderdeel van het monument in Voorburg, het is een muurschildering aan het Schenkviaduct. De getoonde bestemming zal in de praktijk ongetwijfeld nooit bestaan hebben, want zo ver reed de Blauwe niet, toch? En het bord tramhalte zag er in werkelijk echt anders uit.wattman schreef:A514, dit is een kleine Boedapester, serie A512-516. Dat was een door Beynes in 1929 gebouwde vervolgserie op de A501-511 van Ganz uit 1923/24.
Detail: de A512 kreeg weer de motoren van de A504 was verongelukt op de kruising met de spoorlijn Leiden - Alphen a/d Rijn.
Ik was begin jaren 80 op bezoek bij de EMA, en toen vertelde iemand enthousiast - staande bij een draaistel - dat er daar een replica A400 gebouwd zou gaan worden. Volgens mij is er in de afgelopen 40 jaar verder weinig gebeurd. Wellicht bestaat dat draaistel ook al niet meer. Het klonk erg enthousiast, en tegelijkertijd zeer vaag.Admin schreef: er zijn wel plannen voor een herbouw/nieuwbouw v/e A400, maar hoe concreet dat is weet ik niet.
Moeilijk om daar iets zinnigs over te zeggen.wattman schreef:De generatie die het allemaal wel bewust heeft meegemaakt begint nu uit te sterven. Ik vraag mij af of de NZH over 10-20 jaar nog echt zal leven bij de liefhebbers.
Voortgang is te volgen op deze website.Tiktak schreef:Bij de Stichting de Nieuwe Blauwe Tram is de reconstructie van de A619/A620 in volle gang.
Ja, die kan ik mij ook nog goed herinneren. Ik heb destijds nog grind verzameld op mijn wandeltochtjes naar mijn tante. Ook grind van de trambaan door de Scheveningse bojes. Dat alles met de gedachte dat je nog "iets" van de Blauwe Tram thuis had.Charles schreef:Het was een hele lange brede zandstrook met heel veel kiezelstenen wat ik me herinner uit mijn jonge jaren. Nu rijdt daar autoverkeer over.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten