OVinDelft schreef:Hoorde vanochtend in de tram de bestuurder tegen de centrale vertellen dat er bij het puntstuk van de wissel uit de driehoek bij de Krakeelpolderweg richting Scheveningen iets versleten was. Dus wie weet binnenkort werkzaamheden...
wattman schreef:Admin schreef:@Wattman: GTL haalt wel degelijk de 70, maar zijn nu begrenst door ARI op 50. De reden dat men langs de Vliet langzamer rijdt zijn de onoverzichtelijke uitritten langs het tracé. Daar zijn al vaker ongelukken gebeurd, die niet altijd beperkt bleven tot blikschade...
Ik dateer nog uit de tijd dat er bestuurders met een PCC zo reden dat het lijntje over de 80 van de tachoschijf schoot. Dat heb ik met een GTL-8 tussen 1983 en nu nog niet op dat baankvak mogen meemaken. Wellicht dat 'dAb' hier nog zijn licht over kan laten schijnen.
Maar om de discussie reeel te houden, of je nu 80 gaat rijden op dat stuk, de rijtijdwinst op een stuk van 1600 meter is te verwaarlozen. Zeker als je ziet hoe lang een tram soms aan de Herenstraat op "wit" moet wachten, of dat je 2x een geopende brug kan tegenkomen is dat natuurlijk niet waar het om gaat.
OVinDelft schreef:Oh mijn god, dus ze hebben bakken geld verkwist aan onderzoeken en ontwerpen om vervolgens alles weg te gooien omdat het toch 'blijkt te voldoen'. Normaal gesproken voer je een onderzoek toch éérst uit voordat je dergelijke plannen maakt?
OVinDelft schreef:Oh mijn god, dus ze hebben bakken geld verkwist aan onderzoeken en ontwerpen om vervolgens alles weg te gooien omdat het toch 'blijkt te voldoen'. Normaal gesproken voer je een onderzoek toch éérst uit voordat je dergelijke plannen maakt?
En trouwens, de problemen van de haperende brug en dat deze niet verhoogd is zoals het idee was blijven zo wel staan.
HTM en MRDH willen in het kader van de projecten Fietsstraat Delftweg en Verbeteren doorstroming tramlijn 1 de halte Vlietbrug opheffen. Een goed alternatief is de halte ’s Gravenmade nabij de Fietsbrug over de Delftse Vliet. Deze halte wordt aangepast en toegankelijk gemaakt.
xCookiesolax schreef:Dus men gaat een halte opheffen om vervolgens kosten te maken door halte 's Gravenmade toegankelijk te maken? Ik hoop niet dat dit dan het einde van de keerlus wordt..
buschauffeur schreef:Ik haal dat er niet uit hoor.
Volgens mij wordt die halte in de spits nog wel gebruikt door werknemers die in de Plaspoelpolder moeten zijn.
MRDH en HTM hebben al enige tijd het voornemen om de halte Vlietbrug op te heffen. Het opheffen is nu gepland voor 18 december 2017. Gemeente (Rijswijk) heeft al eerder mee ingestemd (brief 9 februari 2016).
HTM en MRDH willen in het kader van de projecten Fietsstraat Delftweg en Verbeteren doorstroming tramlijn 1 de halte Vlietbrug opheffen. Een goed alternatief is de halte ’s Gravenmade nabij de Fietsbrug over de Delftse Vliet. Deze halte wordt aangepast en toegankelijk gemaakt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten