Lijn 999 schreef:Ik heb het altijd al opvallend gevonden dat in "arme landen" al vlot moderne trams rondreden en dat we hier het nog steeds moeten stellen met hopeloos verouderd materieel. Hoewel men in Rotterdam en Amsterdam al wel voortvarend bezig is het wagenpark te moderniseren.
In Den Haag echter rijdt men nog hoofdzakelijk met verouderde trams uit de vorige eeuw
Slechts op 4 lijnen (2; 3; 4; 19) rijdt men met de nieuwere Regio Citadisssen.
In Rotterdam zie ik vrijwel geen verouderde trams meer in reizigersdienst rondrijden.
iljitsch schreef:Ik blijf erbij dat je het de HTM/gemeente moeilijk kwalijk kan nemen dat ze niet al 20 jaar geleden een lagevloertram aangeschaft hebben. Vergeet niet dat je daar alleen echt wat aan hebt als de hoogte van de haltes overeenkomt met de hoogte van de vloer, dus al die verbouwingen die nu plaatsvinden hadden dan destijds gedaan moeten worden.
willem schreef:Dat lagevloertrams (en bussen) minder comfortabel zijn valt eveneens goed te merken. Tegelijk is dat een ontwikkeling die niet te keren valt.
iljitsch schreef:willem schreef:Dat lagevloertrams (en bussen) minder comfortabel zijn valt eveneens goed te merken. Tegelijk is dat een ontwikkeling die niet te keren valt.
Ik vind het toch kwalijk dat om een handvol mensen te plezieren er veel geld uitgegeven wordt en stapels nadelen geaccepteerd worden.
Maar laten we even afwachten met definitieve conclusies tot we allemaal zelf een rit in een Avenio gemaakt hebben.
Nu we het via een omweg toch weer over niet-GTLs hebben: het viel me op dat ook (nagenoeg?) alle trams van voor het PCC-tijdperk tweerichtingstrams waren. Waarom is er toen ineens voor éénrichtingstrams gekozen? Of was dat gewoon een gegeven bij de keuze voor de PCC?
iljitsch schreef:willem schreef:Nu we het via een omweg toch weer over niet-GTLs hebben: het viel me op dat ook (nagenoeg?) alle trams van voor het PCC-tijdperk tweerichtingstrams waren. Waarom is er toen ineens voor éénrichtingstrams gekozen? Of was dat gewoon een gegeven bij de keuze voor de PCC?
De hobbyisten kijken naar een mooie tram, zien alleen de presentatie van de fabrikant en reageren daarop.
Over de vele lussen en podesten van de GT6N in Berlijn zal ik qua comfort maar niet uitweiden, blijkbaar bleek mijn betoog tevergeefs, maar wat kun je tegenwoordig anders verwachten
Ik ga verder niet meer reageren op al teveel gebrek aan kennis van het spoor- en tramwegwezen.
Het ophemelen van het nieuwe Avenio-materieel ondanks de achteruitgang, bij verzwijgen van de in 1981 door de professionele pers geuite lofbetuigingen. 't Komt zó bekend voor ...
Je hoeft niet altijd het modernste als bedrijf, maar gaan voor comfort van je reizigers én betrouwbaarheid is ook een optie.
wattman schreef:(Trouwens: met 80 kilometer per uur langs de Delftweg komt in elk geval met de GTL niet meer voor. Als je 1-2x per jaar richting met een rit de 60 gaat is het veel (ik ben een zeer regelmatig passagier op lijn 1))
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten