willem schreef:Het kaartje lijkt niet helemaal goed over te komen. Soms verdwijnen lijnen plotseling en dat zal zo niet bedoeld zijn.
willem schreef:De stadsdienst heeft vele jaren de vorm van het kaartje gehad, afgezien van het meegroeien met de uitbreidingen in Tanthof.
willem schreef:De stadsdienst heeft vele jaren de vorm van het kaartje gehad, afgezien van het meegroeien met de uitbreidingen in Tanthof.
willem schreef:Qua lijnennet is er aan het huidige Delftse net niet zoveel mis. De enige uitzondering daarop is de bus naar de seniorencomplexen in Voorhof. De ouderen daar, die juist van de bus afhankelijk zijn, zijn een serieuze busverbinding kwijtgeraakt. Lijn 62 is uiteraard een gedrocht en niet serieus te nemen als buslijn voor Abtswoude en Stefanna.
De afgelopen jaren zijn vooral de dienstregeling en frequenties naar beneden bijgesteld. Daar zit de echte pijn.
Busdriver schreef:Lijn 62 is inderdaad een gedrocht. Had eigenlijk al opgeheven moeten zijn, omdat alle haltes waar alleen lijn 62 rijdt binnen de norm liggen van een andere tram-/bushalte. Dit alternatief is ontstaan na protest van de SP, maar die hebben verkeerd geschreeuwd. Die hebben gefocust op het ziekenhuis, terwijl de bejaarden aan die lijn eigenlijk naar de Hovenpassage willen.
DRU-neutraal zou het probleem heel makkelijk getackeld kunnen worden:
Huidige route Station tot Van der Slootsingel, LA Buitenhofdreef, RA Martinus Nijhofflaan, RA Voorhofdreef, RA Menno ter Braaklaan en huidige route tot Abtswoudsepark.
Die route is langer, maar er zit rek in de rijtijd. Die is nu te ruim, omdat ie er 58 minuten over moet doen.
Station xx:46, Krakeelpolderweg xx:48, Frank van Borselenstraat xx:48, Marlotlaan xx:50, Westlandhof xx:51, Revalidatiecentrum xx:53, Ziekenhuis xx:54, Brahmslaan xx:55, Mozartlaan xx:56, Chopinlaan xx:56, Van der Slootsingel xx:58, Buitenhofdreef xx:59, Pijperring xx:00, Diepenbrockstraat xx:01, Aart van der Leeuwlaan xx:02, Hovenpassage(Martinus Nijhofflaan) xx:03, Menno ter Braaklaan xx:04, Abtswoude xx:05, Stefanna xx:06, Voorhofdreef xx:07, Station Zuid xx:09, Kalfjeslaan xx:11, Edelhertlaan xx:12, Fuutlaan xx:13, Rietzangerstraat xx:14, Abtswoudsepark xx:15 - 29 minuten, gelijk terug maakt precies 58 minuten.
Voor alle nieuwe haltes ligt de voormalige infra er nog, dus alleen een paar paaltjes de grond in en klaar. Zo hebben alle bejaardencentra weer een verbinding met de Hoven en het ziekenhuis. 1x/u is voor die doelgroep die alle tijd van de wereld heeft genoeg.
De 3 haltes die dan vervallen worden nauwelijks gebruikt.
OVinDelft schreef:Ik zie niet echt het nut in van 62 tussen station Delft Zuid en Tanthof. Lijkt me teveel capaciteit van het goede. Is het niet beter om 69 dan via dat station te laten rijden ipv rechtstreeks na de Kruithuisweg de busbaan Tanthof op?
OVinDelft schreef:Ik bedoelde eigenlijk meer 62 in te korten tot het rondje bij de verzorgingstehuizen of tot station Zuid. Was drie all overkill, vier buslijnen naar Tanthof is helemaal onzinnig. Zoveel mensen gaan er nou ook weer niet met de bus vanuit Tanthof en de bejaarden hebben daar ook niets te zoeken.
Het is overigens niet nodig om met bus 69 komende vanaf de Kruithuisweg die rare omweg te maken om bij station Zuid te komen. Komende vanaf de TU wijk kan je met de bus meteen naar links de Tanthofdreef op en daarna naar links de Forensenweg op. De halte station Zuid zou dan komen op de plek waar vroeger de halte station Zuid was en nu een Kiss+Ride plek is, maar die is uiteraard met een haltepaal en zo'n verhoogde stoeprand zo om te bouwen tot bushalte. We zijn toch bezig met fantaseren en dan kan dat er ook wel bij. Daarna de Motorenweg-Dieselweg op en met een bochtje de busbaan Tanthof op. Dat bespaard een hoop geslinger door Voorhof.
OVinDelft schreef:Ik zie niet echt het nut in van 62 tussen station Delft Zuid en Tanthof. Lijkt me teveel capaciteit van het goede. Is het niet beter om 69 dan via dat station te laten rijden ipv rechtstreeks na de Kruithuisweg de busbaan Tanthof op?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten