De 11 heeft niet zolang omgereden. Vorig jaar voor de zomervakantie (2013) werd er begonnen aan het stuk Newtonstraat - Loosduinseweg. Daarvoor was er een periode van een jaar (zomer 2012 tm zomer 2013) waarop tramlijn 11 de normale route reed. Hiervoor was men de kademuur tussen de Laan van Meerdervoort en de Newtonstraat aan het vervangen. Er zat dus wel een kleine pauze tussen.
Wat betreft de omleidingen. Tramlijn 9 gaat dit najaar voor een deel buiten dienst. Tramlijn 17 zal ook een tijdje niet door Rijswijk gaan rijden i.v.m. het aanpassen van de haltes, verplaatsen van enkele masten en het verleggen van twee á drie bochten (o.a. de bocht bij de Volmerlaan). Tramlijn 11 is nu qua omleidingen klaar, al moet men de halte Jacob Catsstraat en het nieuwe stationsplein nog wel realiseren. Tramlijn 15, tja het drama met de Rijswijkseweg en de Hoornbrug is al bekend. In de eerste fase was het volgensmij de bedoeling om deze tram via de route van tramlijn 1 te laten rijden tussen de Bierkade en Broeksloot. Het spui wordt recht getrokken, bij 't Zieken wordt er een kademuur vervangen en de Spuibrug gaat vervangen worden. Dit betekend dat alles in 2015 via de Weteringkade gaat rijden. Dezelfde omleiding die nu voor tramlijn 9 gepland staat zal ook in het najaar van 2015 plaats gaan vinden. Voorlopig zijn de werkzaamheden nog lang niet klaar want om tramlijn 1 gereed te maken voor de Avenio zal het tracé Kurhaus - Kneuterdijk & Hoornbrug - Delft Tanthof nog op de schop moeten. Vooral tramlijn 1 heeft op heel veel plekken het probleem dat de sporen te dicht op elkaar liggen. Kijk maar eens goed naar de Scheveningseweg of naar de omgeving Van der Slootsingel. Ook dit project zal dus lang duren. Tegen de tijd dat ze echt klaar zijn is de Avenio alweer gedateerd.