Henk B schreef:Toch lijken beide stroomafnemers erg op elkaar.
Zelfs het kruisverband in de bovenschaar.
Zo te zien is het enige zichtbare verschil dat er bij de 3131 een extra verstevigingsstuk zit op de bovenschaar.
Waarschijnlijk een gevolg van de proefnemingen op de 3047 en 3048.
Henk Boshuyzen
Roland schreef:Deze pantografen van leverancier Schunk zitten ook op de SG2/1-metrosneltramrijtuigen van de RET en ze doen het al 10 jaar prima. Waarom zouden ze bij de HTM minder functioneren? In deze pantografen zal aardig wat vooruitgang zitten t.o.v. de oude panto's, ze zullen niet door de schoonmaker ontworpen zijn.
M.I.: zonder doel of noodzaak, en inderdaad doen die "oude" het "prima" mits ze goed en kundig onderhouden worden ... en dat geldt óók voor de GTL8-draaistellen v.v.OVinDelft schreef:Wat is nu eigenlijk het doel van andere panto's op GTL's? Die oude doen het toch prima?
Roland schreef:Volgens het intranet worden de overige GTL's vanaf maart uitgerust met het nieuwe type pantograaf.
dAb schreef:.. en inderdaad doen die "oude" het "prima" mits ze goed en kundig onderhouden worden ...
René W schreef:Toch alleen de 3100'en?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten