trambestuurder schreef:Tiktak schreef:Ik ben benieuwd in welke kleur de bostneus er op komt, maar voor in de winter eigelijk overbodig
want er voor zit de sneeuwschuiver.
Een Sneeuwschuiver voorop
Is allemaal wel erg leuk maar is voor deze tram niet echt een optie.
Een GTL is namelijk uitgevoerd met een antislip systeem voor als de wielen doorslippen, dan gooit het Zand voor de wielen
en schakelt tijdelijk de tractie uit.
In het geval van een sneeuwschuiver voorop kom de tram dus niet meer vooruit als deze sneeuw zich voor de tram ophoopt.
Een Sneeuwborstel die ronddraait is daarin tegen denk ik nog wel net te doen, maar of de reizigers op de halte nou echt fijn vinden weet ik niet
Men moet geen / had nooit GTL-wagens voor de pekeldienst [moeten] inrichten. De oude tweeassers H-1 t/m H-10 voldoen / voldeden -- met hun aanzienlijk hogere asdruk -- veel beter en men had ze nog verder kunnen opknappen. Ook de omgebouwde of vernietigde 1315 = PCC-pekel-instructie-wagen (met al haar mogelijkheden) had hiervoor ingezet kunnen worden. De ombouw/inzet van de GTL8-rijtuigen blijft toch onberekenbaar want onbenullig : ze zijn er gewoon ongeschikt voor als reeds is gebleken. En wil men zonodig (daarvoor weer) PCC's, dan staan er thans allang en nog genoeg in musea of rijden elders bijv. in Brussel rond. Amsterdam had bijv. al minstens 6 PCC's voor pekelombouw over, om van andere PCC's maar niet te spreken, bijv. ombouw van wagens (ook) uit Brussel enz.
Nu worden er telkenmale kostbare doch zinloos te hoge bedragen voor ombouw aan de GTL8 wagens uitgegeven. Wat een rommeltje blijft het toch. Tot slot hierbij ook nog even de wijze opmerking van *tokke* over nieuwere Trams in relatie met het eveneens nieuw MetroStation E "@Voogd: dank je, medevisionair?? Het is wel mogelijk praktisch half DH open te leggen voor verbrede sporen voor de Komst van de Avenio.!" op zondag in http://www.htmfoto.net/nieuws/tonen.php ... 0&item=250 ... D.A. Borgdorff >>
Zie ook van de Haagse Tram Vrienden : http://www.haagstramnieuws.org/pekel/