OVinDelft schreef:Ten eerste, wat zijn de plannen voor de dienstregeling 2015? Alleen het omnummeren van lijnen of nog meer?
Als eerste moet er wat gedaan worden aan het prutsel dat lijn 82 (straks 62) heet. Wat nou echt een goede oplossing is voor die lijn weet ik niet, maar er moet in elk geval iets veranderen.
De eerste optie die ik bedacht heb is hem na het rondje station Delft -> station Delft-Zuid de slinger door Voorhof laten maken en dan via de Papsouwselaan naar station Delft. Dan krijg je dus een ringlijn. Alleen die 1x per uur frequentie jaagt ook reizigers gewoon echt weg.
OVinDelft schreef:Een andere optie voor 82 zou kunnen zijn om er een ringlijn station Delft - ziekenhuis - Buitenhof - Tanthof - station Zuid - TU wijk - Zuidpoort - station Delft van te maken met een halfuursfrequentie. Dan worden eindelijk zuidwest- en zuidoost-Delft met elkaar verbonden en creëer je een goede verbinding naar station Zuid voor zowel Tanthof als de TU wijk. Voor reizigers in Tanthof is het meestal een betere optie om de bus of tram te nemen naar station Delft en vanaf daar met de trein te gaan, maar ze hebben station Zuid niet voor niets gebouwd. Studenten reizen nu bijna allemaal via station Delft of gaan met de fiets vanaf station Zuid, maar als OV ook een optie wordt zou station Delft ook nog wel eens ontlast kunnen worden op die manier.
OVinDelft schreef:Het enige waar je dan nog mee zit zijn zijn de verzorgingstehuizen in Voorhof, maar een simpel pendelbusje met taxibus 1x per uur tussen station Delft - Voorhof (- Delft-Zuid) zou daarvoor voldoende moeten zijn.
willem schreef:Delft heeft een stratenpatroon dat redelijk een schaakbordstructuur heeft, in combinatie met wat dingen die voor een scheiding tussen stadsdelen zorgen (zoals het kanaal en de provincialeweg). Dat maakt dat lijnen van buitenwijk via het station en centrum naar een andere buitenwijk hier beter werken dan ringlijnen zoals je die in sommige andere plaatsen ziet.
Het lijnennet zoals dat tot 2007 (?) reed (de oude 60-serie) was een geschikt lijnennet.
willem schreef:Het is een leuk plan waarin je veel dingen uit het verleden van de stadsdienst combineert tot iets nieuws. Het plan gaat uit van uitbreiding van het aanbod (niets mis mee; daar zijn plannen voor) en tegelijk hou je wel oog voor de realiteit.
willem schreef:- veel lijnen combineer je samen tot een kwartierdienst, aan beide zijden van het station. De gedachte begrijp ik, maar dat kan lastig zijn omdat het qua rijtijden etc. maar net moet uitkomen.
willem schreef:- lijn 63 rijdt alleen tussen het station en IKEA. Lijn 62 eindigt bij de Bras, maar bij dat eindpunt is het altijd tamelijk rustig. Is het niet beter om lijn 62 naar de IKEA te laten gaan en lijn 63 te schrappen? In de Bomenwijk heb je dan een halfuurdienst, maar de Indische Buurt heeft de tram nog.
willem schreef:- lijn 69 rijdt van Tanthof naar de TU en dan naar het station. Als lijn 19 eenmaal rijdt is dit een dubbeling met de tram.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten